اخبار داغ

امام جمعه شهر دابودشت آمل خبر داد

جشنواره ملی برنج دابودشت فرصتی برای بیان مشکلات کشاورزان

جشنواره ملی برنج دابودشت فرصتی برای بیان مشکلات کشاورزان
امام جمعه دابودشت با بیان اینکه جشنواره ملی برنج دابودشت فرصتی برای بیان مشکلات کشاورزان است، گفت: هدف ما از برگزاری جشنواره برنج ترویج فرهنگ شکرگذاری به محضر خداوند متعال است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت الاسلام تقی‌زاده آملی در گفت‌وگو با سفیر هراز در آستانه برگزاری سومین جشنواره ملی دابودشت با بیان اینکه اکثر پیامبران و بزرگان دین کشاورز بودند، خاطرنشان کرد: ما با نگاه به تاریخ خواهیم دید کشاورزی محدود به زمان و اشخاص خاص نیست بلکه همه تاریخ و همه انسان‌ها در این‌باره زحمت کشیدند و با دست خود و با رنج و مشقت هم موجب آبادانی جامعه و هم امرار معاش کردند لذا ما امروز باید به کشاورزان بگوییم که این شغل انبیاء الهی هم بود و کار بسیار میمون و مبارک است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر هراز,

 

,

وی با اشاره به موضوع شکر، شکرگذاری و ریشه آن در عبودیت و بندگی هدف از برگزاری این جشنواره را نوعی شکرگذاری به محضر خداوند دانست و افزود: اولین و مهمترین هدف ما از برگزاری جشنواره برنج ترویج فرهنگ شکرگذاری به محضر خداوند متعال است چراکه بزرگان‌مان بعد از اولین برداشت محصول قسمتی از آن را به پاس رحمت و رافت الهی و شکر و سپاس از خدا برای عمران و آبادانی مساجد کنار می‌گذاشتند.

, .,


امام جمعه شهر دابودشت آمل با اشاره به برگزاری جشن‌ها پس از برداشت محصول توسط نیاکان‌مان، تصریح کرد: ما با مرور تاریخ بزرگان می‌بینیم اباء و اجدادمان حتی برگزاری جشن عروسی فرزندان، رفتن به زیارتگاه‌ها و عتبات عالیات و ثبت نام کردن مکه را پس از برداشت محصول انجام می‌دادند و ما نیز مثل دو جشنواره گذشته حضور عروس و داماد را در این جشنواره داریم.

,
, .,


وی هدف از برگزاری این جشنواره را بیان مشکلات کشاورزان عنوان کرد و افزود: همان‌طور که بارها گفته شد برنج با رنج و مشقت به دست می‌آید و کشاورزان مشکلات عدیده در مسیر راه خود دارند که این جشنواره می‌تواند بلندگوی خوبی برای این نوع مشکلات و مطالبات عزیزان باشد.

,
, .,


حجت‌الاسلام تقی‌زاده آملی با تشکر از دکتر یوسفیان نماینده مردم آمل در مجلس خدمات ارزنده وی را در امر کشاورزی تحسین برانگیز دانست و یادآور شد: متاسفانه قیمت کم برنج از یک طرف و نخریدن آن از سوی تاجران و خریداران از سوی دیگر مشکلات عمده ما بود که به محض بیان این مشکل آقای یوسفیان با پیگیری‌های مجدانه دولت را مبادرت به خرید برنج طارم کرد.

,
,

 

,

وی یکی دیگر از مشکلات کشاورزان را تهیه سوخت دانست و افزود: آرزوی کشاورزان برق دار شدن چاه‌های کشاورزی و نجات یافتن از خرید و تهیه سوخت است که در این مدت کوتاه کار بزرگ و با مدیریت جهادی منتخب دلسوز مردم آمل با تامین هزینه و بودجه این یادگاری برای ما باقی ماند.

,

 

,

دبیر سومین جشنواره ملی برنج دابودشت زمان برگزاری این جشنواره را ۳۰ آذرماه عنوان کرد و گفت: روال سال‌های گذشته این بود که اواخر شهریور این جشنواره برگزار می‌شد که به‌دلیل جابجایی بخشدار دابودشت و استاندار مازندران تا به امروز طول کشید و از آنجایی که  ۳۰ آذر مصادف با شب یلدا است جشن شکرگذاری برداشت محصول و جشنواره ملی برنج، عصر روز پنج‌شنبه از ساعت ۱۴ الی ۱۶ در روستای بزرگ هشتل برگزار می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه