اخبار داغ

امام جمعه ساوه:

نمایندگان مجلس به جای بازی‌های سیاسی به مشکلات معلمان رسیدگی کنند

نمایندگان مجلس به جای بازی‌های سیاسی به مشکلات معلمان رسیدگی کنند
امام جمعه ساوه عمده مشکلات امروز جامعه را عدم اجرای صحیح برخی مصوبات و قانون دانست و گفت: متاسفانه برخی نمایندگان مجلس به جای حل مشکلات معلمان حق‌التدریسی، وارد بازی‌های سیاسی می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نارخبر، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی امام جمعه ساوه در دیدار با معلمان حق التدریسی این شهرستان که در خصوص بررسی مشکلات این قشر برگزار شد، بر حمایت از حقوق فرهنگیان تاکید کرد و گفت: حمایت از این قشر حمایت از جامعه سازان است چراکه معلمان نقش اصلی در فرهنگ و تربیت یک جامعه دارند اگر خواهان توسعه در همه عرصه ها و کاهش آسیب های فرهنگی و معضلات در جامعه هستیم باید به این قشر توجه کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر، , نارخبر،,

وی افزود: به نحوه سبک آموزشی در حال اجرا در کشور اعتراض وارد است، و  رهبر معظم انقلاب هم به صراحت این مطلب را به وزیر وقت آموزش و پرورش اعلام کرده‌اند؛ «به هر میزان که برای آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت خرج کنید، هزینه نیست بلکه سرمایه است.» ولی نتیجه عدم تحول در آموزش و پرورش همین بزهکاری و آسیب های اجتماعی است که شاهد هستیم.

,

حسینی با اشاره به وظیفه ائمه جمعه در انعکاس مشکلات مردم بیان کرد: رسانه ای کردن مشکلات مردم و پیگیری برای حل آن از وظایفی است که رهبر معظم انقلاب بر عهده ائمه جمعه گذاشته است، ائمه جمعه هم اینکه مواضع رسمی جمهوری اسلامی را برای عموم مردم بازگو می کنند و هم مشکلات مردم را منعکس می‌کنند.

,

وی ادامه داد: برخی به پیگیری مشکلات مردم توسط ائمه جمعه، برچسب سیاسی می زنند و از جنبه انتخاباتی نگاه می کنند و این اشتباه، و ظلمی در حق مردم است.

,

امام جمعه ساوه اظهار کرد: براساس اصل ۲۷ قانون اساسی، مردم حق دارند پیگیر حقوق خود به شکل مسالمت آمیز باشند. ولی متاسفانه فردی که حرف از صنف خود بزند آن را سیاسی جلوه می دهند و این خلاف قانون و شرع است، متاسفانه برخی نمایندگان مجلس به جای حل مشکلات معلمان، وارد بازی‌های سیاسی می شوند.

,

وی افزود: مشکل عمده امروز ما عدم اجرای صحیح برخی مصوبات و قانون است، مشکل ما ورود خانم ها به استادیوم ورزشی نیست، حدود ۳۰ هزار نفر از معلمان حق التدریس در کشور این مشکل را دارند، مشکل امروز ما این است، معلمی که ۱۵ سال وقت خود را صرف تعلیم وتربیت کرده هنوز هم بلاتکلیف است.

,

حسینی تصریح کرد: رئیس جمهور حقوق شهروندی را مطرح می کنند ولی ما انتظار داریم این حقوق به جای اینکه در قالب نوشته باشد عملیاتی شود، در سال ۱۳۸۲ آزمونی برای جذب معلمان حق التدریسی برگزارشد و این تعداد جذب شدند، آزمون مجدد بعد از ۱۵ سال چه معنی دارد.

,

وی دفاع معلمان حق التدریسی از حقوقشان را حق آنان دانست و کمترین تعرض به حقوق آنها را محکوم کرد.

,

وعده استخدام از عهده آموزش‌و پرورش شهرستان یا استان خارج است

, وعده استخدام از عهده آموزش‌و پرورش شهرستان یا استان خارج است, وعده استخدام از عهده آموزش‌و پرورش شهرستان یا استان خارج است,

ابراهیم فراشیانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز در این جلسه گفت: معلمان رسمی از طریق آزمون تربیت معلم یا ماده ۲۸ استخدام شده اند که این آزمون توسط سازمان سنجش به صورت سراسری برگزار می شود و روش های قانونی استخدام معلمین مشخص است.

,

وی افزود: وعده استخدام از عهده آموزش و پرورش شهرستان یا استان خارج است، و باید در سطح کشوری با توجه به رعایت شرایط سایر متقاضیان تصمیم گیری شود.

,

فراشیانی بیان کرد: در سه سال گذشته بخشنامه بکارگیری معلمان حق التدریسی پیش دبستانی صادر شد که با بررسی پرونده ها ۱۶۷ نفر شناسایی شد.

,

وی ادامه داد: شرایطی مانند بیمه دولتی و سوابق را برای بکارگیری مقرر کرده بودند که بیشتر افراد  حائز این شرایط شده و در حال خدمت هستند.

,

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه اظهار کرد: در گذشته قراردادهای یک ساله‌ای با توجه به نیاز آموزشی بسته شده بود ولی اجرای کامل استخدام بدون آزمون معلمان حق‌التدریسی با توجه به تفاوت نیازها در شهرهای مختلف، سبب جذب مازاد نیرو در بعضی شهرها می شود، البته در ساوه کمبود نیرو داریم.

,

وی افزود: برای آموزش و پرورش مشخص شدن وضعیت استخدام این نیروها بهتر است زیرا در بودجه هر سال منابع آن مشخص و تامین می شود.

,

فراشیانی تصریح کرد: درخصوص کسورات حقوق نیز هیچ تفاوتی با معلمان رسمی برای این دسته از معلمان وجود ندارد و در خصوص بیمه هم سعی کردیم ۹۶ ساعت آموزشی را برای آنها تکمیل کنیم تا ۳۰ روز بیمه کامل شود.

,

گفتنی است در این جلسه معلمان به عدم استخدام، کسورات حقوق، مشکلات بیمه ای و تبعیض با معلمان رسمی اشاره کردند

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه