اخبار داغ

دبیر شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی:

نقش اثرگذار شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در حل معضلات اجتماعی جامعه/ شورای فرهنگ‌عمومی قرارگاه فرهنگی استان‌ها است

نقش اثرگذار شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در حل معضلات اجتماعی جامعه/ شورای فرهنگ‌عمومی قرارگاه فرهنگی استان‌ها است
دبیر شورای عالی فرهنگ عمومی آذربایجان غربی گفت: شورای فرهنگ عمومی به عنوان قرارگاه فرهنگی استان شناخته می شود که در راس آن نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، ۱۹ آذرماه مصادف با سالروز تاسیس شورای عالی انقلاب اسلامی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

به همین مناسبت گفت و گویی با دبیر شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی داشتیم که مشروح آن در زیر می آید:

,

حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر کریمی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با تبریک سالروز تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: تمامی انقلاب ها دارای ماهیتی برای خود هستند، زمانی که خاستگاه یک انقلاب حوزه علمیه، روحانیت و مراجع دینی باشد، ماهیت این انقلاب بیانگر این است که انقلاب اسلامی ما، ماهیت فرهنگی دارد.

,

وی افزود: ملت مسلمان ایران صرفا به جهت توسعه های اقتصادی، به مقصد انقلاب نرفتند بلکه مهمترین مسئله موضوع انقلاب فرهنگی است که ما شاهد مقابله با رفتار فرهنگی و مقابله با دین و مراجع عظام دینی در رژیم طاغوتی و فاسد شاهنشاهی بودیم که موجب به وجود آمدن انقلاب شد و به دنیا ثابت کرد ملت ایران اسلامی در مقابل گسترش ناهنجاری های اخلاقی، فساد و فحشا و تقابل با ارزش های دینی ایستادگی کردند.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، با اشاره به چگونگی تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاکید کرد: امام خمینی (ره) پایه گزار انقلاب اسلامی هستند، در اوایل انقلاب بنا به ضرورت و به دستور امام راحل شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد و تا امروز مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی که در راس آن تمام مسئولان عالی رتبه انقلاب قرار دارند، به عنوان مصوبات لازم الاجرایی است که همه باید به آن عمل کنند.

,

وی، با تاکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی قرارگاه فرهنگی استان است، بیان داشت: در راستای تقویت و اساس شورای عالی انقلاب فرهنگی در استان ها جلسات شورای فرهنگ عمومی تشکیل و به عنوان قرارگاه فرهنگی استان شناخته می شود، که در راس آن نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان به عنوان مسئول و رئیس این شورا، استاندار به عنوان جانشین در این شورا حضور دارد که این به دلیل اهمیت و لازم الاجرا بودن مصوبات این شوراست.

,

دبیر شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی، با اشاره به اثرگذاری شورای فرهنگ عمومی در حل معضلات اخلاقی و اجتماعی جامعه از جمله طلاق، بیکاری، اعتیاد و مواردی از این قبیل گفت: نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی بسیار مهم و غیرقابل انکار است، تمام معضلات فرهنگی و اجتماعی در جلسات شورا مطرح شده و تصمیماتی که در این شورا اتخاذ می شود برای تمام دستگاه ها لازم الاجرا و ضروری است.

,

وی، اذعان داشت: آذربایجان غربی جزو استان هایی است که جلسات شورای فرهنگ عمومی به صورت منظم در آن تشکیل می شود و چندین سال است که دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان جزو استان های برتر کشور در این زمینه انتخاب شده است.

,

حجت الاسلام کریمی، ادامه داد: این امر نشان می دهد اهتمامی که مسئولان استان ما به ویژه نماینده ولی فقیه، استاندار و نیز اعضای شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی دارند بسیار جدی بوده و باید تلاش شود با همکاری رسانه ها، بسیاری از رفتارهایی که به عنوان رفتار اجتماعی مطرح هستند اما در واقع سوء رفتارهای اخلاقی هستند، به رفتارهای نیکو و پسندیده و اسلامی تبدیل شود.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، با اشاره به برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی در آذربایجان غربی، اذعان داشت: جلسات شورای فرهنگ عمومی در آذربایجان غربی به صورت ماهانه تشکیل می شود که علاوه بر ارومیه به عنوان مرکز استان، در تمام شهرستان ها جلسات شورای فرهنگ عمومی تشکیل می شود و می توان گفت مجموعا عملکرد شورا از نظر تعداد جلسات برگزار شده، تعداد مصوبات و نظم جلسات عملکرد مثبتی داشته است.

,

وی، با بیان اینکه در سطح ملی جزو بهترین استان ها هستیم، تاکید کرد: در سال ۹۵ و ۹۶ دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی و تشکیل مستمر شورای فرهنگ استان مورد تجلیل و تشویق قرار گرفت.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه