اخبار داغ

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) مطرح کرد:

برگزاری آیین استقبال از کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) به قم

برگزاری آیین استقبال از کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) به قم
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اجرای آیین نقاره زنی خادمان آستان در سالروز ورود حضرت به قم، گفت:هر ساله برنامه معنوی و مردمی استقبال از کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) به قم با حضور و همراهی عموم عاشقان و علاقمندان در روز 23 ربیع الاول صورت می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم، اظهار داشت: هجرت حضرت معصومه(س) به ایران آثار و برکات زیادی داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: با این هجرت روحیه عبادت، اخلاق، ایثار و زمینه سازی برای وقف و نذر و ایجاد مراکز عبادی و ساخت مسجد و رواق در شهر قم گسترش پیدا کرد.

,

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به حضور 20نفر از خاندان اهلبیت(ع) در کاروان آن حضرت ، افزود: انس مردم با قرآن و عترت از برکات هجرت حضرت معصومه(س) به قم بود.

,

وی در ادامه بیان داشت: هرساله برنامه های معنوی و مردمی متعددی در استقبال از کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) به قم صورت می گیرد.

,

حجت الاسلام فلاحی اضافه کرد: امسال هم این مراسم با حرکت کاروان در روز سه شنبه 21 آذر ماه راس ساعت 8:30 از میدان معصومیه(ع) در خیابان شاه ابراهیم به سمت حرم مطهرشروع خواهد شد.

,

وی ابراز داشت: در این کاروان به همت خادمان حضرت و گروه های مردمی رخدادهای ارزشمند و ماندگار 23 ربیع الاول سال 201 هجری قمری بازسازی خواهد شد.

,

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به فضاسازی مسیر، خاطرنشان کرد: در طول مسیر حرکت نمادین کاروان ایستگاه های فرهنگی و صلواتی، توزیع ده هزار شاخه گل و پرچم مزین به نام حضرت، عطرافشانی ،گلباران هوایی مسیر کاروان و حرم مطهر، اهدای هدایا به کودکان و نوجوانان و استقرار 50 دستگاه ویلچر جهت همراهی نیازمندان انجام خواهد گرفت.

,

وی عنوان داشت: این فضاسازی ها در طول مسیر کاروان نمادین ورود حضرت به قم با همکاری شهرداری قم و فعالین فرهنگی منطقه  انجام خواهد گرفت.

,

حجت الاسلام فلاحی با اشاره به حضور طلاب خارجی ، تصریح کرد: در هماهنگی های انجام گرفته با جامعه المصطفی العالمیه امسال قرار است طلاب 25 کشور آسیایی، اروپایی، آفریقایی و آمریکایی در این آیین حضور داشته باشند.

,

وی در خاتمه افزود: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته قرار است در هنگام ورود کاروان به حرم مطهر آیین نقاره زنی خادمان آستان مقدس در ساعت 10:30 صبح انجام بگیرد و در ادامه هم حاج احمد واعظی مدیح سرایی خواهد کرد.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه