اخبار داغ

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان قم:

۶۰ درصد از نقدینگی استان در اختیار بانک‌های خصوصی است/سرمایه‌گذاری بانک‌ها در خارج از استان غیر قانونی است

۶۰ درصد از نقدینگی استان در اختیار بانک‌های خصوصی است/سرمایه‌گذاری بانک‌ها در خارج از استان غیر قانونی است
دبیر شورای هماهنگی بانک های استان قم گفت: نزدیک به ۶۰ درصد از نقدینگی استان در اختیار بانک‌های خصوصی است و این‌ بانک‌ها مقدار زیادی از منابع و اعتبارات خود را در خارج از استان سرمایه گذاری می‌کنند که البته این اقدام غیرقانونی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا صادق‌زاده در نشست بررسی وضعیت هزینه‌کرد منابع بانکی استان قم که با مشارکت قم فردا  در دفتر خبرگزاری فارس استان قم برگزار شد،با بیان اینکه بسیاری از مشکلات مربوط به خروج منابع بانکی از استان قم به بحث نظارت مربوط می‌شود اظهار کرد: در سال جاری دولت به این نتیجه رسید که قیمت تمام شده پول را کاهش دهد تا تسهیلات نیز سود کمتری داشته باشد و مقرر شد از یازدهم شهریور ماه سال جاری، همه بانک‌ها نرخ سود تسهیلات را کاهش دهند که متاسفانه این مصوبه رعایت نشد و بانک‌ها روند سابق را ادامه دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , قم فردا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,

۶۰ درصد از نقدینگی استان در اختیار بانک‌های خصوصی است

, ۶۰, درصد از نقدینگی استان در اختیار بانک‌های خصوصی است,

وی با بیان اینکه بسیاری از منابع بانکی استان قم در خارج از استان هزینه و سرمایه‌گذاری می‌شود، افزود: نزدیک به ۶۰ درصد از نقدینگی استان در اختیار بانک‌های خصوصی است و این‌ بانک‌ها مقدار زیادی از منابع و اعتبارات خود را در خارج از استان سرمایه گذاری می‌کنند که البته این اقدام غیرقانونی است.

,

 دبیر شورای هماهنگی بانک های استان قم با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری بانک‌ها در خارج از استان غیر قانونی است ادامه داد: نظارت بر بانک‌های خصوصی برعهده بانک مرکزی است و بانک مرکزی باید نظارت کامل بر این مسئله داشته باشد تا بانک‌ها مصوبات و قوانین را رعایت کنند.

,

وی با بیان اینکه بانک‌ها براساس دستور‌ و مصوبات شورای پول و اعتبار عمل می‌کنند اظهار کرد: شرایط اقتصادی در حال حاضر، شرایط ویژه‌ای است و شرایط ویژه نیاز به نگاه ویژه دارد و باید برای این شرایط ویژه تدبیری اندیشیده شود تا مشکلات برطرف شود.

,

اقتصاد کشور بانک محور است

, اقتصاد کشور بانک محور است,

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور بانک محور است بیان کرد: در حال حاضر تمام بار اقتصادی کشور بر عهده بانک‌ها است و بانک‌ها براساس وظایفی که به آن‌ها ابلاغ می‌شود، عمل می‌کنند.

,

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان قم با بیان اینکه بسیاری از منابع بانکی استان قم در خارج از استان هزینه و سرمایه‌گذاری می‌شود، گفت: نزدیک به ۶۰ درصد از نقدینگی استان در اختیار بانک‌های خصوصی است و این‌ بانک‌ها مقدار زیادی از منابع و اعتبارات خود را در خارج از استان سرمایه گذاری می‌کنند که البته این اقدام غیرقانونی است.

,

 صادق‌زاده با تاکید بر اینکه برای حمایت‌ از تولیدی‌ها باید تسهیلات با سود کم ارائه شود اظهار کرد: در حال حاضر بازار کشور راکد است و تولیدی‌ها نیز اقدام به دریافت تسهیلات از بانک‌ها نمی‌کنند چراکه تسهیلاتی که بانک‌ها ارائه می‌دهند با سود ۱۸ درصد است و این میزان از سود، برای تولیدی‌ها مناسب نیست.

,

10 هزار فقره تسهیلات توسط بانک‌ها به اصناف پرداخت شده است

, 10 هزار فقره تسهیلات توسط بانک‌ها به اصناف پرداخت شده است,

وی با بیان اینکه تسهیلات خرد، موجب بروز مشکلاتی برای بانک‌ها می‌شود اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به 10 هزار فقره تسهیلات توسط بانک‌ها به اصناف پرداخت شده است؛ البته نرخ ۱۸ درصد برای حمایت‌ از تولیدی‌ها مناسب نیست و باید این نرخ شکسته شود و کاهش پیدا کند.

,

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان قم افزود: بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در قالب طرح رونق تولید همکاری دارند، اما برخی از تولیدکنندگان با وجود ثبت نام در این طرح برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها مراجعه نمی‌کنند.

,

لزوم سرمایه گذاری کلان در بخش گردشگری قم

, لزوم سرمایه گذاری کلان در بخش گردشگری قم,

وی ادامه داد: استان قم از موقعیت ممتازی برای جذب سرمایه گذار در بخش گردشگری و خدمات بهره مند است؛ گردشگری در دنیای امروز به یکی از مباحث مهم و کلیدی در جوامع تبدیل شده است و هرچه مسؤولان به این مقوله بیشتر توجه کنند و زوایای مختلف آن را در نظر بگیرند قطعا شاهد بازخورد مثبت اقتصادی گردشگری خواهند بود.

,

 صادقی در پایان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اقتصادی قم، در زمینه گردشگری است، اظهار کرد: موقعیت مذهبی استان قم و قابلیت‌های فرهنگی آن موجب شده است تا هرساله جمعیت زیادی برای زیارت، شرکت در جلسه‌های مذهبی و بهره‌مندی از فضای معنوی، وارد استان شوند که همین مطلب لزوم سرمایه گذاری کلان در بخش گردشگری قم را به خوبی نشان می دهد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه