اخبار داغ

شهردار منطقه هفت قم:

پروژه پیاده راه ارم کمتر از 3ماه به بهره برداری می رسد/ اختصاص اعتبار 35 میلیارد ریالی برای پروژه پیاده‌راه ارم

پروژه پیاده راه ارم کمتر از 3ماه به بهره برداری می رسد/ اختصاص اعتبار 35 میلیارد ریالی برای پروژه پیاده‌راه ارم
شهردار منطقه هفت قم با اشاره به اینکه اختصاص اعتبار 35 میلیارد ریالی برای پروژه پیاده‌راه ارم، گفت: پروژه پیاده راه ارم کمتر از 3ماه به بهره برداری می رسد تا در زمان عید در اختیار مردم قرار بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، علیرضا اقبالیان  در نشست خبری تشریح فعالیت‌های عمرانی شهرداری منطقه هفت، با اشاره به رویکرد شهرداری برای زیباسازی و بهسازی محدوده هسته مرکزی شهر، اظهار داشت: تلاش شهرداری بر آرام سازی محدوده مرکز شهر برای بهره‌مندی بهتر مردم از این محدوده بوده است چراکه بی نظمی خاصی در تردد اطراف حرم حاکم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: شهرداری برای خدمات بهتر و مناسب تر به تردد در هسته مرکزی شهر و اطراف حرم پروژه های  باغ راه بهار، خیابان حضرتی، کوچه آب انبار سیدعرب را در راستای زیباسازی، بهسازی و آرام سازی انجام داد.

,

شهردار منطقه هفت قم با اشاره به اینکه نقطه اتصال بین این پروژه ها پیاده رو ارم بود، گفت: از دی ماه 94 نسبت به طراحی‌ها و اخذ مصوبات لازم در این پروژه اقدام نمودیم تا تمام تمهیدات ترافیکی، اجتماعی و فرهنگی پیش‌بینی شود و در حال حاضر این پروژه‌ها حاوی تمام مصوبات و مطالعات لازم است.

,

وی افزود: برای اجرای هرچه بهتر این پروژه، از پروژه های مشابه در شهرهای دیگر مانند همدان، قزوین، رشت و... بازدید شد تا نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را قوت ببخشیم.

,

اقبالیان با تاکید بر اینکه از دو ماه گذشته اطلاع رسانی به کسبه و مردم در خصوص اجرای این پروژه آغاز شده است، بیان داشت: این اطلاع‌رسانی برای این بود که هر کسی برای تامین زیرساخت‌ها پروژه‌ای دارد اجرایی کرده تا پس از این تخریب در محور صورت نگیرد.

,

وی ابراز داشت: اگرچه مردم در خلال اجرای این پروژه دچار مشکلاتی شده‌اند اما کسبه مطلع بودند و با شهرداری همراهی کرده‌اند که  از کسبه محور خیابان ارم تقدیر می کنیم.

,

شهردار منطقه هفت قم با اشاره به اطلاعات فنی این پروژه، خاطرنشان کرد: این پروژه به طول 400 متر و به عرض 21 متر شامل 14 متر پیاده راه و 7 متر سواره‌رو در حال اجرا است.

,

وی عنوان داشت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا کمتر از 3ماه این پروژه به بهره برداری برسد و این خیابان در شبهای عید در اختیار مردم قرار بگیرد.

,

اقبالیان با تاکید بر اینکه قبلا دو پیاده راه حدود 3 متری در دو طرف داشتیم که زیرساخت‌ آنها به حدود بیش از 50 سال قبل بر می‌گشت گفت: تاسیسات نهر زراعی و... فرسوده شده بود و مردم برای تردد در پیاده‌روها به سطح معابر می‌آمدند و در فرآیند اجرای پروژه این بحث را در نظر گرفتیم.

,

وی با اشاره به اختصاص اعتبار 35 میلیارد ریالی برای پروژه پیاده‌راه ارم، افزود: این پروژه تماما به صورت سنگ‌فرش و در طرفین فضای سبز و مبلمان شهری و اجرای نورپردازی اجرا خواهد شد.

,

شهردار منطقه هفت با اشاره به اینکه تاکسیرانی تعدادی تاکسی ون را اختصاص داده تا مردم را به سمت مسیرهای اطراف حرم منتقل کنند، خاطرنشان کرد: اتوبوسرانی نیز ناوگان خود را اختصاص داده تا مردم را در حاشیه طرح ترافیک منتقل کنند.

,

اقبالیان اضافه کرد: برنامه داریم در سال آینده نیز ادامه خیابان ارم و باغ‌راه بهار و خیابان انقلاب را انجام دهیم.

,

وی با تاکید بر اینکه مطالعات هسته مرکزی در حال انجام است و با تکمیل مطالعات ایستگاه مترو و... بحث آرام‌سازی و محورسازی در هسته مرکزی را ادامه خواهیم داد گفت: سعی داریم فضایی ایجاد کنیم که مردم با آرامش از محدوده حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مراکز اداری و تجاری و... استفاده کنند.

,

شهردار منطقه هفت قم با تاکید بر اینکهارتقاء سطح اجتماعی، فرهنگی و رفتاری مردم در این پروژه در دستور کار است، به محدوده زمانی اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز یک ماه استقبال از مسافرین داریم و پس از آن ایام دیگر سال و مناسبت‌های مختلف است و مکرر زائرین در شهر قم حضور دارند و این زمان بهترین فرصتی است که زائرین در شهر قم کمتر حضور دارند.

,

وی افزود: 5 خودرو ون از هفت صبح تا 10 شب در مسیر ابتدای چهارمردان تا تقاطع عماریاسر تردد کرده و زائرین را منتقل می‌کنند و سعی داریم خودرو برقی هم تهیه کنیم که مردم را منتقل کنند.

,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه