اخبار داغ

دستگیری صیادان غیرمجاز، هنگام ارتکاب جرم در چهارمحال و بختیاری

دستگیری صیادان غیرمجاز، هنگام ارتکاب جرم در چهارمحال و بختیاری
مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان موفق به دستگیری 3 نفر متخلف صیدغیرمجاز در شهرستان کیار شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  شهرام احمدی مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری  در گفتگو با خبرنگار بام ایران خبر با اعلام این خبر گفت: با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط زیست 3 نفر متخلف صید غیرمجاز در حاشیه رودخانه کیار در شهرستان کیار دستگیر شدند.

وی افزود: برخلاف هشدارها و اطلاع رسانی های صورت گرفته شده، این افراد اقدام به صید غیر مجاز ماهی کرده بودند. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان داشت: این افراد درحال نصب تور ماهیگیری و در هنگام ارتکاب جرم توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست، شناسایی، دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی این شهرستان معرفی شدند. وی در ادامه افزود: از این متخلفان بیش از 300 متر مربع تور ماهیگیری و یک قایق بادی کشف و ضبط گردید.

احمدی در پایان تصریح کرد: با استناد به ماده 12  قانون شکار وصید، هرکس مرتکب شکار و صید جانوران وحشی حمایت شده بدون داشتن پروانه ویژه ، شکار و صید در مناطق حفاظت شده و پناهگاه های حیات وحش بدون تحصیل پروانه ویژه و صید غیر مجاز در رودخانه های حفاظت شده،از بین بردن رستنیها و تعلیف و تخریب در پارکهای ملی و آثار طبیعی ملی و هرگونه تجاوز و فعالیت غیر مجاز در این گونه مناطق، آلوده کردن آب رودخانه ها، دریاچه ها و تالابهای حفاظت شده، چشمه ها و آبشخورها به موادی که باعث آلودگی آب و از بین رفتن آبزیان شود، به مجازات حبس از سه ماه تا سه سال و یا به جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام ایران خبر,
,
,
,
,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه