اخبار داغ

اندرحکایات جیره بندی آب در هرمزگان؛

روستایی که در طول هفته تنها هفت دقیقه آب شرب دارد/ پرداخت قبض نجومی برای استفاده از آب برکه!

روستایی که در طول هفته تنها هفت دقیقه آب شرب دارد/ پرداخت قبض نجومی برای استفاده از آب برکه!
ساکنان روستای تهلوانگوران از توابع شهرستان بندرخمیر در طول 60 روز تنها شش ساعت از آب شبکه های آب رسانی برخوردار هستند که میزان پاسخگوی نیازهای اولیه مردم منطقه نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازفرهنگ کده؛ در پی سلسله گزارش‌‌هایی از وضعیت روستا‌های استان هرمزگان این ‌بار به سراغ تهلوانگوران از توابع بخش بندرخمیر رفتیم و این روستا نیز مانند روستا‌های دیگر استان با مشکلات زیادی دست به گریبان است، از کم آبی گرفته تا مشکل اشتغال جوانان که تاکنون مسئولی بر رفع مشکلات این اهالی اقدام جدی انجام نداده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل ازفرهنگ کده؛ , فرهنگ کده,

جوانان روستای تهلوانگوران بندرخمیر مجبورند برای تامین هزینه‌‌های زندگی‌شان به شرکت‌ها و کارخانه‌‌های مرکز استان یا شهر‌ستان های اطراف بروند و به شغل کارگری مشغول شوند.

,

روستای تهلوانگوران بندرخمیر در 70 کیلومتری مرکز شهرستان واقع شده که بیش از 1080 نفر جمعیت را در خود جای داده  که متاسفانه اهالی این روستا از کمبود آب رنج می برند.

,

مردم روستای تهلوانگوران در 60 روزی 6 ساعت آب دارند

, مردم روستای تهلوانگوران در 60 روزی 6 ساعت آب دارند, مردم روستای تهلوانگوران در 60 روزی 6 ساعت آب دارند,

محمد باهنر، عضو شورای روستای تهلوانگوران بندرخمیر با اشاره به کمبود آب در روستای تهلوانگوران، اظهار کرد: مردم این روستا در 60 روزی تنها 6 ساعت از آب شبکه های آب رسانی بهره می برند و این میزان اندک حتی پاسخگوی شستن دست و روی اعضای خانواده هم نیست .

,

, ,

عضو شورای روستای تهلوانگوران بیان کرد: روستای تهلوانگوران بندرخمیر در هفته  تنها 7 دقیقه آب شرب دارد و هرچه به اداره آب و فاضلاب روستایی مراجعه می شود کسی رسیدگی نمی کند البته اقداماتی در دست عمل است اما باید دید تا پایان سال چقدر این وعده ها عملی می شود.

,

قبض های نجومی در نبود آب

, قبض های نجومی در نبود آب, قبض های نجومی در نبود آب,

 باهنر در ادامه تصریح کرد: آبرسانی تهلوانگوران که توسط چاه تامین می شد اما در حال حاضر پاسخگوی نیاز روستائیان نبوده و به ناچار روستائیان را به سمت برداشت آب از آب انبارها غیربهداشتی سوق داده  و یا مردم مجبور به خرید آب از فروشندگان سیار می شوند.

,

وی خاطر نشان کرد: با وجود اینکه مردم این روستا در 60 روزی تنها 6 ساعت آب شرب دارند اما قبوض های 70 و 100 هزار تومانی برای اهالی این روستا صادر می شود که بسیار شگفت آور است.

,

عضو شورای روستای تهلوانگوران با اشاره به سایر مشکلات روستا، گفت: تهلوانگوران تنها روستایی در ایران که حق استفاده از ساخت و ساز و اشتغال زایی در کنار جاده اصلی خود ندارند چرا که خط انتقال گاز از آنجا عبور کرده است.

,

اهالی تهلوانگوران حق ساخت و ساز و اشتغال زایی در کنار جاده اصلی خود را ندارند 

, اهالی تهلوانگوران حق ساخت و ساز و اشتغال زایی در کنار جاده اصلی خود را ندارند , اهالی تهلوانگوران حق ساخت و ساز و اشتغال زایی در کنار جاده اصلی خود را ندارند ,

باهنر ادامه داد: به دلیل کارشناسی عمل نکردن کلاس خط لوله ای که از کنار آبادی می گذرد همان لوله ای ست که در بیابان می گذرد در صورتی که در روستا باید قطر آن ضخیمتر باشد تا محدوده آن افزایش یابد و به علت غیر استاندارد کارکردن سبب شده جاده و کنار جاده در حریم خط گاز قرار بگیرد.

,

, ,

مغفول ماندن جاذبه های گردشگری روستای تهلوانگوران

, مغفول ماندن جاذبه های گردشگری روستای تهلوانگوران, مغفول ماندن جاذبه های گردشگری روستای تهلوانگوران,

وی با بیان اینکه بندرخمیر سرشار از جاذبه های دیدنی طبیعی، بکر و زیبا است، گفت: یکی از جاذبه های زیبای روستای تهلوانگوران آبشار دوازده متری آبگرم این روستا است که دردل کوه چشم هربیننده ای را به خود خیره می کند اما متاسفانه از هیچ گونه امکانات رفاهی بهره نبرده است.

,

عضو شورای روستای تهلوانگوران با بیان اینکه راه ارتباطی آبگرم و آبشار تفریحی و گردشگری روستای تهلوانگوران خاکی است، تصریح کرد: متاسفانه امکانات رفاهی نظیر راه ارتباطی ، روشنایی و.... مکان های گردشگری این روستا نامناسب بوده و این موضوع  گلایه مسافران و گردشگرانی را که به این مناطق سفر می کند به همراه داشته است.

,

علاوه بر روستای تهلوانگوران بندرخمیر بیش از چند روستا وجود دارد که ساکنان آن با مشکل دسترسی به آب شرب پایدار و با کیفیت رنج می برند و اغلب از برآوردها و بررسی های میدانی خبرنگار فرهنگ کده حاکی از این است که حداقل حدود نیمی از روستا های  بندرخمیر در تأمین آب شرب با مشکلاتی مواجه هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه