اخبار داغ

گردشگری زمستانی، ظرفیت فراموش شده نیر؛

نیر در حسرت برپایی جشنواره های زمستانی

نیر در حسرت برپایی جشنواره های زمستانی
طبیعت چهارفصل شهرستان نیر و برخورداری از مناطق بکر آب و هوایی از ویژگی‌های ممتازی است که می‌تواند این شهرستان را در زمره مناطق بالقوه برای جذب گردشگر در تمام فصول سال قرار دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نیریمیز،  شهرستان نیر در 35 کیلومتری غرب مرکز استان در مسیر جاده ترانزیتی اردبیل به تبریز قرار دارد. این شهر به لحاظ سنگ نبشته میخی اورارتوئی و نزدیکی به سراب و سبلان و معماری خاص صخره ای از استقرارگاههای قدیمی استان محسوب می شود. ضمناً قرار گرفتن خطوط فرعی جاده تاریخی ابریشم از آن نشانگر رونق آن در دوره های گذشته است.
 
این شهرستان با دارا بودن آثار فراوان باستانی ، تاریخی ، آبهای گرم و سرد و مناظر و چشم انداز های  طبیعی، آب و هوای بسیار مطبوع و واقع شدن در دامنه های سر سبز سبلان می تواند جایگاه ویژه ای را در جلب گردشگران به خود اختصاص دهد.
 
وجود مناطق بکر گردشگری و برخورداری از طبیعت زیبا و چشم نواز در فصل‌های مختلف سال، چشم هر علاقمند و گردشگری را خیره می‌کند که می‌توان با مدیریتی صحیح و اصولی و با استفاده از روش‌های میانبر ظرفیت‌های بالقوه شهرستان را به بالفعل تبدیل کرد و سود سرشار گردشگری طبیعت را نصیب شهرستان کرد.
 
زمستان با تمام سختی‌ها و سردی‌هایش جلوه خاص و زیبایی را به طبیعت شهرستان نیر می‌دهد به طوری که گویی طبیعت سرسبز جامه سفیدی را به خود پوشیده است که می توان با برنامه ریزی‌های مدون از ظرفیت‌های طبیعی گردشگری برای جذب گردشگران استفاده‌های بهینه‌ کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیریمیز, نیریمیز, نیریمیز,
,
,
,
,
,
,

برگزاری جشنواره‌ها، کنسرت‌های موسیقی، نمایشگاه‌ها و آیین‌های باستانی همراه با ورزش‌های زمستانی می تواند گردشگران زیادی را روانه شهر نیر کند.
 
 
گردشگران نه تنها خواهان لذت بردن از طبیعت و فرهنگ منطقه هستند، بلکه به هتل مناسب و غذای لذیذ و موسیقی به یاد ماندنی نیز می اندیشند.
 
شهرستان نیر با دارا بودن آثار فراوان باستانی ، تاریخی ، آبهای گرم و سرد و مناظر و چشم انداز های  طبیعی در فصل زمستان می‌تواند علاقمندان زیادی را برای حضور در ورزش ها و تورهای زمستانی روانه این شهرستان کند، اما متاسفانه هنوز اقدامی مناسب در سطح شهرستان برای جذب گردشگران در ایام زمستان نشده است و سئوالی که اینجا مطرح می‌شود، آیا وقت آن نشده است با یک برنامه ریزی هدفمند و مدون سهم شهرستان نیر در جذب گردشگران برای ایام زمستان مشخص شود تا بتوانیم همگام با سایر مناطق در کشور برای جذب گردشگران حرکت کنیم؟!
 
 
منطقه نمونه گردشگری بولاغلار، پل تاریخی قرمیزی کورپی، بقعه امام زاده کورائیم، کاروانسرای شاه عباسی، قلعه بوینی یوغون روستای کورعباسلو، آب های گرم برجلو، قینرجه، سقزچی، ایلانجیق و قره شیران، سد یامچی، غارهای صخره ای اباذر و گلستان در کنار طبیعت زیبا از ظرفیت های مهم گردشگری شهرستان نیر است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه