اخبار داغ

در جلسه شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان مرکزی مطرح شد؛

کاهش ۴۰ درصدی جمعیت دانشجویی استان مرکزی/وزارت علوم اولویت‌ دولت نیست

کاهش ۴۰ درصدی جمعیت دانشجویی استان مرکزی/وزارت علوم اولویت‌ دولت نیست
استاندار مرکزی به کاهش جمعیت دانشجویان در سال‌های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: استان مرکزی هم از این موضوع مستثنا نبوده چراکه در مدت ۵ سال گذشته شاهد کاهش ۴۰ درصدی جمعیت دانشجویی استان بوده‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان مرکزی که صبح روز دوشنبه در استانداری مرکزی برگزار شد،با تأکید بر اینکه امروزه شاهد فضای بهتری در دانشگاه‌های استان نسبت به سال‌های گذشته هستیم، گفت: ولی بااین‌وجود باید تلاش کنیم بستر لازم برای تعامل و همکاری دانشگاه با سایر بخش‌ها فراهم شود تا شاهد اثرات مثبت این تعامل در دیگر بخش‌ها باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

آقازاده نقش پویایی دانشجویان در رشد و توسعه استان را مهم دانست و اظهار کرد: باید فضای دانشگاه به سمت و سویی هدایت شود که تربیون‌ها در اختیار دانشجویان قرار گیرد و بتوانند دغدغه‌های جامعه و قشر جوان را به گوش مسئولین برسانند.

,

وی به کاهش جمعیت دانشجویان در سال‌های اخیر در کشور اشاره کرد و ادامه داد: استان مرکزی هم از این موضوع مستثنا نبوده چراکه در مدت 5 سال گذشته شاهد کاهش 40 درصدی جمعیت دانشجویی استان بوده‌ایم و این آمار از 130 هزار دانشجو به 90 هزار دانشجو کاهش یافته است.

,

استاندار مرکزی بیشترین کاهش جمعیت دانشجویی استان را در بخش دانشگاه‌های غیرانتفاعی عنوان و بیان کرد: دانشگاه‌های غیرانتفاعی ما با مشکل فضا روبه‌رو هستند، بنابراین از این تهدید می‌توانیم به‌عنوان یک فرصت استفاده کنیم.

,

وی ادامه داد: با کاهش جمعیت دانشجویی، تعدادی از مکان‌های دانشگاهی خالی شده است که باید با یک برنامه منسجم از این ظرفیت برای توسعه بخش‌های دانشگاهی استفاده کرد.

,

استاندار مرکزی به مشکلات مالی دانشگاه‌های استان هم اشاره کرد و افزود: این مشکل باید به وزارت علوم ابلاغ و تصمیمات اساسی برای رفع مشکلات مالی دانشگاه‌های استان اتخاذ شود.

,

 

,

تحصیل بیش از 89 هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان مرکزی

, تحصیل بیش از 89 هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان مرکزی, تحصیل بیش از 89 هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان مرکزی,

غلامرضا فتح‌آبادی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی در این جلسه گفت: در حال حاضر 89 هزار و 763 دانشجو در رشته‌های مختلف در دانشگاه‌های استان مرکزی مشغول به تحصیل بوده که از این تعداد 64 درصد بومی و 36 درصد غیربومی هستند.

,

فتح‌آبادی اظهار کرد: 18 درصد دانشجویان در مقطع کاردانی، 58 درصد در مقطع کارشناسی، 21 درصد در مقطع کارشناسی ارشد و 3 درصد در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند.

,

وی مساحت کل فضای آموزشی استان را 428 هزار و 407 مترمربع عنوان کرد و ادامه داد: سرانه فضای آموزشی برای هر دانشجو در استان مرکزی 4 مترمربع است.

,

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: تغییر و تحولات مدیریتی، متناسب نبودن شهریه دریافتی از دانشجویان و عدم تناسب هزینه کرد، عدم کارکرد متناسب تشکل‌های علمی و غیرعلمی با ظرفیت‌های استان در دانشگاه‌ها و غیره از مشکلات کلی مراکز آموزش عالی استان است.

,

 

,

وزارت علوم اولویت‌ دولت نیست

, وزارت علوم اولویت‌ دولت نیست, وزارت علوم اولویت‌ دولت نیست,

حمیدی رئیس دانشگاه اراک به مشکلات این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این واحد دانشگاهی با 50 سال قدمت، یکی از باسابقه‌ترین دانشگاه‌های کشور است.

,

وی مشکلات مالی را یکی از عمده‌ترین مشکلات مراکز آموزش عالی استان و کشور عنوان کرد و افزود: مدیریت فضای دانشگاهی با مدیریت دستگاه دولتی متفاوت است، و در صورتی که دولت به مشکلات دانشگاه توجه نکند وضعیت بحرانی خواهد شد.

,

رئیس دانشگاه اراک بیان کرد: علیرغم اینکه امروز دانشگاه ها با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند اما وزارت علوم در اولویت‌های دولت قرار ندارد و به همین دلیل به مشکلات این بخش توجه جدی نمی‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه