اخبار داغ

با حضور جمعی از مسئولان؛

طرح جامع شهر مشهد رونمایی شد

طرح جامع شهر مشهد رونمایی شد
طرح جامع شهر مشهد با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهری رونمایی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، علی رضا رشیدیان شب گذشته در مراسم رونمایی از طرح جامع مشهد، این طرح را از الزامات خارج شدن از بی برنامگی و برهم ریختگی شهری دانست، گفت: این طرح مدتها بلاتکلیف مانده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

ویادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده سال 1393 مصوب و مرداد پارسال از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی ابلاغ شد.

,

 

,

استاندار خراسان رضوی در ادامه سخنان خود به ظرفیت‌های مشهد اشاره و بیان کرد: در حال حاضر در این شهر 40 هزار مهندس در حوزه ساخت و ساز و شرکت های پیمانکار وجود دارند که در صورت وجود نواقصی در طرح می توانند در رفع آن ها کمک کنند.

,

 

,

رشیدیان اضافه کرد: رونمایی از طرح جامع به عنوان حق عمومی مردم انجام شد و باید به نقطه ای برسیم که هیچ شهری در کشور حاشیه نشین نداشته باشد و شهرها متناسب با شان ایران اسلامی باشند.

,

 

,

وی مشهد را ویترین توانمندی‌های نظام جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: تمام شهروندان این کلانشهر شهروندان درجه یک هستند و چیزی به عنوان شهروند درجه دو معنا ندارد.

,

 

,

در ادامه این مراسم محمد مقدوری، معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به این نکته که نیازمند شهر سالم هستیم، گفت: با رونمایی طرح جامع، شهردار و شورای پنجم حمایت از قانون را اعلام کردند و با حمایت مسئولان دولتی و جلب اعتماد مردم می توان نتایج مطلوبتری کسب کرد.

,

 

,

وی یادآوری کرد: قرارداد طرح جامع سال 1383 بسته شد و سال 1393 در ابتدای دولت طرح و پس از 10 سال از بلاتکلیفی این طرح با تقاضا از شورای عالی معماری و شهرسازی به شهرداری مشهد ابلاغ شد. نواقص آن نیز از طریق طرحهای تفصیلی رفع خواهد شد.

,

 

,

در بخش دیگری از این مراسم قاسم تقی زاده خامسی، شهردار مشهد نیز در این مراسم با بیان این موضوع که ابلاغ طرح جامع گام نخست در جهت توانمندسازی مردم حاشیه شهر است، تصریح کرد: طرح جامع مشهد حدود  دو سال است که تصویب شده، ولی شهردار وقت این طرح را ابلاغ نکرده بود. در دوره جدید مدیریت شهری این طرح با بازنگری کوتاه مدت آماده ابلاغ شد.

,

 

,

وی طرح جامع را دارای فرصت ها و تهدیداتی دانست و بیان کرد: قانونمداری از مزایای ابلاغ این طرح است و با ابلاغ آن دیگر به حاشیه شهر، حاشیه شهر نمی گوییم و یک میلیون و 200 نفر ساکن این مناطق در متن شهر و مشهدی هستند.

,

 

,

وی در ادامه سخنان خود به دو تهدید این طرح اشاره و تصریح کرد: اختلاف در مرز شهر در برخی نقاط که البته وزارت کشور این موضوع را قبول کرده و  گسترش حریم شهر مشهد تا شهر گلبهار که حفاظت بر این حریم کار مشکلی است، دو تهدید عمده هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه