اخبار داغ

بانوی 63 ساله ای که امید بانوان بی بضاعت است / کلاف تار و پود زندگی از مراغه تا مریوان

بانوی 63 ساله ای که امید بانوان بی بضاعت است / کلاف تار و پود زندگی از مراغه تا مریوان
خانم رباب عطاری فر بانوی 63 ساله ساکن مریوان متولد شهرستان مراغه در طول چند سال گذشته با پشتکار و تلاش وصف ناپذیر خود در عمل و واقعیت تمام در زمینه کارآفرین برتر و فعال جامه عمل پوشانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، کار آفرینی در همه زمینه ها و حوزه های مختلف جامعه امروزی می تواند نقش مهم و تعیین کننده ای برای رشد ، توسعه اقتصادی ، اجتماعی و  حتی روانی یک جامعه و شهروندان آن  را فراهم و اسباب اشتغال زایی جوانان زیادی را در استان و شهرستانی همچون مریوان به وجود آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,

 

,


در  طول چندین ساله گذشته از کار ،آفرینی ، مزایا و بهره مندی آن در کتاب ها، روزنامه های، مجلات و تلویزیون و سالن های کنفرانس چه بسیار سخن به میان آمده است و بی شک کار آفرین بودن در جامعه امروز ، استان کردستان و شهرستان مرزی همچون مریوان نیاز به داشتن ایده ، افکار نو ، حمایت دستگاه های اجرایی و ارگان های مرتبط از کارآفرینان جوان، نخبه گان  و بانوان فعال در عرصه های مختلف دارد .

,
,

 

,

, ,


خانم رباب عطاری فر بانوی 63 ساله ساکن مریوان متولد شهرستان مراغه  در طول چند سال گذشته با پشتکار و تلاش وصف ناپذیر خود در عمل و واقعیت تمام در زمینه کارآفرین برتر و فعال جامه عمل پوشانده است.

,
,

 

,


بله !هیچ جای تعجبی نیست ازحکایت و زندگی بانوی 63ساله کار آفرین قلم می نگارم که دریکی از روزهای سرد و بارانی آذر ماه با دوربین ام راهی کارگاه بافندگی وی می شوم.

,
,

 

,


خانم عطاریفر شیرزنی توانمند و گشاده رو از درب ورود کارگاه من را با روی گشاده پذیرا خود و کارگاه مجهز و به روز خود می کند .

,
,

 

,


کارگاهی که در قلب شهرم (مریوان)  با  نظم و  چیدمانی زیبا در کوچه پس کوچه های آن نامی بزرگ در بین بانوان بی سرپرست ،کم درآمد و خانوارهای بی بضاعت پیدا کرد و با فعالیت  و تلاش کم نظیر خود این روزها دیگر همه خانم عطاری فر به نام (خاله) را خوب می شناسندو در طول این چند سال بانوان و  جوانان فعال دیگری در زمینه کار آفرینی و ایجاد کار گاه های کوچک و زود بازده وی را به نوعی الگوی خود قرار می دهند.

,
,

 

,


پیرزنی توانمند و پر انرژی وقتی برای مصاحبه پای حرف ها ودردل های وی می نشیم بدون اغراق با آن قدرت بیان و شیرینی کلامش من را برای لحظاتی ازفکر مصاحبه  و سوال و جواب  بیرون می برد و در شگفت بودم که زن توانمندی که با لهجه ترکی که اصالتا بچه مراغه استان تبریز می باشد چطور با تمام محدودیت های جامعه ی امروزی که گاها در شهرهای کوچک و مرزی همچون مریوان حکم فرماست، توانسته برای خود اسم و رسمی عنوان دار پیدا کرده باشد.

, ,
,

 

,


خانم عطاریفر از کار آفرینان برتر ایران ،استان کردستان و مریوان در طراحی پوشاک حجاب و در زمینه ی تولید پوشاک بافت با آموزش کار آفرینی توانمند سازی بانوان باسواد ،کم سواد و بی سواد در مریوان در طول پنج سال گذشته بیش از صد بانو از بانوان این شهرستان و روستاهای اطراف آن را آموزش و زمینه ی اشتغال مستقیم 150نفر و بیش از صدها نفر دیگر به صورت غیر مستقیم فراهم را کرده است.

,
,

 

,

, ,


وقتی از موفقیت های حاصله در طول چندین سال فعالیت خود از وی سوال می کنم با لهجه ی شیرین ترکی نام خدا را به زبان می آورد و می گوید زیاد اهل سخنرانی و مصاحبه و به قول خود سخنوری نیست و به همین دلیل من نیز ناچارا بر خلاف میل و قاعده  مصاحبه که به نوعی باید سوال و جواب باشد، صرف نظر می کنم.

,
,

 

,


بانوی کار آفرین قصه ما در مرحله اول موفقیت خود را در توکل به خدا، پشتکار و حمایت خانواده خود می داند و از نقش سازنده ی همسر و دختر خود به نام نگارخانم حسین زاده می گوید ودر واقع به نوعی موفقیت خود را همواره مدیون خانواده ی خود  و حمایتگرانه آنها می داند.

,
,

 

,


در کنار پیرزن پر انرژی و پرتوان دختر وی خانم نگار حسین زاده که به عنوان موسس کار آفرینی همواره نقش بازوان توانمند و حمایتگری را ایفا می کند، با همه ی مشکلات مالی و اقتصادی این خانواده توانسته اند بر موفقیت در حوزه ی کاری خود در کشور که شعبات دیگر در تهران،قم،سنندج، سروآباد و مریوان داشته باشند.

,
,

 

,


بانوی کارآفرین  علاوه بر شعبات متعدد در شهرهای استان  و کشور اکنون با پشتکار مثال زدنی خود فراتر از مرزهای کشور در اقلیم کشور عراق و شهر حلبچه و سلیمانیه اقدام به تاسیس مغازه و کارگاه نموده و در این شهرهای هم با آموزش بافندگی به نوعی هنر ایرانی را آموزش می دهد.

,
,

 

,


پیرزن کارآفرین و خوش صحبت با اطمینان و اعتماد به نفس خاص خود، تاکید می کند که در نظر دارد اقدام به ایجاد کارخانه ی بزرگ در آینده نزدیک کند.
از نظر او این مهم به راحتی با داشتن ایده ،خلاقیت ، تلاش و همیاری خانواده و مشارکت دستگاه های مرتبط و سازمان ها در آینده ای نزدیک به تحقق خواهد پیوست.

,
,
,

 

,


به گفته ی خانم عطاریفر که ازسن 14 سالگی به صورت حرفه ای وارد این کار شده است بیش از هزاران نفر را آموزش داده است..

,
,


کار آفرین موفق  بر این مهم همیشه در صحبت هایش تاکید می کند که در شرایط امروز ودر جامعه ای که اشتغال سخت و اکثر جوانان به نوعی به دنبال حرفه و کار مناسبی می گردند باید بر وجود توانمندی های خود ایمان راسخ داشته باشند.

,
,


وی از جوانان  جویای کارو بانوان خانه دار و بی سر پرست می خواهد که با توکل بر خدا هیچ گاه یأس و نا امیدی را در زندگی خود راه ندهند و با حضور در خانه های خود در رشته های مختلف بافندگی و کارهای خانگی به نوعی یاری همسران خود درزندگی و خانه خود باشند.

,
,

, ,

 

,


پیرزن با علاقه وصف ناشدنی ازهنرخودو بافندگی سخن می گوید و وقتی از او می پرسم در طول 50سال  کار بافندگی اگر بخواهی حاصل کار و  عمر خودت را در این حرفه در جمله ای خلاصه کنی چیست؟ با  شور و هیجان خاصی جواب می دهد: بیشتر از 50 سال عمر خودم را با تار و پود نخ های بافتنی زندگی کرده ام و اگر خداوند عمر دوباره ای به من بدهد، باز هم با تمام وجودم 50سال دیگر را در راه هنر بافندگی سپری می کنم.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه