اخبار داغ

تا یک ماه آینده؛

جمع بندی تفاهم نامه شهردار سابق سمنان و "ارومچی" چین نهایی می شود

جمع بندی تفاهم نامه شهردار سابق سمنان و "ارومچی" چین نهایی می شود
نایب رئیس شورای اسلامی شهر سمنان گفت: اولین جمع بندی ها در خصوص تفاهم نامه شهردار سابق سمنان و شهردار شهر "ارومچی" چین تا یکماه آینده نهایی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس آلبویه نایب رئیس شورای اسلامی شهر سمنان در گفتگو با خبرنگار قومس گفت: تفاهم نامه  شهردار سابق سمنان با شهردار "ارومچی" مرکز استان شین جیان کشور چین در حال بررسی در کمیسیون فرهنگی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قومس,

وی با بیان اینکه تا کنون 3 جلسه در خصوص این موضوع  برگزار شده است، افزود: سال گذشته بعد از امضای تفاهم نامه، محلی جنب ساختمان شورای شهر برای استقرار دفتر در نظر گرفته شد و 2 مترجم چینی و انگلیسی نیز برای پیگیری این موضوع  وارد همکاری شدند.

,

آلبویه با بیان اینکه سمنان از ظرفیتهای بالایی در زمینه های علمی و فرهنگی برخوردار است، اظهار کرد: با نهایی شدن این تفاهم نامه می توانیم توانایی های خود در زمینه های مختلف صنعت، دانشگاه، تولیدات کشاورزی، معدن، آثار تاریخی، فرهنگی و گردشگری را در نمایشگاههای فصلی آنها به نمایش  گذاشته و اقداماتی در زمینه تبادل دانشجو و جذب توریست برای سمنان انجام دهیم.

,

نایب رئیس شورای شهر سمنان با بیان اینکه طرف چینی در موضوع  تفاهم نامه شهردار سابق سمنان آماده همکاری است، افزود: خلاء پیش آمده در مورد این موضوع  مربوط به جابجایی شهردار و تعیین شهردار سرپرست بوده است که با روی کار آمدن شهردار جدید، وی نیز پیگیری هایی در خصوص عملیاتی شدن این موضوع انجام داده است.

,

وی افزود: بیشترین هدف سمنان از این امر ارائه توانایی های مختلف در زمینه های  فرهنگی، صنعتی و دانشگاهی  با کشورهای  واقع در جاده ابریشم و تشکیل مجموعه ای با زبانهای مختلف به صورت مکتوب برای انعقاد تفاهم نامه با آنهاست.

,

گفتنی است؛ مهرماه سال 95، شهردار وقت سمنان و عباس آلبویه عضو شورای اسلامی شهر سمنان در سفر به ارومچی چین، تفاهم نامه همکاری مشترکی با شهردار این شهر برای دستیابی به مزایای مشترک شهری در پنج بند امضا کرده بودند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه