اخبار داغ

فرماندار شهرستان اسدآباد:

چشم‌انداز کمی و عملیاتی در بودجه ۹۷ دیده شود/ابهام در پرداخت یارانه به دهک‌های پردرآمد نقطه ضعف لایحه بودجه ۹۷

چشم‌انداز کمی و عملیاتی در بودجه ۹۷ دیده شود/ابهام در پرداخت یارانه به دهک‌های پردرآمد نقطه ضعف لایحه بودجه ۹۷
فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: نمایندگان مجلس بودجه را متناسب به برنامه ششم و سند چشم‌انداز نظام و به موقع تصویب کنند تا دولت بتواند براساس آن اقدام کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حسین افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال؛ با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال 97 دولت به مجلس، اظهار کرد: انتظار می‌رود که نمایندگان مجلس بودجه را متناسب به برنامه ششم و سند چشم‌انداز نظام جمهوری اسلامی بررسی و تصویب کنند و به عبارتی در بودجه چشم‌انداز کمی و عملیاتی دیده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای سیدجمال؛,

وی افزود: انتظار دیگر برای از مجلس برای بررسی لایحه بودجه 97 در برنامه زمان‌بندی با موقع آن در ابتدای اسفندماه است که دولت و دستگاه‌های زیرمجموعه بتواند بر اساس آن عمل کنند.

فرماندار شهرستان اسدآباد اشاره به نقاط قوت و ضعف لایحه بودجه سال 97، تصریح کرد: یکی از نقاط قوت این لایحه این است که سهم بودجه عملیاتی توزیع می‌شود یعنی به‌جای آنکه مانند سال گذشته یک ‌درصدی به اعتبارات وزارتخانه‌ها اضافه شود، امسال بر اساس عملکرد و قیمت تمام‌شده خدمات با بودجه عملیاتی توزیع می‌شود.

وی همچنین افزود: سهم و درصد بودجه استانی از اعتبارات ملی نسبت به دوره‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

افشاری یادآور شد: درگذشته عمده بودجه در اختیار تهران بود و ازآنجا به استان‌ها تزریق می‌شد که امسالان مهم در لایحه آمده است 30 درصد بودجه عمرانی از طریق استان‌ها توزیع می‌شود.

وی بابیان اینکه یکی دیگر از نقاط قوت این لایحه این است که بخش‌های درآمدی بودجه واقعی دیده‌شده و وابستگی به درآمد نفت هم کاهش پیداکرده است، افزود: سهم بودجه عمرانی نسبت به اعتبارات جاری در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

فرماندار شهرستان اسدآباد بیان اینکه لایحه بودجه 97 نسبت به بودجه‌های 38 سال گذشته از نقاط ضعف کمتری برخوردار است، خاطرنشان کرد: البته می‌توان یکی از ضعف‌های بودجه را ابهام در پرداخت یارانه به دهک‌های پردرآمد سطح جامعه دانست.

وی بابیان اینکه دولت اعلام کرده بود که 30میلیون نفر از افراد پردرآمد جامعه از پرداخت یارانه به آن‌ها حذف می‌شوند، افزود: این امر هنوز اجرایی نشده و مشخص نیست که این دهک‌ها کدامند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه