اخبار داغ

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

افزایش هزینه های جاری کشور چالش اصلی بودجه 97 است

افزایش هزینه های جاری کشور چالش اصلی بودجه 97 است
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، افزایش هزینه های جاری و کاهش بودجه عمرانی را از چالش های اصلی بودجه 97 عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلام رضا کاتب نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  گرمسارآنلاین  افزایش هزینه جاری و عمومی کشور را یکی از نکات منفی در بودجه 97  عنوان کرد و گفت: هزینه جاری در بودجه 96 بالغ بر 254 هزار میلیارد تومان بود که امسال با افزایش 9 درصدی به 276 هزار میلیارد تومان رسید در حالیکه طبق وعده دولت قرار بود 20 هزار میلیارد تومان هم کاهش داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گرمسارآنلاین ,

کاتب با بیان اینکه کاهش بودجه های عمرانی با توجه به افزایش پروژه ملی و شهرستانی در کشور بسیار نگران کننده است، افزود: در اقتصاد سالم، 50 درصد بودجه عمومی، عمرانی است در حالیکه در کشور ما هرسال کمتر از 10 درصد بودجه به حوزه عمرانی می رسد.

,

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس تصریح کرد: سال 96 بودجه عمرانی 71 هزار میلیارد تومان بود که  امسال 10 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

,

وی ادامه داد: دولت از مابه التفاوت  فروش حامل های انرژی، 15 هزار میلیارد تومان سپرده گذاری از صندوق توسعه ملی، 32 هزار میلیارد تومان منابع بانک مرکزی در کل با موارد دیگر در حدود 70 هزار میلیارد تومان اعتبار به اشتغال  اختصاص داده است.

,

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مزیت دیگر بودجه 97 اختصاص 2 هزار میلیارد تومان به خانواده های بهزیستی و کمیته امداد است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه