اخبار داغ

رییس اداره کار شهرضا خبر داد:

اختصاص تسهیلات با کارمزد ۶ درصد به کارآفرینان روستایی در شهرضا

اختصاص تسهیلات با کارمزد ۶ درصد به کارآفرینان روستایی در شهرضا
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شهرضا، گفت: به موجب طرح توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی به کارآفرینانی که قصد ایجاد و یا توسعه مشاغل در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت را داشته باشند تسهیلاتی با کارمزد شش درصد اعطا می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شهرضانیوز؛ مصطفی اباذری صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان شهرضا، با اشارا به اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، اظهار کرد: در طرح کارورزی، افراد تحصیلکرده و جویای کار با حضور در دوره‌های آموزش مهارتی با محیط واقعی کسب و کار آشنا می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شهرضانیوز,

وی، تصریح کرد: همه فارغ التحصیلان بیکار و جوانان جویای کار با ثبت نام در  این طرح،  مشمول بیمه حوادث شده و یک سوم حداقل دستمزد به آنها پرداخت می‌شود.

,

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شهرضا، در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر ضرورت تأسیس بازارچه مشاغل خانگی در این شهرستان بیان کرد: به شهرستان شهرضا هفت نفر سهمیه برای حضور در بازارچه مشاغل خانگی استان اختصاص داده شده و لازم است نهادهای ذیربط کارآفرینان موفق را برای حضور در این بازارچه معرفی کنند.

,

اباذری، ادامه داد: امسال سهمیه اشتغالزایی استان اصفهان 90 هزار نفر است که از این تعداد چهار هزار و 47 نفر سهمیه شهرستان شهرضا است.

,

وی، گفت: بر اساس اعلام سامانه رصد اشتغال شهرستان تاکنون ادارات فنی و حرفه‌ای 63 نفر، بهزیستی 67 نفر، حمل و نقل و پایانه‌ها 28 نفر، میراث فرهنگی 9 نفر، صنعت معدن تجارت 443 نفر، کمیته امداد امام خمینی(ره) 147 نفر، بنیاد مسکن 49 نفر، جهاد کشاورزی 203 نفر، راه و شهرسازی دو نفر، شکبه بهداشت و درمان 48 نفر، امور زندان چهار نفر، صندوق کارآفرینی امید 56 نفر، ورزش و جوانان 10 نفر، فرهنگ و ارشاد اسلامی شش نفر و بنیاد شهید پنج نفر اشتغال ایجاد شده از سهمیه قانونی خود را ثبت کرده‌اند.

,

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شهرضا، اظهار کرد: اعتبار شهرستان در زمینه ایجاد و حمایت از مشاغل خانگی در سال گذشته 200 میلیون تومان بود که امسال این میزان به یک میلیارد و 400 میلیون تومان افزایش یافته است.

,

اباذری، در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: یکی از نیازهای واحدهای اقتصادی، برخورداری از تسهیلات حمایتی دولتی در بخشهای مختلف و با هدف افزایش توان تولیدی و رقابتی این واحدها است.

,

وی، اظهار کرد: دولت به تازگی با ابلاغ آیین نامه‌ای بر اساس تبصره 18 قانون برنامه ششم توسعه، باهدف افزایش توان واحدهای تولیدی و اقتصادی اقدام به واگذاری تسهیلاتی با نرخ سود بازپرداخت 18 درصد و دوره مشارکت حداکثر دو ساله و دوره بازپرداخت پنج سال کرده است.

,

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شهرضا، تصریح کرد: اختیار پرداخت این تسهیلات تا سقف 250 میلیون تومان در حوزه اختیارات کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان و بیش از این مبلغ در حوزه اختیارات کارگروه استانی است، این در حالی است که درصورت افزایش تعهدات اشتغالزایی مبلغ واگذاری قالب افزایش است.

,

اباذری، تأکید کرد: کارآفرینان متقاضی دریافت این تسهیلات باید با مراجعه به دستگاه‌های اجرایی صادر کننده مجوز فعالیت همچون جهاد کشاورزی، صنعت معدن تجارت، میراث فرهنگی و صنایع گردشگری و فرهنگ و ارشاد اسلامی فرم دریافت تسهیلات را دریافت کنند.

,

وی، گفت: این تسهیلات در زمینه خرید تجهیزات، ساخت و ساز و تأمین سرمایه درگردش به متقاضیان واگذار می‌شود.

,

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان شهرضا، در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: ردیف های شهرستانی واگذاری این تسهیلات بر اساس مزیتهای طرح تکاپو و مجموعا در 10 ردیف شغلی است.

,

اباذری، اضافه کرد: تاکنون در شهرستان شهرضا، سه طرح در زمینه‌های جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و صنعت با اشتغالزایی 30 نفر تعریف شده که برای دریافت تسهیلات معرفی خواهند شد.

,

وی، تصریح کرد: کارافرینان متقاضی دریافت این تسهیلات در صورت اجرای تعهدات اشتغال از امتیاز بخشش دو تا شش درصد اصل وام، برخوردار می‌شوند.

,

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان شهرضا، در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: به موجب طرح توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی به کارآفرینانی که قصد ایجاد و یا توسعه مشاغل در مناطق روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت را داشته باشند تسهیلاتی با کارمزد 6 درصد اعطا می‌شود.

,

اباذری، اضافه کرد: این تسهیلات با دوره مشارکت یک ساله و بازپرداخت شش ساله است که در بخشهای مختلف از قبیل کشاورزی، گردشگری، فرش، فن آوری اطلاعات و خدمات پرداخت می‌شود.

,

وی، تأکید کرد: بر اساس آیین نامه ابلاغی در این طرح بانکهای عامل در واگذاری این تسهیلات موظف را قبول انواع ضمانتها از متقاضیان دریافت این تسهیلات هستند.

,

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان شهرضا، همچنین از واگذاری تسهیلات پشتیبان به ازای هر نفر 15 میلیون تومان به متقاضیان خبر داد و افزود: این تسهیلات با نرخ سود چهار درصد و دوره بازپرداخت پنج ساله واگذار می‌شود.

,

معضلات تملک کارخانه نوین همچنان ادامه داد

, معضلات تملک کارخانه نوین همچنان ادامه داد, معضلات تملک کارخانه نوین همچنان ادامه داد,

امیر سبزواری، مسئول واحد سرمایه گذاری شهرداری شهرضا، نیز در این جلسه اظهار کرد: برای ایجاد بازارچه مشاغل خانگی شهرداری شهرضا در محل کارخانه نوین سرمایه گذاری کرده است اما متاسفانه مشکلاتی درخصوص تملک این کارخانه تاریخی بوجود آمده است.

,

وی، تصریح کرد: هربار که شهرداری آگهی مزایده برای واگذاری غرفه‌های این بازارچه انجام داده است با حکمی از سوی محکه قضایی مبنی بر توقف مراحل اجرایی مواجه شده‌ایم.

,

بانکها بیش از گذشته از کارآفرینی حمایت کنند

, بانکها بیش از گذشته از کارآفرینی حمایت کنند, بانکها بیش از گذشته از کارآفرینی حمایت کنند,

محمدحسین داراب، سرپرست فرمانداری شهرضا نیز در این جلسه اظهار کرد: ایجاد اشتغال و کارآفرینی مهمترین نیاز کشور در شرایط فعلی است و باید همه نهادهای اجرایی و نظارتی برای حل مشکلات مربوط به آن وارد عمل شوند.

,

وی ادامه داد: در حالی که دولت و بخش خصوصی با همکاری یکدیگر به دنبال ایجاد فرصتهای شغلی جدید هستند توسعه استفاده از امکانات فنی باهدف کاستن از شمار نیروی انسانی و افزایش راندمان کاری از سوی سرمایه گذاران دنبال می شود که در شرایط فعلی ممکن است یک آسیب باشد.

,

سرپرست فرمانداری شهرضا گفت: بانکها در همه بخشها باید همراهی و همکاری لازم را برای حمایت از سرمایه گذاران داشته باشند.

,

ابلاغ تسهیلات کارآفرینی با نرخ 8 درصد به مناطق روستایی شهرستان

, ابلاغ تسهیلات کارآفرینی با نرخ 8 درصد به مناطق روستایی شهرستان, ابلاغ تسهیلات کارآفرینی با نرخ 8 درصد به مناطق روستایی شهرستان,

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان شهرضا، نیز در این جلسه اظهار کرد: تسهیلات جدیدی برای حمایت از اشتغال و کارآفرینی در مناطق روستایی شهرستان ابلاغ شده که به موجب ان از طرحهایی که با حداقل یک میلیارد ریال تسهیلات به بهره برداری می‌رسد مشمول حمایت قرار می گیرند.

,

حمیدرضا محسنی پور، ادامه داد: سقف تسهیلات اعطایی در این ردیف 20 میلیارد ریال است اما هر استان مجاز است در سقف یک و نیم برابر سهمیه خود را نیز به بانک عامل معرفی کند.

,

وی، گفت: معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری کشور صرفا نسبت به پرداخت یارانه طرحهایی که در روستاها و نواحی صنعتی اجرا می شود اقدام می کند.

,

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان شهرضا، اضافه کرد: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید طرحهای پیشنهادی خود را از طریق فرمانداریها به دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ارسال کنند.

,

محسنی پور، تصریح کرد: نرخ سود این تسهیلات 18 درصد است که پنج درصد توسط بنیاد علوی و پنج درصد توسط معاونت توسعه روستایی و هشت درصد توسط متقاضی پرداخت می شود.

,

انتهای پیام/شهرضانیوز

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه