اخبار داغ

پژوهشگر حوزه گردشگری:

بوم گردی موجب اعتلای صنعت توریسم است

بوم گردی موجب اعتلای صنعت توریسم است
پژوهشگر حوزه گردشگری در نظرآباد گفت: استان البرز در راستای تقویت بوم گردی با توجه به پتانسیل های موجود می تواند به عنوان یکی از استان های شاخص دربوم گردی روستایی مطرح باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا گروسی پژوهشگر حوزه گردشگری به کرج رسانه گفت: طرح بوم گردی یکی از انواع گردشگری است و  اکوتوریسم یا بومگردی در جغرافیای طبیعی و جعرافیای انسانی منطبق است و یکی از روبه‌رشدترین جلوه های بومگردی، روستاگردی است که ایجاد مراکز اقامتی روستایی با ارائه خدمات روستایی در حال حاضر جذابیت بسیار بالایی برای گردشگران دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرج رسانه,

وی افزود: در راستای اعتلای گردشگری در شهرستان آوج در استان قزوین و براساس طرحی مبنی بر بوم گردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین جلسه ای مبنی بر ارائه راهکارهای مناسب با حضور کارشناسان جغرافیا و گردشگری از شهرستان نظرآباد در فرمانداری شهرستان آوج برگزار شد و نتایج مطلوبی براساس مصوبات بدست آمد.

,

کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهر در ادامه افزود: در این نشست ضرورت حرکت روستاهای هدف گردشگری شهرستان آوج به سمت صنعت گردشگری بررسی شد و با توجه به اینکه استان قزوین یکی از استانهای پیشرو در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی است این طرح که از سوی کارشناسان شهرستان نظرآباد استان البرز ارائه شد با موافقت کلی مواجه شد و درصدد بررسی های جزئیات طرح هستیم.

,

پژوهشگر حوزه گردشگری با انتقاد از اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نظرآباد گفت: متاسفانه علی رغم آنکه این طرح از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز مورد تایید قرار گرفته است اما علی رغم پیگیری های صورت گرفته هنوز در شهرستان نظرآباد جلسه ای جهت بررسی زوایای طرح و ارائه آن صورت نگرفته در صورتی که این طرح یکی از طرح هایی است که می تواند موجب رشد گردشگری در شهرستان نظرآباد شود.

,

گروسی درپایان خاطر نشان کرد: استان البرز در راستای نقویت بوم گردی با توجه به پتانسیل های موجود می تواند به عنوان یکی از استان های شاخص دربوم گردی روستایی مطرح باشد و مسئولین استانی با تقویت این حوزه صنعت گردشگری را می توانند توسعه دهند.

,

 

,

, , ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه