اخبار داغ

عضو مجلس خبرگان رهبری:

مفیدترین و مؤثرترین راه اثبات وجود مقدس حضرت ولی عصر(عج) تشرّف حضوری است

مفیدترین و مؤثرترین راه اثبات وجود مقدس حضرت ولی عصر(عج) تشرّف حضوری است
امام جمعه موقت اصفهان، گفت: یکی از راه‌های بسیار مفید و مؤثر برای اثبات وجود مقدس قلب عالم امکان و مولای عالمیان، حضرت صاحب‌الزمان «عج»، تشرف به محضر نورانی آن بزرگوار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مباحث، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی پیش از ظهر  امروز در جمع طلاب با شاره به آیه ۱۲ سوره طلاق، اظهار کرد: این آیه هدف خلقت انسان را شناخت خداوند سبحان، آن هم به دو صفت مهم قدرت و علم، بیان کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مباحث,

وی با بیان اینکه قرآن فرموده است، خداوند کسی است که هفت آسمان را و از زمین نیز همانند آن‌ها آفرید، فرمان او در میان آن‌ها پیوسته فرود می‌آید.[هدف از خلقت همه‌ی این‌ها و فرود آمدن مستمر فرمان الهی این بود:] تا بدانید خداوند بر هر چیزی تواناست و اینکه علم او به همه چیز احاطه دارد، گفت: در بین اوصاف پروردگار، علم و قدرت دو صفت تأثیرگذارترند.

,

استاد حوزه ادامه داد: این دو صفت تاثیرگذار تر هستند چرا که به انسان تحرک می‌بخشند تا به هدف خلقت پی ببرد، زیرا مرحله‌ی دومی که انسان که در خلقت باید به آن برسد و از آن عبور کند، «بندگی» خداوند علیم و قدیر است.

,

امام جمعه موقت اصفهان، تصریح کرد: اگر به کمک عقل حقایق و علوم مختلف را کسب می‌کنیم، هدف این است که به این وسیله در مسیر شناخت خالق جهان پیشتر رویم و او را بیشتر بشناسیم، زیرا ارزش هر علمی وابسته به معلوم آن است و معلومی با ارزشمندتر از واجب‌الوجود نیست.

,

وی اذعان کرد: از این رو می‌توان گفت کسانی‌که از دریچۀ عقل خود روزنه‌ای به این حقیقت پیدا نکرده‌اند، در واقع از برترین و با ارزش‌ترین علم محروم‌اند و از عقل خویش استفادۀ کامل نکرده‌اند.

,

آیت الله مهدوی، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های بسیار مفید و مؤثر برای اثبات وجود مقدس قلب عالم امکان و مولای عالمیان، حضرت صاحب‌الزمان «عج»، تشرف به محضر نورانی آن بزرگوار است.

,

وی افزود: استدلال کردن دربارۀ وجود یا دربارۀ طولانی‌بودن عمر ایشان و آوردن دلیل‌های عقلی و نقلی و شواهد تاریخی، عقل‌ها را خاضع می‌کند ولی زیارت آن حضرت در تشرف، سبب می‌شود عقل و جان تسلیم شود و نفس اطمینان پیدا کند زیرا قوی‌ترین دلیل بر امکان هر شیء وجود آن شیء است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه