اخبار داغ

رئیس اداره کار و تعاون جغتای:

واردات بی رویه مانع اصلی اشتغال مولد روستایی شده است

واردات بی رویه مانع اصلی اشتغال مولد روستایی شده است
رئیس اداره کار و تعاون جغتای واردات برخی کالاهایی که مشابه داخلی آن وجود دارد و یا در توان تولید داخل است را یکی از عوامل اصلی بازدارنده در امر اشتغال‌زایی و تولید در روستاها دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیام جغتای، صبح امروز علی یزدی مدیر اداره ورزش و جوانان جغتای، به‌عنوان دبیر امور جوانان این شهرستان در دفتر محل کار خود میزبان تعدادی از مسئولان نهادهای مختلف جغتای بود به‌منظور ساماندهی امور جوانان این شهرستان بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیام جغتای, .,

در این جلسه که با عنوان جوانان و اشتغال برگزارشده بود، جای خالی بعضی از مسئولان شهرستان به چشم می‌خورد، کو گویا بر اساس ادعای برخی از حاضران به علت عدم دریافت دعوت‌نامه موفق به حضور در این کارگروه نشده بودند.

, .,

حسین ملوندی رئیس فنی و حرفه‌ای جغتای در راستای ارائه گزارش خود از اقدامات صورت گرفته در رابطه با اشتغال‌زایی این نهاد اظهار داشت: ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای جغتای در راستای ایجاد اشتغال مورداستفاده واقع نشده است و علی‌رغم وجود فضای کافی، از نبود تجهیزات و مربیان لازم برای آموزش مهارت به متقاضیان رنج می‌برد.

, .,

وی افزود: عدم تخصیص منابع مالی به این نهاد مؤثر و راهبردی نیز یکی از موانع اصلی در راستای ایجاد اشتغال است و بی‌توجهی‌ها در ادوار گذشته، موجب انتقال بسیاری از نیروها و مربیان این اداره به مرکز استان و سایر شهرستان‌ها شده است.

, .,

پیگیری وضعیت اشتغال مهارت آموزان موضوعی بود که ملوندی با اشاره به آن، خاطرنشان کرد: این مرکز بعد از گذشت مدتی معین وضعیت اشتغال مهارت آموزان خود در نقاط مختلف کشور را از طریق تماس تلفنی پیگیری می‌کند.

, .,

 

,

واردات و روند اداری پیچیده مانع ایجاد اشتغال مولد در روستاها

, واردات و روند اداری پیچیده مانع ایجاد اشتغال مولد در روستاها,

غلامرضا زارعی رئیس اداره کار، تعاون شهرستان جغتای دیگر سخنران این کارگروه ۲ ساعته بود که با گلایه از پیچیده بودن روند اخذ مجوزهای راه‌اندازی کارگاه‌های تولید و فراوری در روستاها، اظهار داشت: متأسفانه گاهی دیده می‌شود که یک کارآفرین ۲ سال از عمر خود را برای گرفتن مجوز راه‌اندازی یک واحد فرآوری در شهرستان جغتای صرف می‌کند.

, .,

وی همچنین واردات برخی کالاهایی که مشابه داخلی آن وجود دارد و یا در توان تولید داخل است را یکی از عوامل اصلی بازدارنده در امر اشتغال‌زایی و تولید در روستاها دانست و خاطرنشان کردگاهی کارگاه‌های خوبی برای تولید یک محصول در روستاها راه‌اندازی می‌شود اما به دلیل واردات بی‌رویه مشابه آن کالا و یا نبود صادرات آن به خارج از کشور، باعث ورشکستگی تولیدکننده‌ای می‌شود که تمام سرمایه خود را برای کار خود صرف کرده است.

, , .,

زارعی همچنین خطاب به افراد صاحب ایده و نخبه گفت: افراد خلاق با ایده‌های عملیاتی درزمینه ایجاد اشتغال می‌توانند با ارائه طرح‌های خود، از تسهیلات ارزان‌قیمت این نهاد بهر مند بشوند.

, .,

وی با انتقاد از موجی بودن کارآفرینی در شهرستان، یادآور شد: متأسفانه شاهد ایجاد موج در بحث کارآفرینی در سطح شهرستان در سال های اخیر بوده‌ایم، موضوعی که در هر بازه زمانی، جمعیت قابل‌توجهی از افراد متقاضی دریافت تسهیلات کارآفرینی را به سمت یک شغل همانند دام سبک، سنگین و یا کشت زعفران می‌برد و در یک سال اخیر نیز کشت گیاهان داروی موردتوجه کشاورزان و کارآفرینان قرارگرفته است.

,  , .,

انتهای پیام/

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه