اخبار داغ

بی توجهی به زیرساختهای علمی در شهرستان بن؛

لزوم تاسیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برای کاهش آمار بیکاری

لزوم تاسیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برای کاهش آمار بیکاری
مرکز هر شهرستانی احتیاج به یک دانشگاه یا مرکز آموزش عالی دارد ، دانشگاه صرفاً برای تحصیل دانشجو نیست ، بلکه به پیشرفت علمی ، فرهنگی ، تحقیقاتی و زیر بنائی هر شهرستان کمک می کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش خبرنگار زنگ خبر ؛ جوانان سرمایه‌های هر جامعه‌ای هستند که اگر باغبان خوبی داشته باشند، بهترین میوه‌ها را به بار می‌آورند  وهمواره نشان دادند که حضوری اثرگذار در صحنه‌های مختلف داشته‌اند که در پیروزی انقلاب و 8 سال جنگ تحمیلی این نقش بسیار مهم و ماندگار بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار زنگ خبر ؛ , خبرنگار زنگ خبر ؛ ,

علاوه بر این‌ها، جوانان در پیشرفت علمی کشور نقش مهمی را ایفا کرده و در جنگ نرم فرهنگی که امروز دشمنان علیه کشور ما به راه انداخته‌اند، نیازمند عزم جدی همه جوانان هستیم تا مقابل دشمن ایستاده و توسعه فرهنگ دینی را داشته باشیم.

جوانان به عنوان فرصت و ثروت‌های نرم‌افزاری و تاثیرگذار در کشور می‌توانند سهم به سزایی در رونق توسعه اقتصاد و طرح‌های اجرایی مناطق به فراخور مقتضیات شهرها داشته باشند که باید در پیشبرد اهداف از آنان استفاده شود.

باید از فکر خلاق، نوآور و مبتکر، جوانان نخبه و فرهیخته در جای جای کشور،استان،شهرستان و حتی شهرها استفاده کرد و علاوه بر شناسایی مطلوب‌تر معضلات و مشکلات، راهکارهای کارشناسی برای رفع آن‌ها به کار گرفته شود.

نداشتن تخصص عملی و نداشتن آموزش‌های مهارتی هرروزه بر تعداد بیکاران و جویندگان کار افزایش داده و از سوی دیگر توسعه صنایع نیازمند داشتن نیروهای ماندگار بومی و متخصص می باشد که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این ‌بین می‌تواند فاصله ایجادشده میان صنایع و مشاغل تخصصی بافارغ‌التحصیلان دانشگاهی را پر کند و از سوی دیگر نیروهای بومی در منطقه درحال‌توسعه فرصت بهتری برای جذب در صنایع و اشتغال خواهند داشت.

شهرستان بن دارای ظرفیت ها و پتانسیل های خوب و عالی

شهرستان بن دارای ظرفیت ها و پتانسیل هایی در بخش های صنعت،کشاورزی، ساختمانی ، وگردشگری است برای ایجاد هماهنگی بین بازار کار و جویندگان کار در شهرستان متاسفانه خلا بزرگ وجود دارد که اتفاقا اگر نیروی کار در این بخش‌ها آموزش داده شود قطعاً دیگر نیروی کارآموزش دیده بیکار نخواهیم داشت.

با توجه به ظرفیت‌های بالای این شهرستان و نبود مرکز آموزشی تخصصی دانشگاهی کار را ناقص کرده است.

شهرستان بن در حوزه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و از ظرفیت بالای نیروی انسانی مستعد برخوردار است و جایگاه علمی، ادبی و هنری شهرستان بن نیز مشهور است و همگان با این قابیلت‌های اذعان دارند.

نبود مراکز آموزش عالی در کل شهرستان

نبود مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان بن یکی از عواملی است که منجر به افزایش بیکاری در این شهرستان شده که جوانان جویای کار و افراد تهی دست و خانواده های بی بضاعت متاسفانه نتوانسته اند از طریق آموزش های این حوزه برای خود کاری دست و پا  و آینده زندگی خود و جامعه خویش را آباد و شکوفا نمایند.

 با توجه به استقبال روز افزون  نوجوانان و جوانان و بازاریابی  خوب رشته ها و مشاغل فنی در شهرستان ضرورت وجود و استقرار  فنی و حرفه ای در شهرستان به شدت مورد  درخواست و نیاز مردم و جوانان شهرستان است.

با توجه به گذشت بیش از 5 سال از ارتقاء بخش بن  به شهرستان بن و وجود دو شهر بزرگ بن و وردنجان و این شهرستان شامل دو بخش مرکزی و بخش شیدا می‌باشد لزوم توجه به حرفه آموزی و پرکردن اوقات فراغت و بازاریابی و ایجاد اشتغال به جوانان اهمیت وجود استقرار فنی و حرفه ای در شهرستان بن به یکی از دغدغه های مهم مردم تبدیل شده است.

تا کنون هیچ اقدامی مثبت و عملی برای استقرار  و راه اندازی  مراکز آموزش عالی در شهرستان  انجام نشده و  واقعا جای بسی تاسف و نگرانی است که آنچه باعث رونق و شکوفایی اقتصادی ، ایجاد بازارهای کار، کمک به رفع معضل بیکاری و ناهنجاری های اجتماعی و اشتغالزایی بسیاری از جوانان می شود در ایجاد و استقرار آن تعلل و کوتاهی شود.

نبود مراکز آموزش عالی = مهاجرت مردم

یکی از معضلات اساسی نبود مراکز عالی  در شهرستان بن که کمتر مورد توجه  قرار می گیرد مهاجرت مردم شهرها و روستاهای این شهرستان به سایر شهرها همانند اصفهان و مرکز استان است.این معضل باعث کم شدن تراکم جمعیت در این شهرستان می شود و به دنبال آن پیشرفت و توسعه نیز در این شهرستان از رونق می افتد.روند مهاجرت ها تاکنون ،سه روستا از روستاهای شهرستان بن به نام های (ورعبدالله ، کرسنک و تمبک ) را خالی از سکنه کرده است.

 نبود مراکز آموزش عالی در هر سطح تا نبود مراکز دانشگاهی و آموزش عالی از مشکلات آموزشی در این شهرستان است.نبود مدارس غیرانتفاعی ، نبود آموزش فنی حرفه ای در کلیه رشته ها ، نبود مدارس نمونه دولتی و شاهد، و نبود مراکز کمک آموزشی با امکانات مناسب اشاره کرد.

مرکز هر شهرستانی احتیاج به یک دانشگاه  یا مرکز آموزش عالی دارد ، دانشگاه صرفاً برای تحصیل دانشجو نیست ، بلکه به پیشرفت علمی ، فرهنگی ، تحقیقاتی و زیر بنائی هر شهرستان کمک می کند،که شهرستان بن زمینه مساعدی برای تحقیقات مانند کشاورزی ، آب و خاک ، محیط زیست ، منابع طبیعی  و ... دارد.

دلایل  برای تأسیس یک دانشگاه در شهرستان بن به شرح ذیل می باشد:

 1- یکی از مزایای شهرستان بن برای دارا بودن دانشگاه فاصله کم مرکز این شهرستان تا مرکز استان و تمرکز جمعیتی می باشد.که با راه اندازی خط دوبانده شهر بن – شهرکرد  فاصله زمانی نیز به حداقل رسیده است.

2- اگر یک دانشگاه در شهرستان بن باشد دانشجویان قطعاً در الویت خود شهر بن را انتخاب می کنند و مجبور نیستند جاهای دور دست را انتخاب نمایند. و به همین دلیل اگر دانشگاه در شهرستان بن باشد هیچگاه با کمبود دانشجو مواجه نمی شود.

3- به دلیل نزدیک بودن برخی از شهرستان های استان اصفهان به شهر بن مانند: چادگان ، داران و فریدونشهر، دانشجویان این استان به جای اینکه شهرستان های دور دست خود استان اصفهان را انتخاب کنند به دلیل نزدیکی مسافت شهر بن را انتخاب خواهند کرد.

 4-کسانی هستند که به علت اینکه در جاهای دور قبول می شوند خانواده آنها اجازه تحصیل در آن محل را نمی دهد و از ادامه تحصیل باز می مانند.
 و در آخر دانشگاه آزاد به دلیل هزینه های بالا و  شهریه زیاد  در این منطقه مورد استقبال قرار نمی گیرد.

استعداد علمی شهرستان بن بسیار بالاست

5- برخی پیشرفت های علمی شهرستان بن را انکار می کنند ولی باید بگوئیم استعداد علمی شهرستان بن بسیار بالاست ، و اساتید فراوانی از این شهرستان ریشه گرفته اند مانند:

مدیریت بیمارستان کاشانی شهرکرد، استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه شهر کرد،چشم پزشک ، دکترای منابع طبیعی و محیط زیست و استاد دانشگاه ، استاد نفت ، استاد دانشگاه تگزاس آمریکا، رتبه اول کارشناسی ارشد علوم پزشکی ،پزشک ، دکترای تاریخ ، دکترای علوم سیاسی ، دکترای حقوق،استاد دانشگاه شهید چمران اهواز ، متخصص بیهوشی و محقق ، استاد دانشگاه شهرکرد، دندانپزشک و افراد بسیاری که در کره خاکی و همچنین کشور و استان وجود دارند در مدارج عالی و ما از آنها اطلاعی نداریم.

 مردم شهرستان بن خواستار تأسیس مراکز آموزش عالی در هر سطح ، مراکز دانشگاهی و مرکز فنی و حرفه ای  و یا حتی مرکز جهاد دانشگاهی در این شهرستان  می باشند و  آن را در اولویت خواسته های خود قرار داده اند.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, شهرستان بن دارای ظرفیت ها و پتانسیل های خوب و عالی,
,
,
,
,
,
,
,
, نبود مراکز آموزش عالی در کل شهرستان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, نبود مراکز آموزش عالی = مهاجرت مردم ,
,
,
,
,
,
,
,
, دلایل  برای تأسیس یک دانشگاه در شهرستان بن به شرح ذیل می باشد:,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, استعداد علمی شهرستان بن بسیار بالاست,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه