اخبار داغ

سرنوشت بیت‌کوین در دست ۱۰۰۰نفر

سرنوشت بیت‌کوین در دست ۱۰۰۰نفر
بر اساس گزارش‌ها، در حال حاضر ۱۰۰۰ نفر مالکیت ۴۰ درصد از بیت‌کوین‌های جهان را دارند و به طور میانگین هر یک از این افراد چیزی در حدود ۱۰۵٫۶ میلیون دلار کسب کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی که ارزش بیت‌کوین در طول یک ماه گذشته ۸ هزار دلار رشد داشته و به بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ دلار رسیده است، شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری AQR اعلام کرد، در حال حاضر ۱۰۰۰ نفر مالکیت ۴۰ درصد از بیت‌کوین‌های جهان را دارند و به طور میانگین هر یک از این افراد چیزی در حدود ۱۰۵٫۶ میلیون دلار کسب کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش انتخاب، به افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار این ارز دیجیتال را دارند، باید بدانند که این ۱۰۰۰ نفر نفوذ بسیاری در تغییر قیمت بیت‌کوین دارند.

,

آنها سرمایه‌گذاران خوش‌شانسی هستند که چند سال زودتر فعالیت خود را در بازار بیت‌کوین آغاز کرده‌اند.

,

نکته مهمی که سرمایه‌گذاران جدید باید بدانند این است که ارزش بیت‌کوین بر پایه نیات و احساسات انسانی تغییر می‌کند و مبتنی بر قیمت کالاهای پایه‌ای دیگر نیست. و این امر به طور بالقوه ریسک‌ سرمایه‌گذاری بر روی بیت‌کوین را افزایش می‌دهد.

,

یکی از بنیان‌گذاران شرکت مشاوره مالی BlackTower Capital در مصاحبه خود با بلومبرگ گفته است: همچون سایر دارایی‌ها، سرمایه‌گذارانی که بخش بزرگی از بازار بیت‌کوین را در اختیار دارند، قادرند برای دستکاری در قیمت این ارز دیجیتال با یکدیگر به توافق برسند.

,

همچنین این احتمال وجود دارد که برخی از این سرمایه‌گذاران یکدیگر را بشناسند. چرا که احتمالا در گذشته و زمانی که روند معامله و خریداری بیت‌کوین بسیار ساده‌تر بود و افراد کمتری درگیر استخراج این ارز دیجیتال بودند، آنها سرمایه‌گذاری خود را هم‌زمان با هم آغاز کرده‌اند.

,

لازم به ذکر است، با گذشت زمان، فرآیند استخراج بیت‌کوین از معادن بسیار پیچید‌ه‌تر شد.

,

به عنوان مثال، نخستین بار در سال ۲۰۰۹، نرم‌افزار استخراج بیت‌کوین در دسترس قرار گرفت. حساب کاربری ساتوشی ناکاموتو که به پدر بیت‎کوین ملقب است، در حال حاضر حاوی ۹۸۰ هزار بیت‌کوین -معادل ۱۵٫۲ میلیارد دلار- است. این رقم به تنهایی ۵ درصد از تمام‌ بیت‌کوین‌هایی که در حال حاضر در گردش است را شامل می‌شود.

,

از سوی دیگر، از آنجا که بیت‌کوین بسیار جدید است، رگولاتورها در مورد چگونگی طراحی قوانین سردرگم هستند.

,

این بدان معناست که بر خلاف اوراق بهادار، سرمایه‌گذاران بزرگ در این بازار مجبور نیستند اطلاعات مربوط به مالکیت خود را افشا کنند که این موضوع شرایط را به مراتب پیچیده‌تر می‌کند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه