اخبار داغ

گازرسانی به 215 روستای خراسان جنوبی/ نیازمندان توان پرداخت هزینه گازرسانی داخل منزل را ندارند

گازرسانی به 215 روستای خراسان جنوبی/ نیازمندان توان پرداخت هزینه گازرسانی داخل منزل را ندارند
علی‌رغم این‌که گازرسانی به بیشترِ نقاط خراسان جنوبی انجام شده اما افراد نیازمندی در شهرها و روستاها هستند که توان پرداخت هزینه‌ی لوله‌کشی گاز داخل منزل و خریداری کنتور را ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، هوا سرد شده است و این روزها وجود منابع سوختی (نفت و گاز) برای گرم شدن منازل بسیار مهم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
چند سالی است که گاز رسانی به خراسان جنوبی آغاز شده است و درصد بالایی از شهرهای استان و حتی روستاهای خراسان جنوبی گاز رسانی شده است.
,
 
,
 
,
گاز برای شهرها و روستاهای خراسان جنوبی نعمت بسیار بزرگی است و با گاز رسانی مشکلات منابع سوختی در فصل سرما کمتر می‌شود.
,
 
,
گازرسانی به روستاها و شهرهای کوچک خراسان جنوبی کار بسیار خوبی است که درصدی انجام شده است و مابقی نیز در حال انجام است اما با توجه به این‌که عملیات گازرسانی داخل منازل که بر عهده سازمان نظام مهندسی و تقبل هزینه بر عهده صاحب خانه است، برای خانواده‌های روستایی و شهرهای کوچک که درآمد پایینی دارند سخت است.
,
 
,
یکی از اعضای شورای اسلامی  شهر طبس مسینا، در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: عملیات گاز رسانی از طرف شرکت گاز خراسان جنوبی (لوله گذاری) به شهر طبس‌مسینا به پایان رسیده است.
, خاورستان،,
 
,
وی افزود: با توجه به این‌که عملیات لوله‌گذاری گاز رسانی به طبس مسینا به پایان رسیده است و از این بابت بسیار خوشحال هستیم اما برخی خانواده ها به دلیل بالا بودن هزینه گاز رسانی به داخل منازل که با توجه به متراژ گاز رسانی در منازل متفاوت است و گاها تا یک میلیون تومان می‌رسد، با مشکل مواجه هستند و تاکنون اقدامی برای گاز رسانی به منازلشان نکرده‌اند.
,
 
,
این عضو شورای اسلامی شهر طبس مسینا گفت: هزینه گازرسانی به داخل منازل بالا است و در حال حاضر همه مردم قادر به گازرسانی منازل نیستند؛ از این رو اغلب منازل شهر طبس‌مسینا گازرسانی نشده است.
,
 
,
93 درصد خانوار شهری از نعمت گاز شهری برخوردار هستند
,
 
,
سید محمود هاشمی، مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی ،در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: در حال حاضر 21 شهر معادل 93 درصد خانوار شهری و 215 روستا معادل 36.5 درصد خانوار روستایی در خراسان جنوبی گاز رسانی شده است.
, خاورستان,
 
,
وی افزود: در حال حاضر 826 کیلومتر خطوط انتقال گاز و بالغ بر چهار هزار و 500 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز در سطح استان اجرا شده است.
,
 
,
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی بیان کرد: گازرسانی به شهرستان نهبندان نیز آغاز شده و در حال انجام است.
,
 
,
هاشمی گفت: شبکه تغذیه و توزیع داخل شهر که بر عهده اداره گاز خراسان جنوبی بوده است تکمیل شده و خط انتقال گاز سربیشه - نهبندان بر عهده شرکت گاز خراسان جنوبی نیست و بر عهده شرکت مهندسی و توسعه شرکت ملی گاز ایران است که در حال انجام است.
,
 
,
وی عنوان کرد: با توجه به این‌که خط انتقال گاز سربیشه – نهبندان در حال انجام است و بر عهده خراسان جنوبی نیست، نمی‌توان زمانی برای به پایان رسیدن پیش بینی کرد.
,
 
,
مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به این‌که لوله کشی داخل منازل بر عهده شرکت گاز نیست، گفت: گازرسانی داخل منازل بر عهده سازمان نظام مهندسی است که کاملا سازمانی جدا از شرکت گاز است و فقط مهندسین شرکت گاز، تاییدیه نهایی گازرسانی داخل منازل را انجام می‌دهند.
,
 
,
هاشمی اظهار کرد: برای نصب کنتور گاز برای منازلی که صاحب‌خانه تحت پوشش هر سازمان حمایتی باشد، به امور مشترکین سازمان حمایتی (کمیته امداد یا بهزیستی) مراجعه می‌کنند، تعرفه دریافت حق انشعاب رایگانی دارند که از سازمان حمایتی گرفته و با مراجعه به شرکت گاز می‌توانند کنتور رایگان تحویل بگیرند.
,
 
,
وی با اشاره به فصل سرما ضمن تاکید بر لزوم هماهنگی و اخذ استعلام کتبی و مجوزهای قانونی از شرکت گاز قبل از انجام حفاری در شهرها و روستاهای گازدار استان، گفت: تاکنون شاهد حوادث ناگوار جانی و مالی عدیده‌ای ناشی از برخورد بیل مکانیکی با خطوط لوله گاز در سطح کشور بوده‌ایم.
,
 
,
مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به گسترش شبکه‌های تغذیه و توزیع گاز شهری و روستایی در سطح استان، در صورت عدم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با شرکت گاز، بروز این گونه حوادث در این استان دور از انتظار نخواهد بود.
,
 
,
هاشمی عنوان کرد: با توجه به این‌که هوا سرد است و در حال حاضر خوشبختانه در خراسان جنوبی مشکلی در زمینه قطعی گاز نداریم اما از همه هم‌استانی‌ها درخواست دارم که در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند چراکه صرفه‌جویی در مصرف گاز باعث کم‌شدن هزینه پرداختی در قبض گاز خواهد شد و صرفه‌جویی به نفع خودشان است.
,
 
,
وی با اشاره به گازدار بودن اغلب منازل شهری خراسان جنوبی به مردم توصیه کرد: هم‌استانی‌ها موارد ایمنی را رعایت کنند و دمای رفاه اتاق باید بین 18 تا 21 درجه سانتی‌گراد باشد؛ قبل از روشن کردن بخاری دودکش و  لوله بخاری را بررسی کنند؛ رنگ شعله باید آبی باشد و موتورخانه حتما باید عایق کاری شود.
,
 
,
مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی یادآور شد: برای ادارات نیز بخش‌نامه رعایت مصرف بهینه را داریم که ابلاغ شده است و حتما باید ادارات در مصرف گاز صرفه جویی کرده و رعایت کنند.
,
 
,
مددجویان کمیته امداد حق انشعاب رایگان می‌گیرند
,
 
,
رضا سلم آبادی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی در گفتگو با خاورستان، پیرامون کمک به مددجویان کمیته برای گازرسانی به داخل منازل، اظهار کرد: حق انشعاب برای خریداری کنتور آب، برق و گاز برای مدد جویان کمیته امداد رایگان است.
, خاورستان,
 
,
وی افزود: در زمینه لوله‌کشی گاز نیز اگر مددجویان کمیته امداد به کمیته امداد شهرستان مراجعه کنند با توجه به ابعاد و اندازه‌ای که می‌خواهند گاز کشی کنند، کمیته امداد کمک‌های موردی می‌کند و کمک‌های موردی در زمینه لوله کشی آب و برق‌رسانی منازل نیز برای مددجویان کمیته امداد وجود دارد.
,
 
,
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: با توجه به این‌که مددجویان کمیته امداد در خراسان جنوبی تعدادشان زیاد است و گاهی اوقات مددجویان برای دریافت کمک منتظر هستند، درصورتی که خیری برای کمک رسانی به مددجویان کمیته امداد و نیازمندان بخواهد کمکی داشته باشد، کمیته امداد بر اساس خواسته خیرین به افراد نیازمندی که تحت پوشش کمیته نباشند نیز براساس نیاز کمک خواهد کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه