اخبار داغ

آشنایی والدین سپیدانی با مهارت فرزند پروری

آشنایی والدین سپیدانی با مهارت فرزند پروری
کارگاه آموزشی نوجوان سالم من با حضور والدین دانش آموزان در شهرستان سپیدان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مارگون ؛راضیه شریفی ،کارشناس بهداشت روان درگفتگو باخبرنگارماهدف از برپایی این کارگاه آموزشی را ارتقای اطلاعات مهارت های اساسی فرزند پروری موثر در محافظت از نوجوانان در برابر آسیب ها خواند و گفت : والدین همواره خواهان بزرگ کردن فرزندانی تندرست و دارای رفتارهای مناسب اند که چنین دغدغه ای با نزدیک شدن فرزندان به دوره نوجوانی بیش از پیش به نگرانی بدل می شود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مارگون,

شریفی ادامه داد : والدین موثرترین افراد زندگی نوجوان هستند ، گاه والدین با روش های غیر موثر مانند ترساندن نوجوان از مواد ، خشونت و یا کنترل بیش از حد سعی در مدیریت نگرانی خود دارند .

,

وی افزود : برنامه "نوجوان سالم من" با ارائه اطلاعات کاربردی و دقیق به والدین برای ارتباط مناسب آنان با نوجوان و اتخاذ شیوه تربیتی درست مفید بوده و کمک می کند که والدین و نوجوان به سوی رشد سالم حرکت کنند .

,

شریفی ایجاد رابطه خوب بین اعضای خانواده، نظارت و مراقبت والدین بر رفتار فرزندان، بیان انتظارات، ارزش ها و اعتقادات خانواده و انتقال آنها به فرزندان دانست و تصریح کرد : با فراگیری مهارت ها و تکنینک های کاربردی فرزندپروری، والدین می توانند در امر تربیت فرزندانشان موفق تر عمل کرده و از تعامل با آنها لذت ببرند.

,

کارشناس واحد سلامت روان مرکز خدمات جامع سلامت در خصوص برگزاری این دوره آموزشی گفت : امروزه، تربیت فرزندان به یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها مبدل گشته و مسئله فرزند پروری هیچ زمانی به اندازه امروز در موفقیت خانواده ها تاثیر نداشته است.

,

وی ادامه داد : نحوه تربیت فرزندان، رفتار نسل حاضر را شکل داده و عملکرد نسل آینده را نیز تعیین خواهد کرد، امروز همه والدین دوست دارند که پدر و مادر شایسته ای برای فرزندان خود بوده و همچنین بچه هایی شاد و سالم داشته باشند، همه ما برای افزایش شیوه صحیح تربیت فرزندان، نیاز مند کسب دانش، مهارت ها ودریافت آموزش های کاربردی در خصوص فرزندپروری هستیم.

,

کارشناس  واحد سلامت روان ادامه داد: از طریق این مهارت ها رابطه بین فرزندان و والدین تقویت می شود، آنها اوقات بهتر و موثرتری را با هم خواهند داشت و می توانند مسائل و مشکلات احتمالی را به شیوه مناسب تری حل و فصل نمایند.

,

در این کارگاه آموزشی والدین با رفتار ، علل مشکلات رفتاری فرزندان ، قانون ها ، توجه در نوجوانی ، روش های تشویق و تنبیه ، پرخاشگری و ترس در نوجوانان آشنا شدند.

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه