اخبار داغ

نماینده جشنواره عمار در مشهد مطرح کرد

اکران فیلم‌های جشنواره عمار در دورترین و مرزی‌ترین نقاط کشور/ جشنواره عمار در حرم رضوی پایگاه ثابت خواهد داشت

اکران فیلم‌های جشنواره عمار در دورترین و مرزی‌ترین نقاط کشور/ جشنواره عمار در حرم رضوی پایگاه ثابت خواهد داشت
نماینده جشنواره عمار در مشهد با اعلام خبر پایگاه ثابت داشتن این جشنواره در حرم مطهر رضوی، گفت: همچنین طی مذاکره‌ای که پایانه‌های مسافرتی داشتیم هم اکنون این فیلم‌ها(فیلم‌های جشواره‌های سابق) در پایانه‌ها اکران می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از صبح توس؛ جشنواره عماره هفت سالگی خود را پشت سر گذاشته و درحال وارد شدن به هشتمین سال آغاز کارش است در این هفت سال تمام تلاش این جشنواره، آوردن سینما به دورترین و مرزی ترین نقطه کشور بود که خوشبختانه این اتفاق افتاد و در مکانهایی که شاید تاکنون هیچ رسانه ای وجود نداشت فیلم های عمار به نمایش گذاشته شد؛ جشنواره عمار به معنی واقعی کلمه جشنواره ای مردمی است؛ چراکه از اکران کننده هایش تا مخاطبینش همه خود مردم هستند و این تجربه جدیدی در سینمای ایران و حتی می شود گفت در سینمای دنیا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

امسال در این جشنواره 94 اثر از خراسان رضوی حضور یافته و حتی فیلم «اشنوگل» هم متقاضی شرکت در این جشنواره شده است.

, .,

 

,

به همین مناسبت به سراغ وحید عطائی، نماینده جشنواره عمار در مشهد رفتیم تا عملکرد این جشنواره را در مشهد مورد بررسی قرار دهیم.

,

 

,

صبح توس: در هفت سال گذشته جشنواره عمار در مشهد چه کاری انجام داده است؟

, صبح توس: در هفت سال گذشته جشنواره عمار در مشهد چه کاری انجام داده است؟,

 

,

عطائی: امسال دو سه ماه بعد از عید نوروز اکران های جشنواره عمار به صورت جدی تری نسبت به سالهای گذشته در استانها دنبال شد، سه چهار رویکرد اساسی داشتیم که همان ها را دنبال کردیم یکی از اولویتهای ما حفظ اکران کننده ها بود برای همین از میان مجموعه فیلم هایی که از جشنواره عمار در اختیار داشتیم بسته های مناسبتی مثل روز عفاف و حجاب، هفت تیر، روز مساجد و غیره جداکردیم این موضوع باعث شده بسیاری از اکران کنندگان ما تبدیل به پایگاه های ثابت ما شوند یعنی در یک زمان مشخص مردم آن منطقه می دانستند قرار است درآن مکان فیلم اکران شود.

, عطائی:,

 

,

و در حال حاضر در مشهد 25 پایگاه و در گلبهار 11 پایگاه ثابت داریم که هر کدام از این پایگاه ها حداقل هفته ای یک بار اکران دارند قبلا به صورت نا منظم این فیلم ها در این پایگاه ها که بیشتر مساجد بود اکران می شد؛ اما با این طرح در یک روز به خصوص در هفته این فیلم ها اکران می شوند و سعی ما این است که این پایگاه های ثابت را افزایش دهیم.

,

 

,

یکی دیگر از موضوعاتی که ما پیگیر آن هستیم استفاده از دستگاه های فرهنگی مشهد بود مثل آستان قدس رضوی، پایانه های مسافربری، حلقه های صالحین سپاه و بسیج و غیره که هنوز در حد گفتگو است و ما قولهایی گرفته ایم و بزودی از این ظرفیتها برای اکران فیلم ها استفاده می کنیم.

,

 

,

البته طی گفتگو با مسئولان آستان قدس رضوی توانستیم یک پایگاه در حرم رضوی برای اکران فیلم های عمار ایجاد کنیم و از 11 مهر ماه به طور رسمی ما در پایگاه آداب زیارت درصحن جامع شروع به فعالیت کردیم در مدت یک ماه حدود هفت هزار نفر از اقشار و گروه های مختلف این فیلم ها را دیدند.

,

 

,

یکی دیگر از ظرفیتهایی که می توانیم برای اکران فیلم ها استفاده کنیم ظرفیت دانشگاه ها است که طی گفتگویی که یک ماه گذشته با دانشگاه ها داشتیم در حال حاضر دانشگاه های فردوسی، امام رضا(ع)، سجاد و  علوم رضوی که دانشگاه علوم رضوی اکران های ثابتش را شروع کرده است.

,

 

,

همچنین با ارتباط با مساجد استان و به خصوص مشهد توانسته ایم ارتباط خوبی با آن ها برقرار کردیم و بسیاری از مساجد این فیلم ها را اکران کردند.

,

 

,

طی مذاکره ای که با پایانه های مسافرتی بین راهی داشتیم هم اکنون این فیلم ها(جشنواره‌های سابق) در این پایانه ها در حال اکران است و یک غرفه گرفتیم که امیدواریم که دائمی باشد؛ این غرفه قرار است رابطی با راننده ها برای اکران فیلم های جشنواره عمار در اتوبوس ها برقرار کند به طوری که از این غرفه فیلم های جشنواره عمار را اخذ و در مسیر برای مسافران پخش کنند.

,

 

,

 صبح توس: چه تعداد فیلم امسال برای اکران در اختیار شما قرار داده شده است؟

, صبح توس: چه تعداد فیلم امسال برای اکران در اختیار شما قرار داده شده است؟,

 

,  ,

عطائی: امسال هم مثل سالهای قبل بسته فیلم های برتر جشنواره هفتم عمار به علاوه فیلم های برگزیده دوره های قبل برای ما ارسال شد.

, عطائی:,

 

,

 صبح توس: یکی از برنامه های سال های قبل اکران این فیلم ها در خانه شهدا بود، آیا امسال چنین برنامه ای دارید؟

, صبح توس: یکی از برنامه های سال های قبل اکران این فیلم ها در خانه شهدا بود، آیا امسال چنین برنامه ای دارید؟,

 

,

عطائی: این جزو برنامه هایمان است ولی باید این موضوع را در نظر گرفت که ماهی یکبار در خانه شهدا بیشتر نمی توانیم اکران داشته باشیم و متاسفانه ارتباط مستقیمی برای اکران این فیلم ها در خانه شهدا نداریم.

, عطائی:,

 

,

 صبح توس: به جزء پایگاه های متمرکزی که دارید چه تعداد اکران کننده در مشهد تاکنون در این دوره به شما مراجعه کردند؟

, صبح توس: به جزء پایگاه های متمرکزی که دارید چه تعداد اکران کننده در مشهد تاکنون در این دوره به شما مراجعه کردند؟,

 

,

 عطائی: ثبت آمارها را ما از پنج ماه پیش آغاز کردیم و تاکنون 230 اکران ثبت شده، به جز پایگاه های متمرکزی که داریم حدود 40 مراجعه کننده مختلف برای اکران این فیلم ها به ما مراجعه می کنند که در اقشار مختلف هستند.

,  عطائی:,

 

,

صبح توس: بیشتر اکران کننده های متقاضی فیلم برای چه سنی هستند؟

, صبح توس: بیشتر اکران کننده های متقاضی فیلم برای چه سنی هستند؟,

 

,

 عطائی: بیشتر برای قشر جوان و کودک و نوجوان به سراغ ما می آیند.

,  عطائی:,

 

,

 صبح توس: با توجه به مردمی بودن این جشنواره چه تعداد از این اکران ها در روستا صورت گرفته است؟

, صبح توس: با توجه به مردمی بودن این جشنواره چه تعداد از این اکران ها در روستا صورت گرفته است؟ ,

 

,

 عطائی: بله؛ بسیاری از اکران کننده های ما به روستاها رفتند؛ حدود 30 روستا را ما اطلاع داریم که این فیلم ها اکران شده اند حتی در ایام اربعین بسیاری از اکران کننده های ما به روستای مرزی خوزستان و مهران رفته بودند و این فیلم ها را آنجا اکران کردند. ما تلاش داریم از حلقه صالحین سپاه و بسیج برای اکران های متمرکز در روستا ها استفاده کنیم تا فیلم ها را در مکان هایی که ما به آن دسترسی نداریم توسط این حلقه ها اکران شود.

,  عطائی:,

 

,

صبح توس: امسال مثل سال گذشته جشنواره عمار در مشهد افتتاحیه خواهید داشت؟

, صبح توس: , امسال مثل سال گذشته جشنواره عمار در مشهد افتتاحیه خواهید داشت؟,

 

,

 عطائی : بله؛ خواهیم داشت و به احتمال زیاد سینما هویزه، قدس و آفریقا باشند؛ اما امیداورایم که بتوانیم برای اکران این فیلم ها سینما هویزه را بگیریم.

,  عطائی :,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه