اخبار داغ

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم:

طرح های کتابفروشی مانع از ریزش کتابفروش ها می شود/گرانی کتاب از دلایل استقبال کم مردم است

طرح های کتابفروشی مانع از ریزش کتابفروش ها می شود/گرانی کتاب از دلایل استقبال کم مردم است
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم با اشاره به گرانی کاغذ باعث گرانی کتاب شده است ، گفت: گرانی کتاب از دلایل استقبال کم مردم می باشد اما این طرح های کتابفروشی مانع از ریزش و تغییر شغل کتابفروش ها می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید خرمی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا  با اشاره به طرح پاییزه کتاب، اظهار داشت: این طرح از دوم آذر شروع شده و تا 22 آذر ماه هم ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: در این طرح91 کتابفروش در سطح شهر شرکت دارند که به ارائه تخفیف‌های 25 تا 40 درصدی می‌پردازند.

,

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم با اشاره به اینکه فروش تابستانه کتاب حدود یک میلیارد تومان بود، بیان داشت: در این طرح هر شخص می‌تواند با ارائه کارت ملی تا سقف 100 هزار تومان تخفیف‌ بهره‌مند شود.

,

وی افزود: تاکنون استقبال از طرح پاییزه امسال بسیار خوب بوده است؛ طرح های عیدانه، تابستانه و پاییزه تقریبا دوسال است با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد که برای آن بودجه در نظر گرفته شده  اجرا می شود.

,

طرح های کتابفروشی باعث رونق بازار کتاب، چاپ و نشر می شود

, طرح های کتابفروشی باعث رونق , بازار, کتاب, ، , چاپ, و, نشر می شود,

خرمی اضافه کرد: این نوع طرح ها کمکی برای خریداران کتاب می باشد و همچنین با اجرای چنین طرح‌هایی فروش کتاب افزایش پیدا می‌کند و رونقی در بازار کتاب و چاپ و نشر ایجاد می‌شود.

,

وی در ادامه با اشاره به فضای نمایشگاهی، ابراز داشت: در نمایشگاه کتاب بن های خرید بر اساس مدرک تحصیلی می باشد و هر مدرک بن خواص خود را دارد اما در این طرح عموم مردم از آن تخفیف برخوردار هستند و هر فردی با کارت ملی خود می تواند 100 هزار تومان خرید کند و امیدواریم در این چندروز باقی مانده هم استقبال خوبی از سوی کتاب دوستان داشته باشیم.

,

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم با اشاره به بسته شدن برخی کتابفروشی ها به دلیل جمع آوری و یا تغییر شغل، خاطرنشان کرد: در سطح شهر کتابفروشی هایی را داشته ایم که به دلایلی بسته شده اند اما کسانی که در این عرصه قدیمی هستند بخاطر علاقه خود به کتاب در این حرفه باقی مانده اند.

,

وی اضافه کرد: البته در چند ماه اخیر چندین مورد پروانه جدید کتابفروشی صادر شده است یعنی تقریباً به همان اندازه که کتابفروشی تعطیل شده است همان اندازه هم پروانه جدید صادر شده است که بیشتر به دلیل این طرح های جدید می باشد.

,

طرح های کتابفروشی مانع از ریزش کتابفروش ها می شود

, طرح های کتابفروشی مانع از ریزش کتابفروش ها می شود,

خرمی با اشاره به اینکه این طرح ها مانع از ریزش کتابفروشی ها می شود، بیان داشت: دلیل کمتر شدن علاقه مردم به کتاب گرانی کتاب هم می باشد چرا که متاسفانه در این دو ماه 20درصد افزایش بهای کاغذ را داشته ایم که قطعاً کتاب های جدیدی که چاپ خواهد شد گران‌تر هم می شود.

,

وی در خاتمه گفت: البته این گرانی جهانی می باشد اما امیدواریم وزارت فرهنگ ارشاد با برنامه ریزی این مشکل را هم حل کند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه