اخبار داغ

جولان قصابی های غیرمجازدرنگین زاگرس

جولان قصابی های غیرمجازدرنگین زاگرس
باتوجه به گردشگرپذیر بودن سپیدان وهجوم مسافر به نگین زاگرس ؛افزایش قارچ گونه قصابی های غیرمجاز درگوشه وکنار شهرستان؛ میطلبد از سوی متولیان امر نظارتی دقیق تری برکارآنها انجام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مارگون ؛شهرستان سپیدان باتوجه به منطقه بکر وگردشگری وگستردگی جغرافیایی آن از شمال تا جنوب وشرق وغرب این شهرستان دارای مواهب خدادای است ودراکثر روزهای هفته پذیرایی هزاران مسافر وگردشگری است که سپیدان رابرای گردشگری وتفریح انتخاب می کنند .حال در گوشه وکنار جاده های شهر وروستا قصابی های غیرمجازی رشد قارچ گونه ای به خود گرفته ومیطلبد مسئولین امر نظارتی بیشتر بر روی کارانها داشته باشند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مارگون,

این روزها اگر از به شهرستان سپیدان سفر کرده باشید در برخی از مناطق قصابی های غیرمجازی را مشاهد می کنید که تعداد زیادی گوسفند را آماده کشتار در جلوی مغازه خود بسته اند و برخی را نیز کشتار کرده و برای فروش به مسافران و گردشگران آماده و در دید عموم قرار داده اند. موضوع قصابی های غیرمجاز در کنار جاده های ارتباطی شهرستان از یک سو موجب اشتغال و رونق بازار شده است و از سوی دیگر گوشت گرم احشامی که برای کشتار انتخاب می شوند بدون هیچگونه تاییدیه سلامت به فروش می رسند که این امر به فراموشی سپرده شده است.

,

 نبود امکانات برودتی در برخی از این مغازه ها چگونه گوشت گرم وتازه ذبح شده را ساعت ها وشاید روزها نگه میدارند تا به دست مشتریان خود دهند یکی دیگر از مشکلاتی که این مجموعه برای مردم وشهروندان ایجادمی کندخونابه های آنها در گوشه وکنار رها می شود ومنبع مگس وبیماریهای فراوان می شود .

,

افزایش تعداد این قصابی ها و عدم نظارت دستگاه های مربوطه این موضوع را به ذهن متبادر می کند که هر فردی بدون صلاحیت مراجع قانونی و بهداشتی می تواند در کنار جاده های شهروروستا که این روزها به موجب جاذبه های طبیعی و گردشگری از رونق خاصی برخوردار است برای خود یک قصابی راه اندازی کند و به عرضه گوشت قرمز بپردازد.باتوجه به اینکه عرضه هرگونه مواد غذایی و گوشت باید از سوی بهداشت و مراکز مربوطه تائیدیه دریافت کنند اما این موضوع به نظر می رسد مورد غفلت واقع شده است و دستگاه های اجرایی برای اهمیت دادن به موضوع سلامت مسافران و گردشگران باید به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.

,

این روز ها درکنار جاده های شهرستان می بینیم عده ای از قصابان با امکانات بسیار کم و فضایی غیر بهداشتی و غیر اصولی قصابی می کنند ومنظره ای زشت را به وجود می آورد. حال انتظار می رود مسئولین مربوطه برای این قضیه فکری اساسی کنند .

,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه