اخبار داغ

امسال همانند سیب کشاورزان؛

کام چغندر کاران ارومیه تلخ شد

کام چغندر کاران ارومیه تلخ شد
انباشته شدن چغندر قند کنار جاده ها و زمین های کشاورزی ارومیه به علت نبود صنایع تبدیلی مناسب ، عدم برنامه ریزی صنعتی کشاورزی ، مازاد عرضه و تقاضا ، عدم مشاوره های کارشناسان و … امسال همانند محصول سیب کشاورزان ارومیه این محصول ارزشمند نیز زیر بارش برف کنار جاده ها و زمین های کشاورزی ریخته شده و موجب ورشکستگی کشاورزان چغندرقند کار ارومیه گردیده است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سیلوانانیوز، انباشته شدن چغندر قند کنار جاده ها و زمین های کشاورزی ارومیه به علت نبود صنایع تبدیلی مناسب ، عدم برنامه ریزی صنعتی کشاورزی ، مازاد عرضه و تقاضا ، عدم مشاوره های کارشناسان و … امسال همانند محصول سیب کشاورزان ارومیه این محصول ارزشمند نیز زیر بارش برف کنار جاده ها و زمین های کشاورزی ریخته شده و موجب ورشکستگی کشاورزان چغندرقند کار ارومیه گردیده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیلوانانیوز,

معلوم نیست سازمان های دولتی مربوط به کشاورزی استان آذربایجان غربی چیکار می کنند .

,

سازمان جهاد کشاورزی چه وقت باید جوابگو باشد معلوم نیست .

,

اصلا استاندار آذربایجان غربی باید چونه استان را مدیریت کند آیا بی برنامه بودن استانداری را قبوا دارند . چشم انداز استانی یعنی چه …

,

کشاورزان ارومیه دارند یکی یکی بدبخت می شوند .

,

دکترهای عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه و مهندسان سازمان جهاد کشاورزی چرا به کشاورزان مشاوره نمی دهند .
برخی سیاست‌های نادرست در زمینه تحویل چغندرقند در آذربایجان غربی موجب شده تا حجم زیادی از تولیدات چغندرکاران روی دست آنها بلااستفاده باقی مانده و در مزارع و کنار جاده‌ها زیر بارش برف و باران دپو شده و از بین برودند.
نبود ثبات در بازار و عدم اعلام به موقع و پایین بودن قیمتهای خرید تضمینی محصولات کشاورزی سبب شده که کشاورزان و تولیدکنندگان در این بخش با انبوهی از مشکلات مواجه باشند.
البته کشاورزان ارومیه با این گونه مشکلات به خوبی اشنا هستند زیرا چندین سال است که محصولات خود را به جای روانه کردن به بازار با قیمت مفت روانه حاشیه جاده ها می کنند.
قصه تلخ نبود بازار فروش دیگر به جزء جدا ناپذیر از زندگی کشاورزان تبدیل شده است و به همین دلیل شوق و اشتیاق برداشت محصول جای خود را به یاس و نا امیدی داده است.

,
,
,
,
,

معلوم و روشن است بدبختی کشاورزان به مدیران دولتی ربطی ندارد

,

ناامیدی یا دلسرد شدن یکی از مهم‌ترین مشکلات روانی است که امروزه با وجود همه‌ی پیشرفت‌های صنعت کشاورزی ، کشاورزان استان اذربایجان غربی با آن رو‌به‌رو هستند.
اما با وضیت اسفناک بازار فروش محصولات کشاورزان شرایط به گونه ای دیگر رقم خواهد خورد زیرا با ادامه این روند دیگر در سالهای اینده صنعت کشاورزی منطقه به طور کامل از بین خواهد رفت .

,
,

منطقه ی شمالغرب اصلا از صنعت سهمی ندارد و درآمد اصلی مردم کشاورزی است آیا دولت تدبیر و امید با این همه یاس و نا امیدی چگونه جوابگو خواهد بود .

,

شاید دیگر در سالهای اینده فرصتی برای احیای صنعت کشاوری منطقه از سوی مسولین محترم جهاد کشاورزی  استان وجود نداشته باشد و اگر امروز چاره ای اندیشده نشود بایستی از هم اکنون به فکر واردات سیب و سایر اقلام کشاورزی نیز باشیم .

,

بسته های حمایتی دولت در روزهای تلخ کشاورزان ارومیه تنها راه نجات زندگی این عزیزان زحمت کشور میهن عزیزمان ایران اسلامی می باشد .

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه