اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه:

مسئولان باید حضور در برنامه‌های معلولان را وظیفه خود بدانند

مسئولان باید حضور در برنامه‌های معلولان را وظیفه خود بدانند
استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد نسبت به عدم توجه برخی از مسئولان نسبت به مراسم‌های ویژه معلولانگفت: مسئولان باید حضور در برنامه‌های معلولان را وظیفه خود بدانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، همایش معلولان شهرستان قدس شامگاه روز یکشنبه 19 آذر با حضور پرشور معلولین و در نبود مسئولین بهزیستی و مسئولان شهری در سالن آمفی تئاتر باقرالعلوم علیه‌السلام برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قدس خبر, قدس خبر,

مسعود وارث پزشک عمومی و استاد دانشگاه با اشاره به جایگاه معلولین در جامعه اظهار داشت: معلولین کشور با سختی زندگی می کنند، دو میلیون و چهارصد هزار نفر با سختی فراوان در حال زندگی کردن هستند.

,

وارث افزود: ما بطور مثال برای سوار شدن داخل ماشین به راحتی سوار می شویم حرکت می کنیم، اما یک معلول چگونه بدون رمپ یا جایگاهی و حتی چرخ ولیچر را نمی داند کجا قرار دهد، اینها نیازمند این است که باید با معلولین زندگی کرد تا با درد آنها آشنا شد.

,

وی با اشاره به قوانین ساخت و ساز ساختمان ها برای معلولین خاطرنشان کرد: ما باید جهانی فکر کنیم و کشوری عمل کینم، افراد معلول همواره به دلیل این که مورد توجه واقع نشده اند با موانع بسیار زیادی در معماری ساختمان ها روبه رو بوده اند، اما در این چارچوب نیز راه حل هایی وجود دارد، کمک فنی به درد ما نمی خورد، به عنوان مثال بالابرهایی که روی پله ها نصب می شوند برای ما اقدام مهمی محسوب نمی شوند، ما ترجیح می دهیم که تغییرات بنیادی در معماری ساختمان ایجاد شود، به این معنی که سطح های شیب دار ساخته شوند، در واقع برای ما آنچه که مهم است مد نظر قرار دادن وضعیت معلولان به هنگام ساخت یک بنا است.

,

وی تصریح کرد: همانطور که شهرک را بعنوان شهرک صنعتی تخصیص دادند و انواع و اقسام تولیدات و صنایع در حال فعالیت در آن هستند چه بسا بهتر است یک شهرک درمانی راه اندازی شود برای بیمارهای خاص، معلولین و تمام  اِن‌جی‌اُ های دیگر تا شهرک های درمانی بسازیم، یعنی اینکه در شهرقدس آیا تمام معلولین ما می توانند وارد باشگاه ورزشی شوند یا از چه امکانات ویژه ای بهرمند هستند، بنابراین باید عمیق تر از این فکر کرد و باید این رو بدانیم که اینها جزو زندگی ما هستند.

,

وارث در پایان سخنان خود یادآور شد: در مناطقی از تهران اقداماتی انجام شده و قابل تحسین است و کفایت نمی کند، بنده فکر نمیکنم در شهرقدس که اصلا اتوبوسی باشد که معلولین را حمل کند و این خود یک نقطه ضعف می باشد، در شهرستان قدس چهار هزار و پانصد معلول وجود دارد و این رقم کمی نیست و هیچ امکاناتی برای اینها در شهر نیست.

,

حجت الاسلام و المسلمین اصغر قاسمی از معمرین شهرستان قدس در ادامه این همایش گفت: در جلسات سیاسی همه مسئولان دور هم جمع می شوند اما در این جلسات که باید برای خدمت به مردم باشد اهمیتی نمی دهیم.

,

وی افزود: اسلام به دو چیز زیاد اهمیت داده است، یکی ارتباط انسان با معبود خودش خدای خودش و دیگری ارتباط با مخلوقات خداست، اگر یک نفر انگیزه ای داشته باشد برای بندگی کردن عبادت ثقلین هم انجام بدهد ولی به مخلوقات خدا توجه نداشته باشد خداوند از او ذره ای پذیرا خواهد شد.

,

قاسمی بیان کرد: ما باید توجه داشته باشیم که پروردگا ر عالم موجوداتی را که خلق کرده است همه مورد احترامش است، خداوند آنها را ارزش قائل شده مخصوصاً انسان که گل سر سبد مخلوقات عالم است، خدای تبارک و تعالی در قرآن کریم میفرماید به انسان احترام کردیم، ارزش قائل شدیم و چون خداوند ارزش قائل می شود مسلماً بنده او باید وظیفه خودش را بداند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه