اخبار داغ

رائفی پور در بروجن:

ضرورت سواد رسانه ای در فضای مجازی/شبکه های اجتماعی ابزار هستند

ضرورت سواد رسانه ای در فضای مجازی/شبکه های اجتماعی ابزار هستند
علی‌اکبر رائفی‌پور ضمن تاکید بر آموزش صحیح و استفاده درست از فضای مجازی، گفت: برای مقابله با تهاجمات نرم دشمن نیاز به سواد رسانه ای داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کلار، استاد علی اکبر رائفی پور در نشستی با موضوع جوانان و فضای مجازی که در فرهنگسرای شهر بروجن برگزار شد طی سخنانی گفت: برای استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نیازمند ارتقای سواد رسانه ای هستیم.

وی با بیان این که در رسانه های جدید خود مخاطبان تولید کننده هستند، تصریح کرد: جوانان به خاطر کم تجربه بودن در فضای مجازی بیشتر در معرض آسیب قرار دارند.

ضرورت سواد رسانه ای در فضای مجازی/شبکه های اجتماعی ابزار هستند

رائفی پور بر آموزش صحیح و استفاده درست از فضای مجازی تاکید کرد و گفت: سواد رسانه ای ضرورت دارد؛ شبکه های اجتماعی ابزار هستند.

وی با اشاره به این که تلگرام ظاهرا روسی اما سهام دار اصلی آن صهیونیستی است، گفت: ارتقای سواد رسانه ای می تواند زمینه استفاده صحیح و مناسب از شبکه های اجتماعی را فراهم کند.

رائفی پور عملیات روانی دشمن در ایران را نسبت به دیگر کشورها بسیار گسترده تر دانست و گفت: بالای 200 هزار نفر در اسرائیل به زبان فارسی تسلط دارند و در کانال ها و گروه های تلگرامی به اهل بیت توهین می کنند.

وی با بیان این که امروز موفقیت با کسانی است که روی قلب ها و مغزها حکومت می کنند، گفت: عربستان سعودی دو سال است یمن را بمباران می کند اما کاری از پیش نبرده است.

هجمه گسترده علیه اعتقادات/ابزار مقابله، سواد رسانه ای است

رائفی پور ایجاد آمادگی در مقابله با تهاجمات نرم دشمن را در گرو سواد رسانه‌ای دانست و گفت: ابزار مقابله در جنگ‌های امروز سواد رسانه‌ای بالا و آشنایی به فضای مجازی است.

وی به هجمه گسترده دشمنان علیه اعتقادات و هویت دینی اشاره کرد و گفت: سال 2003 آمریکایی ها استراتژی کلانی با عنوان "آنفولانزای نیویورکی"علیه ایران راه اندازی کردند تا مثل سرما خوردگی در بین ایرانی ها مریضی فکری شایع شود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: "آنفولانزای نیویورکی" نوعی استراتژی نفرت پراکنی بود تا ایرانی ها از خود و دیگران و هویتشان متنفر شوند.

تمسخر داشته های فرهنگی و معاصر ایران از سوی دشمنان

رائفی پور در ادامه با اشاره به تمسخر داشته های فرهنگی و معاصر ایران از سوی دشمنان، گفت: دشمن در شبکه های اجتماعی و ماهواره برای هر سن و سلیقه ای برنامه ریزی کرده است.

پژوهشگر دینی با بیان این که دشمن مسائلی را مطرح می کند که نسبت به داشته های ما اثر پارادوکس داشته باشد، گفت: برای مثال چند سالی است سگ به صورت ویژه در کشور ما برجسته می شود.

وی با اشاره این که برخی ها دلیل نجس خواندن سگ در دین اسلام را نمی دانند، گفت: اسلام اگر با سگ مشکل داشت وقتی داستان اصحاب کهف را تعریف می کرد سگ آنها را نمی گفت؛ اسلام می گوید سگ حریم دارد جایش در رختخواب نیست در داستان اصحاب کهف هم به داخل غار نرفت.

رائفی پور با اشاره به نقش سبک زندگی اسلامی بر سلامت جسمی انسان، اضافه کرد: بزاق سگ باکتری هایی دارد و زمانی که وارد دستگاه گوارشی انسان می شود او را دچار مشکل می کند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلار,
,
,
,
, ضرورت سواد رسانه ای در فضای مجازی/شبکه های اجتماعی ابزار هستند, ضرورت سواد رسانه ای در فضای مجازی/شبکه های اجتماعی ابزار هستند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, هجمه گسترده علیه اعتقادات/ابزار مقابله، سواد رسانه ای است, هجمه گسترده علیه اعتقادات/ابزار مقابله، سواد رسانه ای است,
,
,
,
,
,
,
,
, تمسخر داشته های فرهنگی و معاصر ایران از سوی دشمنان, تمسخر داشته های فرهنگی و معاصر ایران از سوی دشمنان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه