اخبار داغ

حواشی مناظره جنجالی درگچساران؛

فعال اصلاح طلب: دولت دوازدهم دولت اصلاحات نیست/فعال اصولگرا: سران فتنه محصور در بهترین ویلاها به سرمی برد

فعال اصلاح طلب: دولت دوازدهم دولت اصلاحات نیست/فعال اصولگرا: سران فتنه محصور در بهترین ویلاها به سرمی برد
مناظره سیاسی در دانشگاه پیام نور گچساران با موضوع انقلاب اسلامی ،استقلال یا وادادگی و به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو با حاشیه های مختلفی دراین دانشگاه همراه بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب جنوب،بسیج دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه پیام نورگچساران به مناسبت روز دانشجو اقدام به برگزاری یک مناظره سیاسی با موضوع انقلاب اسلامی، استقلال یا وادادگی کرد در این برنامه" یدالله مرادی" مدرس دانشگاه و تحلیل گر مسائل سیاسی (اصولگرا) و "علی کامرانی" عضو شورای مرکزی نیروهای خط امام (اصلاح طلب)به مناظره پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آفتاب جنوب,

, ,

, , ,

یدالله مرادی فعال سیاسی اصولگرا درابتدای این مناظره ضمن تبرک روز دانشجو اظهارگفت:حادثه 16آذر 32بعد از کودتای 28مرداد بود ودر جریان کودتا،یکی از بهترین نهضت های مردمی ایران نهضت ملی شدن نفت بوسیله استبداد و استعمار قیچی شد، دولت انگلستان قطع رابطه کرده بود و دولت آمریکا هم به ظاهر یکی از مشکلاتی که در برداشت دکتر مصدق بودبا اعتماد و اعتنا به حمایت های آمریکا.

,

وی افزود:کودتای 28مرداد که به وقوع پیوست در 13آذرماه 32"دنیس رایت" به عنوان سرکنسول انگلیس به ایران آمد و 16آذر قرار شد "نیکسون" معاون رئیس جمهور امریکا هم به ایران بیاید .اقدام و مطالبه گری دانشجویان ،دقت و وقت شناسی دانشجویان اینجا روشن شد.

,

مرادی درادامه با اشاره به کتاب جنبش دانشجویی مرحوم دکتر ابراهیم یزدی که دانشجوی همان روز  ونیز رابط نهضت مقاومت ملی با دانشگاه ها بود؛مطالبی را عنوان کرد.

, ؛,

, ,

علی کامرانی کاندیدای اصلاح طلب در مجلس دهم حوزه کهگیلویه درادامه ضمن تبریک روز دانشجو اظهارکرد:دانشجویان مبدا تحولات در تاریخ بشر و در تاریخ ایران اسلامی هستند جدای از 16آذر ،19آذر سال 82هم در دانشگاه آزادگچساران خاطره خوبی داریم که آن روز را هم فراموش نمی کنم چون در راستای همان جنبش حق طلبانه دانشجویی بود.

,

, ,

وی افزود:هدف از این مناظره بیشتر آگاهی بخشی است و قطعا برخی از شماها در ذهن داریدکه اتفاقاتی بین عزیزان مدعی اصولگرایی و اصلاح طلبی رخ می دهد و ما در اینجا با هم بحث می کنیم اما ما یک اصول و مبانی خود را داریم بنام انسانی و دینی و به عنوان فردی که در دانشگاه درس خوانده و با علوم انسانی آشنایی دارد و نیزدغدغه انقلاب را دارد و اینجا هدف آگاهی بخشی است تا ما رفتار و شخصیتمان منبعث از  اندیشه ای باشد که وقتی اشتباهی که دیگران در عرصه سیاست کرده اند را نکرده باشیم.

, .,

کامرانی با اشاره به معنای جنبش دانشجویی گفت:ذات جنبش یعنی یک حرکت خودجوش،همواره این دغدغه را داشتم هم برای دانشجویانی که درقالب تشکل ها، بسیج، انجمن، جهاد اسلامی و ... که این ها باشگاه احزاب نشوند ، باشگاه نیروی های بیرون از دانشگاه نشوندو باشگاه نیروهای امنیتی نشوند و باید خودشان باشند و مستقل باشند.

,

وی افزود:در کودتای 28مرداد شاهد این موضوع بودیم که انگلیسی ها موفق شدند سرآمریکایی ها کلاه بگذارند ؛باید بدانید که آمریکا ،انگلیس، روسیه، کوبا، لبنان ،سوریه و همه این ها دنبال منافع ملی خود هستند.

,

دوست و دشمن استراتژیک معنا ندارد

,

کامرانی ادامه داد:در دنیای سیاست بحث دوست و دشمن استراتژیک معنا ندارد نه لبنان دوست استراتژیک ماست و نه آمریکا دشمن استراتژیک ماست بحث ،بحث دشمن و دوست تاکتیکی است و دنیای سیاست این را می گوید.

,

, ,

وی افزود:بحث های ارزشکارانه در دنیای سیاست با توجه به اصول حاکم در دیپلماسی دنیا معنی ندارد، خودمان را گول نزنیم در آن زمان هم که آمریکایی ها که آنها از انگلیس بدتر و آنها از فرانسه بدتر و آنها هم از شوری بدتر وهمه از همه بدتر ؛سرکار ما با اینهاست،همه اینها مثل هم هستند.شما به تاریخ روابط ما با همین سوریه نگاه کنید به لبنان و پاکستان نگاه کنید همه این کشورها دنبال منافع خودشان هستند و ما هم باید دنبال منافع ملی خودمان باشیم.

,

کامرنی اظهارکرد:همان زمان انگلیسی ها منافعشان در ایران به خطر افتاد وسعی کردند آمریکایی ها را همراه کنند تا زمانی که "ترومن" سرکار بود نتوانستند بعد "آیزنهاور" آمد موفق شدند آیزنهاور را با خودشان همراه کنند و کودتا شکل گرفت،مرحوم کاشانی بی تقصیرنبود و مرحوم مصدق هم بی تقصیرنبود .

,

مرادی درادامه این مناظره گفت:ابتدا بایدتکلیف خودمان را با کلمات مشخص کنیم و بعد وارد بحث اصلی بشویم جریان دانشجویی در ایران را اگر بخواهیم تقسیم بندی کنیم چه در قالب جنبش و چه در قالب جریان ،هرکدام تفاوت هایی کلامی دارند .

,

, ,

وی افزود: سه مقطع و سه جنبش مطرح زمانی مختلف در دانشگاه داریم که اولین همین جریان16آذر 32است ویژگی این جریان این بود که یک جریان غیردولتی، خودجوش و کاملا آگاهانه بود واتفاقا با این مطلب جناب کامرانی کاملا  موافقم که اجازه ندهیم دانشگاه ها خانه احزاب شوند .

,

نباید دانشجو را پیاده نظام جریانات سیاسی کرد

,

مرادی ادامه داد:آنهایی که از دانشگاه ها مانند پل استفاده می کنند تا به سمت کسب قدرت پیش بروند باید جوابگو باشند چون دانشجو هویت استقلالی می خواهد دانشجو معرفت و کمال کافی را دارد و نباید این ها را پیاده نظام جریانات سیاسی کرد.

,

 وی گفت: یکی از مشکلات جریان دانشجویی بخصوص در مرحله دوم جنبش دانشجویی یعنی 13آبان58 است ،یک اقدام بزرگ که به تعبیرحضرت امام (ره) انقلاب بزرگ نام گرفت که یکی از مهمترین وادادگی های سیاسی مربوط به همین گروه دانشجوی 13آبان است.

,

, ,

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد:این گروه خودجوش و غیر رسمی بودند اما متاسفانه خیلی زود جریان حاکم در این بدنه دانشجوی نفوذ کردند و تلاش کردند تا از قبل تسخیرلانه جاسوسی  قدرت بدست بیاورند هم دفتر تحکیم وحدت که محور این قضایا بود  و هم برخی جریانات دیگر.

,

مرادی افزود:یکی از مصادیق وادادگی تاریخ ایران آقای "عباس عبدی" است از همین جریان 13آبان،آقای عبدی که روزی افتخار می کند از دیوار سفارت آمریکا بالا می رود و خوب هم از این فرد بهره برداری سیاسی می کند؛ اما آن موقعی که دچار وادادگی می شود خودش بلند می شود و می رود دست یکی از عوامل سفارت را می بوسد تا بتواند وادادگی خودش را به نمایش بگذارد.

,

جنبش دانشجویی یعنی آگاهی و مطالبه گری

,

وی گفت:این آسیب جریانات دانشجویی است و جریانات دانشجویی هرجا در مسیرقدرت قرار گرفتند چون فلسفه جنبش دانشجویی این است که کسب قدرت نباشد، آگاهی بخش و مطالبه گری باشد که اگر وارد فضای قدرت شد مجبور است توجیه کند و مجبوراست در برابر فساد حاکمه سکوت کند و کوتاه بیاد.

,

مرادی افزود:اما جریانی که اخیرا در دانشگاه ها در حال شکل گیری است ازنیروهای اصیل، نیروهای پاک سرشت هستند بدون وابستگی جناحی و بدون اینکه به احزاب چک سفید داده باشند .

,

, ,

وی تصریح کرد:برای مصداق حرف خودم که جنبش دانشجویی در 13آبان دچار چه خطایی شد از کیهان مصداق نمی آوم چون خیلی از این دوستان به نام کیهان آلرژی دارند و از یک نشریه متعلق به جریان سیاسی حاکم مطلبی قرائت می کنم.

,

مرادی افزود:"جنبش دانشجویی ما روزهای پرفراز و نشیبی را ازسرگذرانده است البته دوستان تحکیم وحدت در سال های دهه 60آنچنان تندروی های غیرمعمول داشتند که دفتر تحکیم وحشت معروف شده است".

,

وی ادامه داد:"اولین کسانی که عبور از خاتمی را مطرح کردند خود همین ها هم هستند که اینقدر به چالش تندروی افتادند که سیاست های دیپلماسی خندانشان را هم نتوانستند تحمل کنند.چون اینها ماهیتا روشهای دیکتاتوری دارند".

,

, ,

مرادی افزود:اینقدر وابستگی به دولت ها اینها را دچار این آسیب کرد که نتوانستند دوام بیاورند،استقلال در این جمع بصیردانشگاهی نیاز به معنا ندارد و یکی از آرمان ها و اهداف انقلاب ما بوده است و در شعارهای اولیه انقلاب اسلامی ،استقلال آزادی جمهوری اسلامی بوده یعنی زیرساخت مطالبه همه اقشار اجتماعی ما بوده است.

,

این فعال سیاسی اظهارکرد:اما وادادگی در فرهنگ لغت به معنای شل شدن،سست شدن ،بریدن در حین مبارزه و نه پذیرش شکت که امتیاز دادن به طرف مقابل است.وادادگی درتاریخ معاصر ایران دنیایی از شکست ها را برای ما ایجاد کرد اولین وادادگی درتاریخ ایران به دولت قاجار برمی گرددو در جنگ های ایران و روس و درجنگ دوم فرمانده روسها تبریز را فتح کرد و پیامی فرستاد که اگر ظرف مدت 5 روز با ما قرارداد نبندید ما تهران را فتح می کنیم.

,

ترکمانچای اولین آسیب وادادگی

,

وی ادامه داد:دولت وقت که برخی ها از آنها مدعیان جریان های منورالفکری آن دوران بودند وا رفتند و تن به امضای ننگین ترین قرارداد تاریخ ایران یعنی ترکمانچای رفتند واین اولین آسیب وادادگی.

,

درادامه کامرانی گفت:چه زود بحث از حالت اندیشه ای و آکادمیک خارج شد و خیلی زود آقای مرادی وارد بحث هایی که امثال سید احمد خاتمی می کنند رفتند،اینجا دانشگاه است و ما باید بحث های آکادمیک و معرفت شناسانه داشته باشیم.

,

, ,

این فعال اصلاح طلب ادامه داد:توقع از جناب مرادی این است که بیشتر در این حوزه باشند و تا مفاهیم روشن نباشند نمی شود براحتی سراغ مصادیق رفت ،خودحرفها اگر روشن شوند مصادیق را پیدا می کنند. هنر مرحوم مطهری این بود که قبل از انقلاب و دکتر شریعتی مبانی اندیشه سیاسی اسلام را مطرح می کردند و آن موقع مردم خودشان تشخیص می دادند حکومت و نظام پهلوی تا چه اندازه مصداق این مفاهیم قرار می گیرد و چقدر مصداق مفاهیم رژیم طاغوت به معنای واقعی آن قرار می گیرد.

,

وی گفت:جنبش دانشجویی با روشنفکری دینی یک رابطه دیرینه داردو همواره روشنفکری دینی و جنبش دانشجویی مورد غصب دولبه قیچی یعنی روشنفکری لیبرال از یک سو و دینداری متحجر قرار گرفته است.

,

کامرانی گفت:بعد از وقوع انقلاب اسلامی متاسفانه دوره کوتاهی روشنفکران دیندار براین کشور حاکم بودند و وقتی آنها حاکم بودند کشور رو به پیشرفت و توسعه گذاشت که محصول آن را در تدبیر مهندس بازرگان آن مرد بزرگ می توان دید.کسی که حرف هایش را امروز می بینیم و کاش به آن حرف ها گوش می دادیم ونمونه دیگر در دوران سید خندان اصلاحات "محمد خاتمی" دیدیم و زیبایی ها آن را در اداره جنگ توسط میرمحصور بدون محاکمه شاهد بودیم.

,

, , ,

درمناظره باید مدافع حق بود

,

وی گفت:قبل از مناظره برادر خانمم پیامی به بنده داده بود که درمناظره سعی کن مدافع حق باشی که روز قیامتی است و برای هیچ فردی و هیچ شخصی خودمان و آخرتمان را خراب نکنیم و نگاه کنیم که در تاریخ جمهوری اسلامی چه در وقوع و چه در بعد از انقلاب چه کسانی بدون هیاهوهای سیاسی و خودنمایی هایی شیطانی و بدون تعهد به مذهب و شلوغ کاری و بی تدبیری به اصول و استقلال کشور ضربه زدند.

,

کامرانی گفت:چه کسانی که به رغم تمامی مشکلاتی که به ناحق برایشان بوجود آورند اما انقلاب را فرزند خودشان می دانستند و در آغوش خودشان گرفتند تا انقلاب و نظام و قانون اساسی که محصول خون شهیدان است از آن محافظت کردند.

,

وی تصریح کرد:اگر در فضای دانشگاه علمی و آکادمیک صحبت کنیم و بدون بحث های حاشیه ای بدون بحث های کوچه بازاری و بدون بحث هایی که در تریبون های مقدس نمازجمعه که جایشان آنجا باید کارهای دیگری شکل می گرفت و اگر شکل می گرفت امروز وضعیت اینگونه نبودواتفاقات دیگری شاهد بودیم.

,

, ,

بعد از 40سال چه بلایی سرجامعه آوردیم

,

کامرانی ادامه داد:باید نگاه کنیم که نبی اکرم (ص)جامعه جاهلی عربستان را در طول 25سال به کجا رسانیدکه جامعه عصر اول خودش روم و ایران را تسخیرقلوب می کند اما ما بعد از 40سال چکار کردیم و چه بلایی برسرجامعه آوردیم.

,

این فعال اصلاح طلب ادامه داد:چرابا تحجر و جمود و چرا اینکه همواره درجامعه می خواهیم از جامعه بترسیم،از زلزله می ترسیم ،از جنگ می ترسیم، از تحریم می ترسیم وما از همه چیز می ترسیم ببینید چه بلایی سرجامعه آمده است.

,

وی تصریح کرد:چه اتفاقی رخ داده است کلیت این 40سال را عرض می کنم و ما چکار کردیم چه اتفاقاتی رخ داده است چطور رفتار کردیم وآیا جهالت جامه ما بیشتر از جهالت در زمان نبی اکرم(ص)بود که قطعا اینطور نبود اما چه اتفاقی افتاد و چه کسی مسئول است چه افرادی که باعث و بانی شدند.

,

, ,

ملت با جمهوری اسلامی مشکلی ندارند

,

 کامرانی ادامه داد:یکی از اهداف انقلاب اسلامی که در شعارها آمده بود استقلال ،بعد آزادی و جمهوری اسلامی است.بارها عرض کرده ام که ملت ایران با جمهوری اسلامی هیچ مشکلی ندارندمگر می شود کسی مسلمان باشد امامخالف اسلام باشد مگر می شود کسی مسلمان باشد و مخالف استقلال کشورباشد.

,

دولت دوازدهم دولت اصلاحات نیست

,

کاندیدای مجلس دهم حوزه کهگیلویه افزود:جمهوری اسلامی به عنوان محصول انقلاب اسلامی بدنبال استقلال است و در دوران جنگ با مدیریت آن مرد استقلال کشورحفظ شد ما مدعی نیستیم و معتقد نیسیتم که این دولت(دوازدهم) دولت اصلاحات نیست.

,

وی افزود:نیروهای ما را رد صلاحیت کردند، بله ما براین باوریم که عقلانیت حکم می کرد که این چنین برخورد کنیم و چنین فضا را تنگ کردند که از بین اقای روحانی و رئیسی انتخاب کنیم تا اوضاع از این بدتر نشود و حداقل یک عقلانیتی وجود دارد.

,

در این زمان عبدالحسینی کارشناس و مجری برنامه تذکری به هر دوطرف مناظره دادند که بایدمحوریت برنامه با موضوع استقلال و وادادگی ادامه داشته باشد.

,

, ,

دکان داران دونبش اصلاحاتی

,

مرادی فعال سیاسی اصولگرا در ادامه این مناظره اظهارکرد:این جریان با دیدگاه بنده با کلمات اصلاحات قابل جمع نیست برای اصلاحات احترام ویژه قائل هستم اما نه برای دکان داران دونبش اصلاحات،جریان اصلاحات جریانی است که امام حسین علیه السلام  فسفله وجودی قیامش را برمبنای اصلاحت قرار می دهد.

,

وی افزود:جریان اصلاحات جریان خروج از جاهلیت و ورود به یک جامعه مدنی است نه جریان فکری که براساس اندیشه های "جرج سوروس" می خواهد برای ما نسخه اصطلاحا دموکراسی لیبرال را بنویسد.

,

, ,

میرمحصوردربهترین ویلاها به سرمی برد

,

مرادی افزود:آقای کامرانی فرمودند: میرمحصور؛ می خواهم به ساحت مقدس شهداء و همه کسانی که در حصر هستند ادای احترام و ادب کنم اما بایک نگاه دیگر .میرمحصور جناب کامرانی ها الان در بهترین خانه ها و با بهترین امکانات به سرمی برد اما محصور، جوان دانش آموزی است که جریان سیاسی 88 با شلیک در جلوی مدرسه نخاعش را قطح کردند که باید یه عمر بروی ویلچر محصورباشد.

,

وی ادامه داد:محصور واقعی آن کسی است که شهید همدانی می فرمایند: در جریان 88 یک جوان بسیجی را بردند و یک عکس از رهبری را به زور در دستانش گذاشتند و گفتند باید به این شخصیت توهین کنییو عکسش راپاره کنی،امااین جوان بسیجی این عکس را به با تمام مهر و وفا به روی  قلبش گذاشت درحالی که با چاقو نخاع این جوان را قطع کردند و الان باید یک عمر در خانه محصورباشد و درازکش.

,

عاملین جنایات 88همچنان بدون محاکمه

,

مرادی گفت:چرا آسیب ها را نمی گویید که اتفاقا عاملین این جنایات و قتل ها هیچگاه محاکمه نشدند و هیچ دادگاهی برای این جنایتکاران هنوز تشکیل نشده است .یه مقداری باید به خودمان بیاییم و ببینیم از چه آسیب هایی حمایت و دفاع می کنیم ،قرار بود به لفظ حضرتعالی خودمان را هزینه اشخاص نکنیم .

,

, ,

برخی هرجا گیرمی کنند می گویند اصلاحطلب

,

این فعال سیاسی افزود:جناب کامرانی! چه کسانی استقلال کشور را با هو و جنجال به خطر انداختند که باید گفت اتفاقا ما با همین مسئله مشکل داریم،اسمش را تجدید نظرطلبان می نامم و عرض کردم که اصلاح طلبی ظلم است به این کلمه .یه عده ای دوزیست و چند زیست، دوکان دونبشی ها هر جا گیرمی کنند می گویند اصلاحات.نه خیر اینها تجدید نظر طلبان هستند و اصلاح طلبان واقعی را باید دست گذاشت تا پا رویش بگذارند.

,

وی ادامه داد:جناب کامرانی! آقای "علی افشاری" به عنوان محور اصلاحات همان دولتی که شما مدعی هستید که موفق ترین بود الان درکجا و برای چه کسی جیره خواری می کند.آقای مهاجرانی الان در کجا و برای چه کسی جیره خواری می کند.

,

مرادی گفت:خانم "شهربانو امانی پور"نماینده مجلس ششم الان کجا و برای چه کسی جیره خواری می کند که اینها عین وادادگی هستند ، رضا شاه درسال 1316در یک فضاو مانور سیاسی قرارداد نفتی ایران و انگلستان را سوزاندو گفت آن موقع که این قرارداد را امضا کردیم ضعیف بودیم ولی الان قوی شدیم که یکسال بعد بایک تشر انگلیسی ها ایران با انگلستان قراردادی امضا کرد که غارت منابع نفتی ایران بود.بحرین با یک تشر انگلستان در دوران محمدرضا شاه جدا شد؛وادادها را بشناسیم و ببینیم چه کسانی هستند.

,

مرادی افزود:هدف انقلاب اسلامی استقلال در سایه برقراری قسط و عدل بود و از عزیزانی که سخت خط امامی هستند و انشاءالله باقی مانده باشند سوال می کنم چرا کلمات محرومین، مستضعفین پابرهنگان از بیانات امام را در نشریاتشان حدف کردند؟.

,

ورود اشرافیگری دربدنه دولت

,

این فعال سیاسی تصریح کرد:چطور استخر نشین شدند و دولت های اشرافیگری را سرکار آوردندو انتظار دارند که دانشجوفقط برای آنها دست بزند و هورا بکشد اما برای تسهیل ازدواج آسان و تسهیل امورات دانشجویان چه کاری انجام دادند.

,

30سال از عمر انقلاب دراختیار اصلاح طلبان بود

,

مرادی گفت:ما معتقدیم از 38سال عمرجمهوری اسلامی 30سال در اختیار اینان بود همان میر8سال نخست وزیربود، 8سال آیت الله هاشمی، 8سال خاتمی و 8سال هم اینک روحانی.البته صداقت آقای کامرانی را احترام می کنم که فرمودند این شخص را قبول نداشتیم و مجبور شدیم .

,

باید جوابگوی ملت باشید

,

وی افزود:بله آقای حجاریان هم گفتند رحم اجاره ای .الان که می دانند اشکالات این دولت و فریادهای ملت بلند شده عزیزان می خواهند خودشان را محترمانه عقب بکشانند ،که اینطور نیست و باید جوابگوی ملت باشید.پشت این دولت آمدید و الان باید کارخانه دارانی را که حاکم کرده اید و باید جوابگو باشید ودوستان در حال حاضر هم می خواهند بعد از رحم اجاره ای نردبان اجاره ای هم پیدا کنند.

, .,

, , ,

کهگیلویه سرباز اصلاحات را کنارگذاشت

,

کامرانی درادامه در پاسخی یکی از دانشجویان مبنی بر به عدم حمایت جریان اصلاحات در انتخابات گذشته مجلس درحوزه انتخابیه کهگیلویه گفت:بنده در واقع بر مبانی اصلاح طلبی مانده و خواهم ماند،چون معتقدم مبانی اصیل انقلاب اسلامی میراث و خون بهای آزادمردان و شیرزنانی که از دوران مشروطه تا الان بوده اند ،هستند واگر کسانی هم این اشتباه را کردند باید سوال شود که چرا سرباز اصلاحات را کنار گذاشتند.

, ،,

وی ادامه داد:اگر با شعار، آمریکا نابود می شدحاضر بودیم که شب روز بایستیم و شعار بدهیم.دنیای سیاست ، دنیای دانشگاه و دنیای مسائل روز جهان و دنیای توسعه ،دنیایی است که مبتنی برعقلانیت و مبتنی برعلم است.

,

کامرانی تصریح کرد:همین اتفاقات بود که در دولت با اصطلاح عدالت، کشور را به اینجا کشانید که هرکاری که می کنند آن خرابی ها را نمی توانند درست کنند.من معتقدم اگر سیاستمداران و اقتصاد دانان دنیا بیایند نمی توانند آن خرابه ها را درست کنند،کشور وقتی علمی مدیریت نشود این نتیجه می شود.

,

, , ,

وی گفت:معتقدیم که دانشگاه به عنوان مبدا تحولات باید به عنوان مبدا تولید اندیشه در حوزه های مختلف باشد و کسانی که برای دانشگاه ارزش قائل نیستند کسانی که می گفتنددانشجو مدرک دکترا می خواهد چکار کند، اینها برای این تفکرات خطرناک است.

,

این فعال اصلاح طلب افزود:این اتفاقات باعث شد دنیا علیه ما متحد شود و نزدیک بود استقلال ما به وادادگی تبدیل شود،به جای اینکه تابع شعور و مباحث آکادمیک باشد تابع احساس شد واین رفتارهای پوپولیستی کشور را به اینجا کشانیده است .

,

محمد خاتمی هم اشتباه کرد

,

وی گفت:در مبانی اصلاح طلبی معتقدیم که فرد اشتباه می کندو ما معتقدیم که "محمد خاتمی" هم یک جاهایی اشتباه کرد ،ما معتقدیم که خیلی ها هم اشتباه می کنند مگر رهبر معظم انقلاب اشتباه نمی کنند! حضرات امام(ره) هم اشتباه کرد؟!.ما معتقدیم که امام راحل هم اشتباهاتی داشت اما مدعی نبود.

,

رئیس جمهور باید نقد شودو باید پاسخگو باشد

,

کامرانی ادامه داد:چرا متاسفانه پشت این انسان های بزرگ و این جایگاه های شریف سنگر می گیریم.ما امام را دوست می داریم اما پشت امام سنگیرنمی گیریم و امام را بت نمی دانیم؛ما رئیس جمهور را معتقدیم باید نقد شود و ایراداتی براو وارد است و باید درعرصه های مختلف هم پاسخگو باشد.

,

این فعال اصلاح طلب افزود:برجام سند افتخار سیاست تاریخ معاصر است دنیای سیاست دنیای بده بستان است وبحث امتیاز دهی با وادادگی خیلی فرق دارد. امروز در سیاست خارجی بعد از اینکه تیم مذاکره کننده به ریاست آن انسان کاردان(ظریف) و اما مظلوم، ما معتقد نیستیم که هیچ ایرادی نبوده اما این عوامل تابع سیاست های کلی نظام است.

,

وی ادامه داد: آقای ظریف با تدبیر و با هنر دیپلماسی این مهم را انجام دادند و آیا این وادادگی بود که 6قطعنامه علیه کشور صادر شد و جهان علیه ما اجماع کرد ،یا نه ما توانستیم با تدبیرو سماجت و استواری نه تنها آن 6تا را کنار بزنیم بلکه ایجاد اختلاف کنیم بین آمریکا و متحدانش .

,

بلاهای مرحوم هاشمی برسراصلاح طلبان

,

کامرانی گفت:ما معتقدیم که بلکه انتقاداتی هم وجود دارد و ذات اصلاح طلبی این است که باید اصلاح شود،آقای مرادی می گویند از38سال عمرانقلاب، 30سال دست اصلاح طبان بود.مگر مرحوم هاشمی اصلاح طلب بود،مرحوم هاشمی زمانی که درقدرت بود چه بلاهایی سراصلاح طلبان آورد،و صداو سیمای برادرش "محمد هاشمی"  از صدای و سیمای "لاریجانی" هم بدتر بودو چه بلایی در مجلس چهارم سر چپ های آنروز درآورد.

,

محصورین بایدطبق قانون محاکمه شوند

,

وی گفت:اگر واقعا کسی در هتل محصور باشد که دراین صورت انسان بدش نمی آید از هتل بیرون بزند.این افراد بیایند طبق قانون محاکمه شوند و هر فردی جرمی دارد با هر لباسی که می خواهد باشد باید محاکمه بشوند و دریک دادگاه عادل و هر حکمی دادند باید اجرا شود.

,

کامرانی افزود:ذات اصلاح طلبی یعنی قانون گرایی و اصلاح طلبی خط قرمزش قانون است و براین باورند که اصل نظام خوب است و قبول دارند اما می گوینداین رفتارها خلاف اصول است. اگر می گویند نظارت استصوابی خلاف قانون اساسی است به خاطر این است که خلاف قانون اساسی است این اظهر من الشمس است .

,

این فعال اصلاح طلب گفت:انقلاب که کردیم در این کشور مبنا براین بود که مبنای تصمیم گری خرد جمعی باشد انتخابات به معنای واقعی باشد و استقلال به معنای واقعی کلمه باشد.

,

, , ,

درادامه این مناظره مرادی ادامه داد:وادادگی به معنای شل شدن و تسلیم شدن در حین مبارزه است و ما معتقدیم که انقلاب اسلامی برای دستیابی به استقلال لازمه اش مبارزه با نظام استکباری و کوتاه نیامدن در برابر استبداد و استعمار است و تن ندادن به تحقیرو ذلت دربرابر قدرتمندان و ظالمین است.

,

این فعال اصولگرا گفت:چرا عده ای از دوستان واداده ما دچار این بیماری شدند آن موقعی که دوستان مجلس ششم آمدندو 180نماینده نامه به رهبری نوشتند که شما جام زهری دیگری را می نوشید و پاسخ قاطع رهبری این بود برخی در دل خود احساس ضعف می کنند یا چشم غره های آمریکا  آنها را می ترساند یا وعده های آمریکا و امثال آنها دل ضعیف آنها را می لرزاند و می گویند ناچاریم برویم تسلیم شویم.

,

وی ادامه داد:کسانی که دم می زنند سه تا خصیصه دارند یاالفبای سیاست را بلد نیستند یا الفبای عزت را بلند نیستندیا مرعوب هستند ورهبری خیلی احترام کردند که این سه ویژگی را گفتند و نگفتند که خائن هستندو  نگفتند که برخی ها نوکرند.

,

موسوی خوئینی ها عامل حوادث 88

,

مرادی ادامه داد:روزنامه اطلاعات در یکسال پس از از رحلت امام(ره) نوشت: خیلی از افراد تا امام زنده بود از این حرف ها نزدند و همین آقای موسوی خوئینی ها که عامل بسیاری از مشکلات 88کشور بود می گفت تا امام زنده بود می ترسیدیم نیت درونی خودرا بیان کنیم.

,

وی ادامه داد:نقل روزنامه اطلاعات 6اردیبهشت 69،آقای "جیمزبیکر" وزیروقت خارجه آمریکا پیشنهادی برای مذاکره می دهد آقای مهاجرانی می آید و مقاله معروف مذاکره با آمریکا را می نویسد وخیلی زود واداده شدند.

,

برخی ها مفهموم عزت را نمی دانند

,

این فعال سیاسی تصریح کرد:آقای کامرانی دیپلماسی در دنیای امروز معامله است بده بستان است اما باید ببینیم چه چیزایی را می دهیم و چه چیزی را می گیریم، ما 20درصد را دربرجام دادیم و بتن در قلب راکتوراراک ریختیم که اگر این عزت است پس واقعا برخی ها مفهوم عزت را نمی دانند ودر تاریخ هیچ کشوری چنین قراردادی وجود ندارد .

,

تعلیق داوطلبانه هسته ای دردوران اصلاحات

,

مرادی گفت:آقای خاتمی درسال 82برای اعتماد سازی و در یک حرکت وادادگی اعلام کرد برای اینکه بتوانیم مشکلاتمان را با دنیای غرب حل کنیم به صورت داوطلبانه هسته ای را تعلیق می کنیم و دستور دادند تمام سایت های هسته ای را تعلیق کردند و دستاورد این بود که برای اولین بار دولت آمریکا ما را درلیست و محور شرارت قرارداد،دستاورد دیگر این بود ما را به خاطر نقض حقوق بشر در همان دوران مارا محکوم کردند.

,

, ,

وی افزود:مقاومت نتیجه داد و سازشکاران را رسوا کرد به احترام همه دانشجویان و نیروهای مقاومت عزیزان بلند شوند و این عکس شهید محسن حججی که مصداق مقاومت برای پیروزی و عزت ایران است را به جناب کامرانی تقدیم می کنم.

,

, ,

کامرانی درادامه گفت: ما هم درود می فرستیم به همه شهیدان راه وطن و استقلال و آزادی و درود می فرستیم برکسانی که برای اسلام زحمت کشیدند و جان دادند.ای کاش همانطوری که شهادت حسین علیه السلام را الگو قرار می دهیم زندگی 57ساله ایشان راهم الگو قرار می دادیم.

,

وی افزود:4سال گذشته که هیچ و 8سال قبل از آن و در مجموع به مدت 12سال از رسانه های مختلف، بدون اینکه حتی یک ساعت اجازه بدهند که افراد از خودشان دفاع کنند همه این حرف ها و بهتان ها زده شد اما مردم نه برای روحانی بلکه در 29اردیبهشت آمدند و گفتند که ما می فهمیم و فریب نمی خوریدم .

,

مرحوم هاشمی کشور را غیرعلمی اداره می کرد

,

کامرانی گفت:این ملت تاریخ کهنی دارد و اهل مرعوب شدن نیست بنده نگفته ام که دکتر احمدی نژاد و یا مرحوم هاشمی فرد خائنی بود و معتقدیم که این بزرگواران یا طیف مدعی اصولگرایان غیر علمی کشور را اداره می کردند.اما چقدر در این مدت این افراد را با این همه تهمت ها و برچسب ها و هیچوقت اجازه هم ندادم ذره ای از خودشان هم دفاع کنند.

,

وی افزود:تیم مذاکره کنندما مثل یک تیم فوتبال است که می خواهد در برابر تیم حریف کارهای تاکتیکی انجام بدهد اما برخی خیال می کنند باید لیدرها بروند و آنجا مقابله کنند چون سرو صدا و هیجان بیشتری دارند.

,

کامرانی ادامه داد:دنیای سیاست شور و سرو صدا نسیت ،بلکه دنیای عقلانیت است و تا زمانی که عقلانیت و خرد جمعی به معنای واقعی براین کشور حاکم نشود اتفاق میمونی  را شاهد نخواهیم بود و تا زمانی که دانشگاه به معنای واقعی مرکز تحول نشود اتفاقی رخ نخواهد داد.تا زمانی که دانشجو را به جرم تحول خواهی ستاره دار می کنند اتفاقی رخ نخواهد دادو این مردم بارها و بارها آمدند و گفتند که ما این تفکر و گفتمان را نمی پذیریم و به زبانی بگویم این گفتمان جواب نمی دهد.

,

چرا دستگاه قضا موسوی را اعدام نمی کند

,

وی گفت:12سال بدون اینکه اجازه دهند کسی از خودش دفاع کنند، اما مردم تنها ابزارشان صندوق های رای بود؛مردم آمدند برای نه گفتن به این رفتارها و روحانی را مصداق آن دیدند.اگر موسوی خوئینی ها عامل مشکلات 88است چرا دستگاه قضا او را دستگیر ، محاکمه و اعدام نمی کند.

,

کامرانی افزود:ما معتقدیم که ما هر ساله در22بهمن و 16آذر بایدبیاییم وبگوییم که انقلاب اسلامی اهدافش چه بود آیا به اهدافش رسید یا نرسید و چه عواملی باعث شد که نرسید و اگر در بحث استقلال ایراداتی است باید ببینیم که ایرادات کجاست و نکته اینجاست که تصمیم گیرانی برای کشور تصمیم گیری می کنند که اعتقاد به رای مردم ندارند.

,

مناظره در بخش دوم در پاسخوگویی به برخی سوالات دانشجویان ادامه پیدا می کند.

,

مرادی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان گفت:"کمال فروغی" برای چه چیزی دستگیر شده ،معاون وزارت نفت عضو  تیم هسته ای به عنوان جاسوس الان دستگیر شده است ودر همین تیم جاسوسانی بودند، اما آقای ظریف آن حقارتی که در برابر  ولی عهد کویت انجام داد که میانجیگری بین ایران و عربستان کندو این کجایش با استقلال سازگاری دارد.

,

, ,

وی افزود:اسقتلال به معنای ایجاد تحقیر نیست وعزتمندی نظام جمهوری اسلامی در این است که رئیس جمهور این مردم و به اعتبار این مردم در 5کیلومتری صهیونیسم علیه صهیونیست سخنرانی می کند واین عزت است.

,

مرادی افزود:وقتی عزت به مرحله ای می رسد که کشوری مثل جیبوتی با ما قطع رابطه می کند و این کجای قضیه است اما اینکه دوست عزیزی فرموردند برجام مسیرمجلس را طی کرد البته در 25دقیقه و اجازه ندادند کمیسیون نظرش را بگوید.

,

پارلمان خیابانی کجای قانون انتخابات بود

,

وی افزود:شما که اینقدر طرفدار مصوبه مجلس شورای نگهبان هستید مگر همین شورای نگهبان قانون انتخابات را تصویب  نکرد مگر همین شورای نگهبان ساختار انتخابات را تعیین  نکرداما چرا درسال 88آمدند و گفتندپارلمان خیابانی ؟پارلمان خیابانی کجای قانون انتخابات بود؟چرا تن به سازو کار انتخابات ندادید شما که مدعی هستید هر کجا مسیرطی شده باید احترام بگذاریم.

,

ماجرای حالا وقتشه در سال 88

,

مرادی افزود:جزوه ای در سال 88چاپ کردند که حالا وقتشه،در اوکران وقتی نخست وزیر مورد حمایت آمریکا رای نیاوردتجمعی جلوی مجلس شد و جزوه هایی بین مردم پخش کردند به اسم حالا وقتشه.سال 88آقایان روز دوم انتخابات این جزوه را ترجمه شده در تهران پخش کردند ؛حالا وقتشه بریزن تو خیابانها؛انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است واینطور می خواهید ادعای قانون مندی کنید در حالی که از افراد تبری نجسته اید .

,

, ,

وی گفت:باید تکلیفتان را روشن کنید حالا وقتشه یعنی خیمه امام حسین علیه السلام را به اسم انتخابات آتش بزنید؟ به خیمه امام حسین هم رحم نکردید.آقای کامرانی بدانید سرامام حسین(ع) را همان واداده های حکومت امام علی(ع) بر سرنیزه ها کردندیعنی اینکه سرانجام وادادها می شود شمربن ذی الجوشن .

,

مرادی تصریح کرد:دراین انتخابات ما نیامدیم پارلمان خیاباتی ایجاد کنیم و تن دادیم به همان نتیجه انتخابات و احترام گذاشتیم به همانی که رهبری فرمودند ؛"تقلب جدی صورت نگرفته اما تخلف زیاد بود" ،تخلفاتی صورت گرفت واستاندارانی عزل شدند اما درزمان ما  هیچ استانداری عزل نشد هیچ فرمانداری هم عزل نشد چون تقلب دولتی صورت نگرفته بود اما در این دولت شد.

,

مطالبه گری حق دانشجوست

,

, ,

وی ادامه داد:مطالبه گری حق دانشجوست و دانشجو چند محور را نباید از دست دهد هر جدال و هرجریانی و هر شخصی که می خواهد در راس قدرت باشد اولین مفهوم استقلال و مهمترین ویژگی مفهوم استقلال استکبار ستیزی است.

,

مرادی گفت:اینکه یه عده ای از جریان سیاسی می خواهند رنگ و بوی روسیه را بیاورند تا آمریکا را ترسیم بکنند که باید گفت اینجا نمی توان با استکبار ستیزی کنار بیایند.اما قانون می گوید تا موقعی که کشوری دشمنی وکودتا نکرده و نیروی نظامی در کشور دیگر پیاده نکرده نمی توان  با آن مبارزه کرد و روسیه درحال حاظر چنین کاری نکرده است.

,

وی افزود: اما همین وادادگی ها در دوره اجداد اکبرگنجی ها ،سرجان ملکم ها ،تالبوف ها و تقی زاده ها بودند که اینها همان نشخوارکنندگان جریان روشن فکری ما بودند.

,

کامرانی درادامه مناظره گفت:اولا حوادث سال 88را عرض کردم وقتی اتفاقی شکل می گیرد باید مقدمه ان را داشته باشیم.وقتی 6نفر از اعضای محترم شورای نگهبان که باید ناظر بی طرف باشند علنا در ستادانتخاباتی یکی از کاندیدادها به طور عملی در حال فعالیت هستند می توانند مرجع بیطرف برای امر قضاوت باشند.

,

, ,

وی گفت:در مورد بحث ورود اسلام به ایران، هر دینی چه اسلام و چه غیراسلام یک بحث قلبی و درونی است و با شمشیرهیچ دینی نمی تواند حاکم شود .

,

وی درادامه درباره اشتباهات حضرت امام راحل گفت: ما 14معصوم داشتیم تمام شد؟!هر انسانی به حکم انسان بودن از این قاعده مستثنی نسیت و اشتباه می کند و اگر اشتباه نکند دیگر نمی تواند زیرمجموعه کلیت انسانی باشد.

,

کامرانی ادامه داد:امام بارها فرمودندبارها اشتباه کردم و درجریان قائم مقامی آقای منتظری و درجریان بنی صدر هم به طور علنی فرمودند که اشتباه کردند . در بحث سیاست خارجی بارها رهبری فرمودند که من دیپلمات نیستم و من یک انقلابی هستم .کسی که در واقع دیپلمات نیست و خودش هم اذعان دارد توقع کار دیپلماسی از او هم نیست وخودش هم مدعی هم نیست.

,

وی افزود:امام در تاریخ بشر بعدازپیامبر(ص) وائمه بی نظیربوداما اشتباه هم داشتند.ما فرزندان امام یقین بدانید که دربرابر برخی فرصت طلبانی که در اصلاح طلبی رسوخ کردند و در جریان اصولگرایی اما برای منافعشان و حفظ موقعیتشان می خواهند از امام استفاده کنند بدانند قطعا فرزندان خمینی به آنها اجازه چنین کاری را نخواهد داد.

,

به جرم حق گویی رد صلاحیت کنند

,

کامرانی ادامه داد:خیلی از دوستان قبل از این مناظره به بنده می گفتند که شما بازهم می خواهید در انتخابات کاندیدا شوید و مناظره شرایطی دارد .گفتم می خواستم بروم مجلس که از حق دفاع بکنم واگر واقعا به جرم حق گویی می خواهند رد صلاحیت کنند ،بکنند واما این دلیل نمی شود که حرف های حق را نزنیم .

,

با محمد خاتمی عقد اخوت نبسته ام

,

وی افزود:بنده با هیچ فردی حتی محمد خاتمی عقد اخوت نبسته ام و تا زمانی که در مسیرحق که آنرا اصلاح طلبی به معنای گفتمان می دانند حرکت کنند با آنها هستیم ولی اگر خلاف حرکت کردند به فضل پروردگار جلوی هرکسی که بخواهدو تا روزی این صداقت است دفاع خواهم کرد.

,

وی تصریح کرد:خدا و حقایق را فرموش نکنید که در روز قیامت محمد خاتمی به فریاد ما نخواهد رسید،واحمدی نژاد به فریاد شما نخواهد رسید و احمدی نژاد به فریاد خودش هم نمی تواند برسد.

,

, , ,

این فعال اصلاح طلب گفت:مهندس میرحسین موسوی در سال 88چند بار آقای مرندی را واسطه قرار داند که برود و وقت بدهد وبیایند درتلویزیون که بگویند هرآنچه را که قبول دارید ما قبول داریم و هر آنچه را که قبول ندارید قبول نداریم.

,

کامرانی ادامه داد:ببینید کدام آدم عاقل و کدام آدمی که مغرض نباشد وجدانش را قاضی قرار دهد و با شناختی که از موسوی دارد بگوید موسوی دشمن ائمه اطهار(ع) است ،چطور فردی که در علی آباد کتول حرکتی کرده در 24ساعت شناسایی می کنندو می گیرند اما کسانی که در آن حوادث اقداماتی انجام داده اند را نمی توانند بگیرند.

,

وی افزود:آیا نباید و حق نداریم شک بکنیم که آن کار مثل عصرعاشورای 76ساختگی بود ،اینکه فردی برود در 5کیلومتری اسرائیل سخنرانی بکند و نتیجه این بشود که برای اولین بار در تاریخ سازمان ملل متحد و درمجمع سازمان ملل از اسرائیل دفاع می کنند و ما را محکوم می کنند،که اگر این اقدام دیوانگی نباشد بی تدبیری نیست؟.

,

کامرانی گفت:ما پیامبر(ص) و ائمه(ع) را الگوی خود قرار می دهیم وهر کسی در مسیرآنها حرکت کرد الگوی ماست چون معتقدیم آنها انسان های کاملی هستند.توصیه می کنم به مطالعه ،تفکر و تقوا که البته این توصیه بنده مثل توصیه های ائمه جمعه نیست و توصیه می کنیم اول خودمان و خدا را ناظر داشته باشیم.

,

دولت فعلی دولت اصلاحات نیست

,

وی گفت:هیچ کیسه ای ندوخته ایم برای اینکه بخواهیم به جایی برسیم و ما تکرار می کنیم که دولت فعلی دولت اصلاحات نیست.

,

عبدالحسینی مجری وکارشناس این مناظره درپایان گفت:حضرت آقا یکبار درخصوص جمعیت فرمودند که ما اشتباه کردیم که رشد جمعیت باید بالا باشند و حضرت امام(ره) درباره جمله منتظری فرمودند :والله قسم من از همان اول با انتخاب شما مخالف بودم .امام راحل دراینجا نگفتند که اشتباه کردم. ولی شما را آنقدر ساده لوح می دانستم که مدیر و مدبرنبودید.

, .,

وی افزود:نوع اشتباه را باید تصحیح کرد و در ضمن 9توصیه حضرت آقا درباره برجام فرمودند که خیلی از این توصیه ها توسط تیم مذاکره کننده  نقض شد.

,

انتهای پیام /

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه