اخبار داغ

توصیه‌های هواشناسی کشاورزی تا ۲۴ آذرماه برای استان‌های جنوبی

توصیه‌های هواشناسی کشاورزی تا ۲۴ آذرماه برای استان‌های جنوبی
گزارش توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای استان‌های جنوبی تا ۲۴ آذرماه از سوی سازمان هواشناسی کشور منتشر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛  سازمان هواشناسی کشور توصیه‌های هواشناسی کشاورزی را تا ۲۴ آذرماه به کشاورزان استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان را بدین شرح اعلام کرد: در زمینه باغبانی ازجمله توصیه های هواشناسی کشور به باغداران عبارتست از احتیاط در انجام عملیات محلول‌پاشی و سم‌پاشی به دلیل وزش باد، تنظیم دما و رطوبت گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ با توجه به ماندگاری هوای سرد، شستشوی پوشش‌های گلخانه جهت استفاده بهتر از نور خورشید، برداشت و انتقال محصولات به انبارهای مسقف با توجه به ماندگاری هوای سرد، کاشت آنغوزه و سایر گیاهان دارویی در مناطق شمالی استان فارس، مبارزه با بیماری شانکر و بیماری‌های قارچی و باکتریایی در درختان میوه سردسیری با ترکیبات مسی، کودهی نخیلات با کود سولفات آمونیوم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛  ,

هواشناسی کشور به کشاورزان نیز توصیه کرد: تمهیدات لازم در برابر کاهش دما در محصولات زراعی را انجام و کشت گندم در مناطق مرکزی و جنوبی فارس را ادامه دهند. همچنین با توجه به ماندگاری هوای سرد مزارع چغندرقند و سیب‌زمینی برداشت شوند.

,

هواشناسی کشور به دامدارن و مرغداری ها تاکید کرد: با توجه به ماندگاری هوای سرد، دما، رطوبت و تهویه دامداری ها و مرغداری ها تنظیم و کنترل و از احشام محافظت شود. همچنین انبار علوفه جهت تأمین ذخیره غذایی فصل زمستان آزادسازی شود.

,

سازمان هواشناسی کشور به زنبورداران نیز متذکر شد: تغذیه مکمل زنبورها با توجه به ماندگاری هوای سرد، بازسازی کندوها، ادغام کندوهای کم‌جمعیت، متراکم کردن قاب‌های داخل کندو  با توجه به ماندگاری هوای سرد، درزگیری و ایزولاسیون کندوها کوچک نمودن دریچه پرواز با توجه به ماندگاری هوای سرد و جهت قرار گرفتن درب کلنی‌ها در جهت مخالف باد غالب منطقه باشد و در مناطق آفتاب‌گیر مستقر شوند..

, ., .,

/ انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه