اخبار داغ

عضو شورای اسلامی شهر خوی:

قرارگرفتن دامداریها در خارج از روستا، مانع دریافت تسهیلات است

قرارگرفتن دامداریها در خارج از روستا، مانع دریافت تسهیلات است
عضو شورای اسلامی شهر خوی یکی از مهمترین موانع دریافت تسهیلات زود بازده برای دامداران و مرغداریهای این شهرستان را قرا گرفتن آنها در محدوه خارج از روستا عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا کوچیک بیگی در گفتگو با خبرنگار آذرباخیش ، اظهار داشت: شرایط بهره مندی از تسهیلات کشاورزی برای دامداری های سنتی و صنعتی و مرغداری های با ظرفیت پایین بسیار سخت تر از دیگر شهرستان های استان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذرباخیش,



وی گفت: علی الخصوص دامداریهای سنتی شهرستان که شرط اعطای تسهیلات، قرارگیری آنها در محدوده طرح هادی روستاها می باشد، اما از آنجایی که اکثریت آنها خارج از محدوده روستاها قرار دارند از این رو امکان استفاده از این طرح حمایتی برای دامداران سنتی شهرستان وجود ندارد.


این عضو شورای شهرستان خوی و چایپاره تصریح کرد: از طرفی دیگر در شرایط کنونی برای دامداری های خارج از آبادی که در محدوده روستایی قرار ندارند نه پروانه کوچک روستایی صادر میشود و نه پروانه بهره براری صنعتی.


وی خاطرنشان کرد : مسئله مهمی که باید توجه کنیم این است که اگر برای رفع این مشکل پیگیری های لازم صورت نگیرد شهرستان خوی در استفاده از اعتبارات تخصیص یافته برای این طرح بی نصیب مانده و این فرصت مناسب جهت بهبود وضعیت واحدهای سنتی از دست خواهد رفت زیرا در شرایط فعلی سهم تسهیلات استانها بصورت کلی درنظر گرفته شده و شهرستانها سهم جداگانه ای ندارند، به همین جهت درمقابل عدم استفاده ما از این تسهیلات، شهرهای دیگر هستند که از سهم بیشتری برخوردار خواهند شد.


بیگی افزود: هم اکنون ایواوغلی، قوروق، دیزجدیز، فیرورق، زرآباد و قطور بیشترین مشکل را در این زمینه دارند که درصورت رفع این مشکل و فعال شدن هرچه بیشتر واحدهای مذکور، رشد بسزایی در تولید و اقتصاد منطقه اتفاق خواهد افتاد.


عضو شورای شهر اسلامی شهر خوی با اشاره به اینکه اگر سهم هر شهرستان از اعتبارات سرمایه ای و سرمایه در گردش مشخص شود و همچنین تسهیلات براساس اولویت تولید و مقام استانی و کشوری آن بخش تعیین گردد، میزان بهره برداری ما نیز از تسهیلات اعطایی بطور قابل توجهی افزایش خواهد داشت.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه