اخبار داغ

دولت دست به جیب مردم شد/ دولت دوازدهم در تامین بودجه سال 97 ناتوان ماند

دولت دست به جیب مردم شد/ دولت دوازدهم در تامین بودجه سال 97 ناتوان ماند
با توجه به اینکه دولت در تامین بودجه سالانه کشور با مشکل مواجه شده لذا برای تامین بخشی از کسری بودجه کشور دست به جیب مردم شده و در صدد حذف یارانه بخشی از مردم است تا بتواند تا پایان دولت دوازدهم سرپا ایستد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرمشکین، دیروز رئیس جمهور کشورمان طبق روال سال های گذشته لایحه بودجه سال آینده را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد تا مورد بررسی قرار گرفته و جهت اجرا به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرمشکین، ,

 

,

با توجه به اینکه درآمدهای عمومی دولت در بودجه سال جاری چندان محقق نشده بود لذا در لایحه بودجه سال آینده دولت در تامین بودجه کشور به ناتوانی خود اعتراف کرده و برای تامین کسری خود دست به جیب مردم شده است تا بخشی از کسری بودجه سال آینده دولت را از جیب مردم تامین کند.

,

 

,

این در حالی است که در صورتی که مجلس شورای اسلامی تامین کسری بودجه کشور را از محل پرداخت یارانه‌ها به تصویب برساند دولت مکلف می‌شود تنها به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی یارانه پرداخت کند و عموم مردم حذف خواهند شد.

,

 

,

از انجایی که در طول پنج سال گذشته دولت در جهت رفع مشکلات اقتصادی مردم و تامین بودجه مورد نیاز کشور برنامه چندانی نداشته است و در سال جاری نیز در تحقق درآمد عمومی با مشکل جدی مواجه شده است لذا به نظر می‌رسد دولت برنامه و یا اراده‌ای برای رفع مشکلات اقتصادی کشور ندارد و برای جبران کسری بودجه کشور دست به دامن مردم شده و چشم به 45 هزار و 500 تومان مردم دوخته است تا شاید تا پایان این دولت بتواند سرپا ایستد.

,

 

,

با توجه به اینکه اوایل دولت یازدهم مردم در خصوص عدم دریافت یارانه نقدی به دولت نه گفتند حال باید دید دولت در برنامه جدید خود چه راهکاری برای تفکیک مردم از یکدیگر دارد چرا که شناسایی دهک‌هایی پایین جامعه به علت فاصله کم طبقاتی کار دشواری است حال باید دید دولت باز با نه مردم مواجه خواهد شد یا اینکه به اجبار مردم را از این یارانه‌های به ظاهر هدفمند حذف خواهد کرد.

,

 

,

در صورت ادامه این روند به نظر می‌رسد تا پایان دولت دوازدهم اثری از هدفمندی یارانه‌ها در کشور وجود نداشته باشد و هر ساله بخشی از این یارانه‌ها برای تامین کسری بودجه دولت حذف شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه