اخبار داغ

با ایده پیشبرد اصلاحات؛

تیم سیاسی روحانی درحال ایجاد فضای جدید هستند

تیم سیاسی روحانی درحال ایجاد فضای جدید هستند
موضوع پیشبرد برنامه های اصلاح طلبان رونمایی از راهبردی است که روحانی و تیم سیاسی وی می خواهند بر اساس آن مسیر تازه ای را در فضای سیاسی کشور بنیان نهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ عزیز غضنفری کارشناس سیاسی در مطلب ارسالی به سپاس نوشت: از زمانی که حسن روحانی کابینه دولت دوازدهم خود را اعلام کرد از سوی عناصر اصلی جریان اصلاح طلب بخاطر بکارگیری نیروهای منتسب به اصول گرا با انتقادات زیادی روبرو شده است که همه حرف آنها این است که  روحانی قول و قرارهای گذشته را فراموش کرده و گویی اینکه از یاد برده که پایگاه اجتماعی اصلاح طلبی آن هم با انتظارات مشخص سبب رای آوری وی در دو دوره اخیر ریاست جمهوری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛ , سپاس,

اما تیم سیاسی و رسانه ای دولت در مواجهه با این نقدهای وارده عمدتا دو گونه پاسخ داده می دهند: که اولا روحانی خود صاحب ایده و ابتکار بوده و با برنامه های خودش توانسته با مردم ارتباط برقرار نماید و اینگونه نبوده که وی دست بسته باشد و چشمش صرفا به حمایت های اصلاح طلبان دوخته شده باشد.

,

اما پاسخ دومی دیگری هم داده می شود که از قضا موضوع این نوشتار هم همین است؛ اینکه بکارگیری نیروهای منسوب به راست بخاطر تحقق ایده ای است که بر اساس آن آقای روحانی می خواهد برنامه های اصلاح طلبانه را با نیروهای اصول گرا به پیش ببرد.

,

توضیح آنها هم این است که وزیر کشور اصول گرای دولت روحانی چهار انتخابات را برگزار کرده که در همه آنها بخش اعتدال و اصلاح طلب پیروز مطلق یا نسبی آن صحنه ها بوده اند و باز در مقام دفاع از ایده خود می گویند که وزیر اصول گرا انتخاباتی را برگزار می کند که رئیس مجلس خبرگان و یکی از نظریه پردازان جریان اصول گرا به مجلس خبرگان راه پیدا نکرد و همه هم نتیجه اش را پذیرفتند.

,

 به نظر می رسد موضوع پیشبرد برنامه های اصلاح طلبانه با نیروهای اصول گرا از یک سو پاسخ طیف سیاسی منسوب به دولت برای نشاندن نیروهای معترض و منتقد اصلاح طلب سرجایشان بوده است؛ از دیگر سو رونمایی از راهبردی است که  روحانی و تیم سیاسی وی می خواهند بر اساس آن مسیر تازه ای را در فضای سیاسی کشور بنیان نهند.

,

اتفاقا کنش گران و تحلیل گران سیاسی برای فهم وارزیابی ایده پیشبرد اصلاحات با نیروهای اصول گرا باید این رویکرد را از دریچه یک راهبرد سیاسی بنگرند. شاید همه اجزاء و مختصات چنین ایده ای آشکار نشده باشد اما شواهد امر نشان می دهد که شکل دهی به یک طیف سیاسی دربرگیرنده بازیگران سیاسی دو جریان اساسی کشور شالوده چنین حرکتی است که نشانه های شکل گیری آن مشاهده شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه