اخبار داغ

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی:

اعتبارات مصوب شده راه آهن و جاده از منابع استانی نیست/استاندار و نمایندگان همیشه مطالبه گر بوده اند

اعتبارات مصوب شده راه آهن و جاده از منابع استانی نیست/استاندار و نمایندگان همیشه مطالبه گر بوده اند
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: اعتبارات مصوب شده برای راه آهن و جاده، از محل اعتبارات استانی نبوده است، بلکه توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و از محل منابع ارتقاء شاخص های اقتصادی اختصاص داده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی روز شنبه از اختصاص مبلغ 20 میلیارد تومان برای آغاز پروژه راه آهن و 15 میلیارد تومان نیز برای تکمیل باند دوم بزرگراه بیرجند – قاین از محل اعتبارات ارتقای شاخص‌های توسعه اقتصادی خراسان جنوبی خبر داده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , خاورستان؛, خاورستان, خاورستان, ؛,  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی روز شنبه از اختصاص مبلغ 20 میلیارد تومان برای آغاز پروژه راه آهن و 15 میلیارد تومان نیز برای تکمیل باند دوم بزرگراه بیرجند – قاین از محل اعتبارات ارتقای شاخص‌های توسعه اقتصادی خراسان جنوبی خبر داده بود.,
 
,
 
,
اما برخی از مطبوعات محلی استان از این خبر برداشت نابجا و اشتباهی داشتند و گویا اختصاص این اعتبارات به راه آهن و جاده بیرجند- قاین را از محل اعتبارات استانی تعبیر کردند و بر همین مبنا هم استاندار، مدیران و نمایندگان استان را به باد انتقاد گرفتند، در حالی که اصل موضوع چیز دیگری است.
,
 
,
 
,
محمد هادی آرین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی در این خصوص در گفتگو باخاورستان؛  اظهارکرد: اعتبارات اختصاص داده شده به راه آهن و جاده بیرجند قاین از محل اعتبارات استانی نبوده است.
, خاورستان؛, خاورستان, خاورستان, ؛,
 
,
 
,
وی افزود: اعتبارات استانی در ابتدای هر سال ابلاغ می شود که توزیع آن هم در کمیته برنامه ریزی شهرستان ها انجام می شود که در ردیف های مختلف اعتبارات استانی، سهم سه درصد نفت، استفاده متوازن از امکانات کشور و ارتقاء شاخص های توسعه اقتصادی است.
,
 
,
 
,
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: در واقع سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی برای انجام برخی از پروژه های استان، پیشنهاداتی را به سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه کرده است که با این پیشنهادات موافقت و 66 میلیارد و 660 میلیون تومان اعتبار از محل منابع ارتقاء شاخص های اقتصادیبرای این پروژه ها اختصاص داده شد.
,
 
,
 
,
آرین با اشاره به اینکه شورای برنامه ریزی استان هم از این میزان اعتبارات 20 میلیارد تومان برای راه آهن و 15 میلیارد تومان برای محور بیرجند قاین مصوب کرد، بیان کرد: پروژه های پیشنهادی در حوزه زیرساخت ها و ارتقاء شاخص های اقتصادی بوده است که اعتبارات اختصاص داده شده برای این پروژه ها هم از محل درآمدهای عمومی کشور بوده است.
,
 
,
 
,
وی تاکید کرد: این اعتبارات از محل اعتبارات استانی نبوده است، بلکه اختصاص اعتبار برای این پروژه ها از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به عنوان یک نیاز و درخواست به کشور پیشنهاد شده است، آیا نباید این پیشنهاد انجام می شد؟ این اقدام استفاده بیشتر از منابع کلان تر و فراتر از توان استان و مشارکت بیشتر کشور در تسریع پیشرفت استان است.
,
 
,
 
,
وی با بیان اینکه اعتبارات استفاده متوازن از امکانات کشور در دو بخش است، تصریح کرد: مگر جاده بیرجند قاین از محل درآمدهای عمومی کشور نیست؟ این پروژه یک پروژه ملی هست اما چقدر از عزیزان خود را در این جاده از دست داده ایم؟ 
,
 
,
 
,
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی اظهارکرد: تمام پروژه هایی را که دولت انجام می دهد از محل منابع عمومی کشور است که بخشی از این بودجه ها به دستگاه های استانی داده می شود؛ اما چون برخی از این پروژه ها در سطح کلان و ملی است، مناقصات و تعیین پیمانکاران هم در سطح کلان کشور انجام می شود، همچنین برخی از پروژه ها هم نیازمند حضور پیمانکاران خارجی است که این گونه پروژه ها از حیطه اختیارات دستگاه های استانی خارج است.
,
 
,
 
,
آرین ادامه داد: پروژه راه آهن خراسان جنوبی هم پروژه بسیار بزرگی است که پیمانکاران بومی و قوی که تمام سرمایه خود را برای آن هزینه کنند نداریم و به همین دلیل از مقامات کشوری درخواست کرده ایم که پیمانکارانی را که توان مالی بالایی دارند برای سرعت بخشی در انجام پروژه راه آهن و جاده بیرجند قاین انتخاب کنند.
,
 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه این اقدام نه تنها هزینه از کیسه مردم استان نیست بلکه از توان کلان کشور استفاده بهینه شده است، در حالی که اگر قرار بود این پروژه ها توسط پیمانکاران بومی و استانی انجام شود توان مالی برای انجام آن نبود.
,
 
,
 
,
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: استاندار، مدیران و نمایندگان استان همیشه از ردیف های مختلف قانون بودجه در حال مطالبه گری بوده اند تصریح کرد: در قانون بودجه و شورای برنامه ریزی استان، اعتباری به نام متمرکز یا بلاتکلیف نداریم و تکلیف تمامی اعتبارات کاملا مشخص است و مسئولان هم برای استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل ها به دنبال مطالبه گری هستند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه