اخبار داغ

وقتی گره «خواستن» بر تار و پود قالی نقش می‌بندد / کارآفرینی با۱۰۰ هزار تومان

وقتی گره «خواستن» بر تار و پود قالی نقش می‌بندد / کارآفرینی با۱۰۰ هزار تومان
یک بانوی کارآفرین محلاتی با راه‌اندازی کارگاه قالی‌بافی ضمن کسب درآمد، فرصت اشتغالزایی را برای ۱۲ بانوی دیگر این شهرستان فراهم کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح محلات، عصمت زمامدار، از بانوان کارآفرین محلاتی است که با راه‌اندازی کارگاه قالی‌بافی و تولید تابلو فرش ضمن کسب درآمد، فرصت اشتغالزایی را برای دیگر بانوان این شهرستان فراهم آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح محلات,

 

,

این بانوی کارآفرین محلاتی عدم حمایت از تولیدکننده و عدم پرداخت تسهیلاتی با کارمزد پائین و نبود همت و رغبت مسئولان برای رفع موانع تولید در کارگاههای خُرد و کوچک را مهمترین دغدغه‌ها و مشکلات پیش روی خود برای ادامه کار عنوان کرد. 

,

 

,

, ,

 

,

این بانوی کارآفرین محلاتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صبح محلات گفت: علاقه‌مندی به هنر فرش‌بافی انگیزه‌ای شد تا در این زمینه مشغول فعالیت شوم و پس از دریافت پروانه از اداره صنعت، معدن و تجارت در سال ٩١ کارگاه قالیبافی خود را افتتاح کنم.

, پایگاه خبری صبح محلات,

 

,

زمامدار با بیان اینکه پس از ۵ ماه از شروع به کار، با مشارکت و همکاری ۷ نفر دیگر شرکت تعاونی «نقش آذین» را تاسیس کردم.

,

 

,

وی اصلی‌ترین هدف خود را از ایجاد کارگاه قالی‌بافی کمک به رفع مشکل بیکاری به ویژه بانوان سرپرست خانوار بیان کرد و گفت: حفظ هنر سنتی و بومی قالیبافی و برداشتن گامی موثر برای رفع مشکلات اقتصادی خانواده‌ها مهم‌ترین هدفی بود که از راه‌اندازی کارگاه دنبال می‌کردم.

,

 

,

این بانوی کارآفرین محلاتی به سرمایه اولیه خود برای شروع فعالیت در حوزه تولید اشاره کرد و افزود: در اولین گام یک تابلو فرش ۵۰ در ۷۰ را به همراه یک بافنده و با سرمایه‌ای معادل یک میلیون ریال از داخل منزل شروع کردم وامروز با ١٢ بافنده که در کارگاه یا در منازل خود مشغول به کار هستند کار را دنبال می‌کنم.

,

 

,

, ,

 

,

زمامدار با بیان اینکه بافت تابلو فرش‌هایی با ابعاد ۶، ۲.۵ و ۱.۵ متری در دستور قرار دارد، گفت: در بیشتر فرش‌های تولیدی از نقشه‌های سالاری تبریز، بی‌بی عشایری، فرانسوی و آیات قرآنی استفاده می‌شود و تابلو فرش‌های نیز به صورت تمام ابریشم و چله ابریشم و همچنین فرش‌های زیرپایی نیز با بِرند معروف ساروق اراک بافته می‌شوند.

,

 

,

این بانوی کارآفرین محلاتی تصریح کرد: بافنده‌ها در ۲ شیفت صبح وعصر در مدت زمان‌های متفاوت ۳ ماه و بیشتر کار بافت فرش را به پایان می‌رسانند.

,

 

,

وی، جلوگیری از بروز بیماری‌هایی چون آسم و حساسیت‌های پوستی و تنفسی به علت استفاده از پشم و رنگ‌های طبیعی را از مزایای فرش دستباف دانست و اظهار کرد: قالی دستبافت ایرانی برخلاف فرش‌های ماشینی به عنوان سرمایه‌ای است که هر چه بیشتر از عمر آن گذشته باشد دارای ارزش بیشتری خواهد بود و همین امر نیز نقش موثری را در حل مشکلات اقتصادی خانواده‌ها ایفا می‌کند.

,

 

,

, ,

 

,

زمامدار در ادامه از مسئولین خواست با فراهم کردن شرایط برای ایجاد و پایداری مشاغل خُرد، کارگاه‌ها را در تهیه مکان مناسب و با در اختیار گذاشتن تسهیلات بانکی کم‌بهره به تولید کنندگان، زمینه حفظ و توسعه این هنر اصیل ایرانی را فراهم کنند.

,

 

,

این بانوی کارآفرین محلاتی در خاتمه با اشاره به ایجاد مشکلاتی در تمدید مجوز فعالیت خود در یک سال گذشته خاطرنشان کرد: در حال حاضر به علت متاثر شدن بازار فروش فرش از رکود اقتصادی حاکم بر جامعه، تنها محل فروش محصولات تولیدی ما نمایشگاه‌های مختلف است و با توجه به حضور در ١٤ نمایشگاه از مسئولین توقع داریم تا زمینه تمدید مجوز فعالیت و پرداخت تسهیلات کم‌بهره را فراهم و برای حل مشکلات کارگاه‌ها و مشاغل خُرد کمر همت را ببندند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه