اخبار داغ

سرپرست گروه نمایشی قاب خالی:

جشنواره فجر مهمترین رویداد تئاتری کشور است/ هزینه تمام نمایش های تولید شده، بصورت شخصی تأمین می شود

جشنواره فجر مهمترین رویداد تئاتری کشور است/ هزینه تمام نمایش های تولید شده، بصورت شخصی تأمین می شود
سرپرست گروه نمایشی «قاب خالی » با اشاره به راهیابی نمایش «آیین دایره زدایی از یک در گچ مانده قفقازی» به جشنواره فجر گفت: جشنواره بین المللی تئاتر فجر در واقع مهمترین رویداد تئاتری کشور است که هر ساله در بهمن ماه برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ با وجود اینکه در عمل بیشتر  فعالیت‌های فرهنگی و هنری مختص شهر همدان بوده و کمتر به هنرمندان و علاقمندان به هنر شهرستانی بها داده می‌شود ( نمونه بارز آن را در متمرکز کردن اجراهای گروه‌های مطرح و منتخب جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان و فرستادن نمایش‌های بعضاَ تکراری و راه نیافته گروه‌های همدانی به بخش رقابتی به برخی از شهرستان‌ها می‌توان به روشنی مشاهده کرد)، اما این گروه‌های نمایش شهرستانی‌اند که حتی بیشتر از همدانی‌ها و بدون هیچ‌گونه حمایتی از طرف داعیه داران فرهنگ استان، ضمن راهیابی به جشنواره‌های مختلف ملی و بین المللی معتبر، با درخشش خود در این جشنواره‌ها همچنان پرچم تئاتر پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین را برافراشته نگه می‌دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

هنرمندانی که علی‌رغم بردوش کشیدن بار تئاتر استان، بعضاَ هم مورد بی مهری برخی از مسوولان قرارگرفته بطوری‌که عطای کار در شهر و استان خود را به لقایش بخشیده و برای تداوم فعالیت‌های خود ناچار به کوچ به شهرها و استان‌های دیگر از جمله پایتخت می‌شوند.

,

 

,

یکی از این گروه‌های تئاتری که در سایه کار و تلاش مستمر خود بخصوص در این چند سال اخیر جزو ثابت و موفق جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای و حتی ملی محسوب می‌شوند، گروه نمایشی « قاب خالی» تویسرکان به سرپرستی "سجاد طهماسبی" است که امسال دومین دوره پیاپی حضور خود در جشنواره بین المللی تئاتر فجر را تجربه خواهد کرد. در همین رابطه خبرنگار ما گفت و‌گویی با این هنرمند موفق انجام داده است که مختصری از آن در ادامه ارائه می‌گردد.

,

 

,

سرپرست گروه نمایشی « قاب خالی »  در ابتدا با بیان اینکه جشنواره بین المللی تئاتر فجر در واقع مهمترین رویداد تئاتری کشور است، اظهارکرد: باتوجه به رویکرد علمی که این جشنواره به تولیدات نمایشی دارد، راهیابی آثار به این جشنواره منوط به داشتن مولفه‌های علمی و تکنیکی در نمایش هاست.   

,

 

,

  

, ,

 

,

*در حوزه تئاتر علمی  تحولی اساسی ایجاد شده است

, *در حوزه تئاتر علمی  تحولی اساسی ایجاد شده است, *در حوزه تئاتر علمی  تحولی اساسی ایجاد شده است,

سجاد طهماسبی با تاکید براینکه فعالیت‌های مستمر گروه ما در سال‌های اخیر توانسته است در حوزه تئاتر علمی تویسرکان تحولی اساسی ایجاد کند، ادامه داد:  لذا  از این طریق بر مخاطبین و علاقمندان هنر نمایش افزوده شده است.

,

 

,

وی گفت: علاوه بر این، با تشکیل کلاس‌های آموزشی با استفاده از دانش اساتید مدرن، امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد ظهور نسل جدیدی از هنرمندان نمایش در این شهرستان باشیم.

,

 

,

این هنرمند خوش ذوق تویسرکانی با بیان اینکه نمایش «آیین دایره زدایی از یک در گچ مانده قفقازی»  بر اساس ایده معروف "دایره گچی قفقازی" و از تلفیق آن با ماجرای "حضرت نوح " نوشته شد است، اظهارکرد: این کار در واقع داستان دختری را روایت می‌کندکه در دایره گچی قفقازی سال‌هاست که منتظر است تا مادر واقعی اش به سراغ او آمده و او را به سمت خود بکشد. اما فردی ظاهر می‌شود که مدعی است کشتی نجاتی ساخته و همه مردم به او ایمان آورده‌اند بجز همین دختر و باید به او ایمان بیاورد. اما دختر می‌گوید تا مادرش را پیدا نکند، ایمان نمی‎آورد تا اینکه ... .

,

 

,

نویسنده و کارگردان نمایش «آیین دایره زدایی از یک در گچ مانده قفقازی»  با اشاره به اینکه مراحل آماده سازی و تمرین این نمایش حدود دو ماه طول کشیده است؛ گفت: در شهر تویسرکان 7 شب اجرای عمومی داشتیم و سپس در جشنواره تئاتر استان شرکت کردیم که در این جشنواره هم پس از کسب رتبه‌های اول نمایشنامه‌نویسی،کارگردانی، موسیقی، گریم و گروه بازیگران به‌ عنوان کار برتر به جشنواره بین المللی تئاتر فجر کشور معرفی شدیم.

,

 

,

وی افزود: در مرحله بعد و در فرآیند انتخاب آثار هم با وجود اینکه 60 اثر از تمام کشور در تهران حضور داشتند اما نمایش ما هم در نهایت جزو 20 اثر به مرحله نهایی این جشنواره راه پیدا کرد.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

*هرچه داریم از توان و زحمات خود و همت بچه‌های گروه است

, *هرچه داریم از توان و زحمات خود و همت بچه‌های گروه است, *هرچه داریم از توان و زحمات خود و همت بچه‌های گروه است,

طهماسبی که دومین حضور پیاپی خود در جشنواره بین المللی تئاتر فجر را تجربه می‌کند، افزود: ما هرچه داریم از توان و زحمات خود و همت بچه‌های گروه بوده و تاکنون از هیچ ارگان یا شخصی کوچکترین کمک دریافت نکرده ایم و حتی هزینه تمام نمایش های تولید شده گروه بصورت شخصی تأمین شده است.

,

 

,

لازم به ذکر است، که گروه نمایشی «قاب خالی» تویسرکان  در سال گذشته نیز با نمایش «مجلس مچاله خوانی» به نویسندگی و کارگردانی سجاد طهماسبی  در بخش مسابقه جوانان سی و پنجمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور داشت.

,

 

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه