اخبار داغ

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی:

افزایش یک درصدی میزان صادرات کالا از مرزهای آذربایجان غربی در سال جاری

افزایش یک درصدی میزان صادرات کالا از مرزهای آذربایجان غربی در سال جاری
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: میزان واردات از مرزهای این استان نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد کاهش داشته اما میزان صادرات یک درصد افزایش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا جعفرصادق اسکندری در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به میزان صادرات در ۸ ماهه سال جاری اظهار داشت: میزان صادرات کالا از آذربایجان غربی در سال جاری ۳۱۴ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۳۲۵ دلار و وزن کالا ۶۵۹ هزار و ۳۴۳ تن بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: در ۸ ماهه سال جاری، مدت مشابه میزان صادرات ۳۱۲ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۹۹۷ میلیون دلار بوده و از نظر وزن یک‌میلیون و ۱۹۱ هزار است. میزان صادرات استان از نظر حجم کالا نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد کاهش پیداکرده ولی از نظر ارزش مالی رشد یک درصدی دارد.

,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، افزود: بیشترین صادرات که از آذربایجان غربی صورت گرفته شامل آب سیب، سیب تازه، انواع کف‌پوش، سیمان‌سفید، مواد پلاستیکی، شیرینی و شکلات، پلی‌اتیلن، لوله و شیلنگ و کولرهای آبی بوده است.

,

وی، تصریح کرد: در مورد بیشترین کشورهای که صادرات داشتیم، می توان به کشورهای پاکستان، لبنان، ترکیه، افغانستان، آذربایجان، هلند، اتریش، گرجستان، ارمنستان اشاره کرد که این کشورها جزو کشورهای اول بوده و به  کشورهای روسیه، کره، ترکمنستان، آلمان، ایتالیا، بلغارستان، امارات متحد عربی نیز کشورهای دارای اولویت دوم در امر صادرات می توان اشاره کرد.

,

اسکندری، افزود: در بحث صادرات محصولات کشاورزی آنچه اهمیت دارد، صادرات سیب‌درختی است که در ۸ ماهه نخست سال جاری شاهد صادرات ۶۰ هزار تن هستیم که این میزان به‌اندازه کل صادرات سال ۹۵ بوده است.

,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، گفت: ارزش مالی این صادرات حدود ۲۰ میلیون دلار است که با توجه به اصلی‌ترین زمان صادرات که بهمن و اسفند است، آینده نویدبخشی برای صادرات این محصول در انتظار است.

,

وی، افزود: پیش‌بینی ما این است که در سال جاری میزان صادرات به ۳ برابر نیز برسد و رقم بی‌سابقه‌ای در این زمینه ثبت کنیم.

,

اسکندری، بیان کرد: طبق آمار گمرک، میزان کالاهای وارد شده در ۸ ماهه سال جاری از نظر وزنی ۳۵۸ هزار تن و از نظر ارزشی ۵۱۷ میلیون دلار بوده که این رقم در ۸ ماهه سال گذشته از نظر ارزشی ۶۱۶ میلیون دلار و ازنظر وزن ۳۷۷ هزار تن بوده است.

,

وی، در خصوص کاهش یا افزایش میزان واردات، افزود: میزان واردات از نظر وزن تقریباً ۵ درصد و از نظر ارزش مالی نیز ۱۶ درصد کاهش داشته لذا واردات ما نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد کاهش داشته اما میزان صادرات در استان افزایش داشته است.

,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، در خصوص اقلام واردشده از مرزهای آذربایجاغربی، گفت: از جمله اقلامی که از مرزهای آذربایجان غربی واردشده می‌توان به ۱۰۲ تن موز، ۲۳ تن تخته‌های فیبری از چوب یا سایر موارد چوبی، ۳ تن نخ چندلا یا کابله، ۶ تن پنبه حلاجی نشده، ۲تن موتور گیربکس آسانسور شامل الکتروموتور و جعبه‌دنده، ۴ تن قطعات تریلر و نیمه تریلر، یک هزار و ۱۸۰ تن کمباین یا ماشین برداشت مخصوص گندم با قدرت ۱۴۰ اسب بخار به میزان، ۲ تن یراقات و اتصالات همانند برای در و پنجره، ۳ تن ماشین‌های تراش برای برداشتن فلز تقریباً، ۲ تن پروفیل توخالی از آلیاژهای آلومینیوم، درب اتوماتیک و درب طبقات آسانسور، ۲۰ تن سنگ روی و کنسانتره، بلبرینگ، ورق‌های روکش و سایر دستگاه‌های مکانیکی اشاره کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه