اخبار داغ

فرماندار طارم:

ارتقاء زیرساخت‌های ارتباطات نیاز اساسی مردم شهرستان طارم است

ارتقاء زیرساخت‌های ارتباطات نیاز اساسی مردم شهرستان طارم است
فرماندار شهرستان طارم گفت: سلیقه و نیاز مردم در حوزه ارتباطات تغییر یافته و زیرساخت های موجود پاسخگوی نیازهای امروز شهروندان نیست و ضروری است زیرساخت های موجود با توجه به نیاز مردم ارتقا یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از برگ زیتون، جلسه بررسی وضعیت ارتباطی شهرستان طارم با حضور فرخی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات و مسئولین و کارشناسان استانی و نمایندگانی از اپراتورهای همراه اول و ایرانسل برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, برگ زیتون,

علی باقری فرماندار شهرستان طارم در این نشست اظهار کرد: طارم بستر بسیار مناسبی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد و اگر شرکت ها زیرساخت های لازم را جهت ارائه خدمات در شهرستان ایجاد کنند قطعا با استقبال مردم همراه بود.

,

وی با اشاره به وجود مشکلات ارتباطی و قطعی و نوسان در برقراری ارتباط تلفنی و اینترنتی در نقاط مختلف شهرستان افزود: سلیقه و نیاز مردم در حوزه ارتباطات تغییر یافته و زیرساخت های موجود پاسخگوی نیازهای امروز شهروندان نیست و ضروری است زیرساخت های موجود با توجه به نیاز مردم ارتقاء یابد.

,

باقری به عدم آنتن دهی در محور گردشگری شیت اشاره کرد و گفت: عدم امکان برقراری ارتباط در این محور اقتصاد شهرستان را متضرر و مردم منطقه و گردشگران را دچار مشکل می کند شایسته است هرچه سریعتر مشکل ارتباطی این منطقه مرتفع شود.

,

فرماندار طارم یادآور شد: مسیرهایی که بین شهرستان طارم و شهرستان های مجاور ارتباط برقرار می کند بایستی ارتباطات تلفنی برقرار باشد تا در صورت رخداد هر گونه مشکل در مسیر برای شهروندان، به راحتی ارتباط برقرار و مشکل مرتفع شود.

,

فرخی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به این که تقاضای برقراری ارتباط اینترنتی توسط شهروندان طارمی بسیار زیاد است افزود: هم اکنون امکان اتصال به اینترنت پرسرعت در ۶۲ روستای شهرستان در قالب طرح اینترنتی “های وب” برقرار است و ۲۷ روستای دیگر نیز در آینده ای نزدیک برقرار خواهد شد.

,

وی خاطرنشان کرد: کاربران روستایی میتوانند با خرید یک مودم و با صرف هزینه ۱۵۰ هزار تومان برای خرید ۲۰ گیگابایت اینترنت برای دوره ۳ الی ۶ ماهه به صورت اشتراکی از اینترنت پرسرعت بهره مند شوند.

,

فرخی راه اندازی دستگاه خودپرداز در ۵ روستای شیت، انذر جدید، ونیسر، تشویر و گیلانکشه، ایجاد ۴ دفتر پیشخوان و تعداد ۲۷ دفاتر روستایی در شهرستان را از دیگر خدمات این سازمان برشمرد.

,

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در ادامه با اشاره به اینکه امروز بستر بسیار خوبی در حوزه اینترنت برقرار شده است افزود: بایستی تلاش کنیم از این بستر برای توسعه کسب و کار بهره ببریم.

,

وی به اهمیت تولید اپلیکیشن در جامعه امروزی اشاره کرد و گفت: ایران در این زمینه بسیار عقب مانده است در حالی که اپلیکشین ها میتواند بر روی اقتصاد کشور تأثیر گذار باشد.

,

فرخی به پرداخت تسهیلات ۳ الی ۱۴ درصدی به افرادی که اقدام به نوشتن اپلیکیشن می کنند اشاره کرد و افزود: علی رغم تبلیغات گسترده ای که انجام می شود تاکنون در این زمینه متقاضی در استان نبوده است.

,

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان ابراز کرد: استفاده از ظرفیت ICT در کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفتنی است اقتصاد کشاورزی طارم مناسب ترین بستر را برای اجرای این طرح به صورت پایلوت در کشور داراست و در صورت اجرایی شدن آن ضمن صرفه جویی در منابع، خروجی بیشتری حاصل شده و بر اشتغال و اقتصاد شهرستان مثمر ثمر خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه