اخبار داغ

شهردار نطنز خبر داد:

بنای تاریخی گنبد باز نطنز مرمت می شود/ ساخت سالن پیش سرد در کشتارگاه آغاز شد

بنای تاریخی گنبد باز نطنز مرمت می شود/ ساخت سالن پیش سرد در کشتارگاه آغاز شد
شهردار نطنز، گفت: با تصویب شورای اسلامی شهر نطنز، تفاهم نامه ای بین شهرداری و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نطنز تنظیم و امضا شده است و به زودی با همکاری کوهنوردان بازسازی و مرمت بنای تاریخی گنبدباز آغاز می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای نطنز؛ علی پیراینده صبح امروز در گفتگو با اصحاب رسانه، اظهار کرد: گنبد باز نطنز یکی از شاهکارهای هنر معماری ایران از دوران صفویه است که گنبد آجری، طاق نماها و ستون ها بر پایه های سنگی بنا شده و زیبایی خاصی را به تصویر کشیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای نطنز,

شهردار نطنز افزود: ستون های این بنای تاریخی در سال های گذشته توسط افراد نامشخص تخریب شده است و اگر این ستون ها مرمت و بازسازی نشود بنا به طور کامل تخریب می شود.

,

وی تصریح کرد: با تصویب شورای اسلامی شهر نطنز، تفاهم نامه ای بین شهرداری و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نطنز تنظیم و امضا شده است و به زودی با همکاری کوهنوردان بازسازی و مرمت بنای تاریخی گنبدباز آغاز می شود.

,

پیراینده تاکید کرد: شهر نطنز به خاطر وجود آثار تاریخی متعدد در آن یکی از مقاصد گردشگری در استان اصفهان است و بدون شک بنای تاریخی گنبد باز در نطنز بر حضور و جذب گردشگر در این باغ شهر می افزاید.

,

وی همچنین، با اشاره به سفر هفته گذشته مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان به نطنز و بازدید از کشتارگاه شهرستان، بیان کرد: بعد از سفر این مقام استانی، کار ساخت سالن پیش سرد در کشتارگاه آغاز شده است و امیدواریم تلاش ها برای تسریع در ساخت و افتتاح آن نیز افزایش یابد.

,

شهردار نطنز، خاطر نشان کرد: ساخت سالن پیش سرد نیاز به پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و از آن جا که در آمد شهرداری توان پوشش این اعتبار را ندارد، ورود مسئولان استانی و شهرستانی برای تامین این اعتبار یک ضرورت است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه