اخبار داغ

یادداشت/

کمک به مردم مظلوم یمن چیزی جز انسان بودن نمی‌خواهد

کمک به مردم مظلوم یمن چیزی جز انسان بودن نمی‌خواهد
سوگ و ناراحتی تاجزاده و دوستانش از مرگ دیکتاتور یمن، شاید بی‌ارتباط با شائبه دریافت کمک توسط فتنه گران از عربستان سعودی در سال ۸۸ نباشد. موضوعی که اکنون در جناب تاجزاده احساس دین ایجاد کرده تا ناراحتی خود از مرگ صالح را اینگونه فریاد بکشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل خاورستان، امیر مهربان در یادداشتی نوشت: در شرایطی که علی عبدالله صالح و هوادارانش در روزهای اخیر بحران بی‌سابقه‌ای را با مدیریت سرویس اطلاعات سعودی در حال پیاده‌سازی و هدایت بودند، صالح در درگیری با شیعیان حوثی به هلاکت رسید. از سابقه و ریشه برخی اختلافات و دسته‌بندی‌ها و وضعیت کنونی جبهه مقاومت در یمن که بگذریم، هلاکت دیکتاتور سابق یمن، خبر خوبی برای همه حامیان صلح و وحدت در یمن و منطقه به حساب می‌آید، زیرا که رفتار و مواضع روزهای گذشته وی و هوادارانش از اتحاد تاکتیکی آن‌ها با سعودی‌ها  و تلاش جهت فروپاشی جبهه درونی یمن حکایت داشت، برنامه‌ای که خیلی زود بدون حصول نتیجه مدنظر سعودی‌ها با شکست به پایان رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
 
,
پس از اعلام خبر هلاکت عبدالله صالح؛ مصطفی تاجزاده احساس وظیفه کرده تا تحلیل علمی خود را به جامعه نیز منتقل کند و لذا در توئیتی اظهار نموده: "یمن در اشغال داعش نیست، حرم ندارد و هم‌مرز اسرائیل هم نیست که به اصلاح آقایان، عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران محسوب شود"
,
 
,
پاسخ:
,
 
,
اولا: عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران هیچ ربطی به گروهک داعش و اسرائیل ندارد.
,
 
,
ثانیا: کمک به مردم مظلوم و ستمدیده یمن و حمایت از آنان در برابر نسل‌کشی و جنایت جنگی سعودی‌ها هیچ دلیلی به جز انسان بودن نمی‌خواهد. فقط کافی است اندکی انسان بود...
,
ثانیا: کشور یمن به دلیل همسایگی با عربستان سعودی، به عنوان حوزه نفوذ ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در منطقه، از اهمیت استراتژیک خاصی برخوردار می‌باشد و حضور جمهوری اسلامی در مرزهای جنوبی عربستان نقش بسزایی در توازن قدرت در منطقه  داشته و نتیجه آن چیزی جز مدیریت ماجراجویی‌های عربستان و صلح پایدار در منطقه نیست. (بیان این مورد تنها به دلیل اقناع افرادی است که مشابه تاجزاده ها فکر می‌کنند و به دلیل مشی ماتریالیستی و گرایش فکری به لیبرالیسم به دنبال دلایل به اصطلاح عقلی و علمی هستند.)
,
 
,
نتیجه‌گیری: به هر حال از منظر هر زاویه‌ای که به بحران یمن نگریسته شود،  چه با نگاه عاطفی و انسانی و چه با نگاه مادی و لیبرال؛ حضور جمهوری اسلامی ایران در یمن و کمک به مردم مظلوم این کشور دارای توجیه عقلی و اخلاقی هست.
,
 
,
و اما تاجزاده... مصطفی تاجزاده که هنوز موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی نشده و به اصطلاح کارشناس ارشد ناقص! به حساب می‌آید، احتمالاً در طی مطالعات و فعالیت‌های پژوهشی گسترده خود به تعریف جدیدی از مفهوم عمق استراتژیک رسیده است. تعریفی که نه‌تنها انقلابیون و دلواپسان و بی‌سوادان آن را نمی‌فهمند بلکه هنوز در هیچ یکی از کتب و مقالات اربابان آقای تاجزاده هم نیامده است.
,
 
,
از همه این حرف‌ها که بگذریم، سوگ و ناراحتی تاجزاده و دوستانش از مرگ دیکتاتور یمن، شاید بی‌ارتباط با شائبه دریافت کمک توسط فتنه گران از عربستان سعودی در سال ۸۸ نباشد. موضوعی که اکنون در جناب تاجزاده احساس دین ایجاد کرده تا ناراحتی خود از مرگ صالح را اینگونه فریاد بکشد.
,
 
,
شائبه‌ای که اکنون محتمل‌تر جلوه می‌نماید...
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه