اخبار داغ

ساداتیان:

همراهی سران خیانت‌کار عرب با اسرائیل جای تعجب نداشت/ رژیم صهیونیستی به‌دنبال ایجاد بحران در منطقه است

همراهی سران خیانت‌کار عرب با اسرائیل جای تعجب نداشت/ رژیم صهیونیستی به‌دنبال ایجاد بحران در منطقه است
کاردار سابق ایران در لندن با اشاره به اینکه هدف اصلی رژیم صهیونیستی این است که عامدانه اقدام تغییر پایتخت اسرائیل را انجام دهد، گفت: در حقیقت اسرائیل ...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدجلال ساداتیان، کاردار سابق ایران در لندن در گفت‌وگو با دانشجو در خصوص اعزام اولین سفر علنی هیأتی بحرینی به فلسطین اشغالی گفت: اینکه بحرین هیئتی در این حدبه فلسطین اعزام کرده ،مشخص است که الان اختلافی در این منطقه شکل گرفته که راس آن اسرائیل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: دست رژیم صهیونیستی در جیب عربستان است و در حقیقت اسرائیل با تحریک عربستان به دنبال آن است که این کشور مجددا در منطقه فعال و به جاه طلبی‌های سابق بپردازد.

ساداتیان با بیان اینکه بحرین در حقیقت سرسپرده و مورد اشغال عربستان است، گفت: بعد از بهار عربی عده‌ای از شیعیان بحرین که اکثریت را در این کشور تشکیل می‌دهند در پی اعتراضات خود با نیروهای نظامی عربستانی مواجه شدند که آن‌ها را سرکوب کرد و با این حساب در حقیقت بحرین به اشغال عربستان درآمد.

کاردار سابق ایران در لندن ادامه داد: بر این اساس بحرین به عنوان یکی از ایادی عربستان طبیعی است که در همان مسیری حرکت کند که آل سعود به دنبال آن است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی یمن، لبنان، عراق و سوریه به این اقدام ترامپ اعتراض کردند، گفت: حتی در کشورهای غربی نیز شاهد آن بودیم که عده‌ای مخالف تصمیمات ترامپ هستند.

ساداتیان با اشاره به وضعیت نابسامان کشورهای عربی در منطقه خاورمیانه گفت: در شرایط فعلی تقریبا همه کشورهای عربی به دنبال این هستند که از قبل این انتقال پایتخت شرایطی در منطقه ایجاد کنند که با یک جنگ هم ایران را به عنوان محور صلح و ثبات منطقه و هم مجموعه مسلمانان را درگیر کنند در حقیقت این سناریو با طراحی اسرائیل و با اجرای عربستان در حال وقوع است.

کاردار سابق ایران در لندن افزود: اگر به ریشه تحرکات منطقه توجه کنیم واضح است که اسرائیل برای تامین امنیت خود همه را به بازی گرفته است حتی تحلیل گران معروف آمریکایی عنوان می‌کنند که ترامپ بازی اسرائیل را خورده و وارد این فضا شده است.

وی با بیان اینکه در این بازی عنصر و بازیگر اصلی عربستان است، تصریح کرد: کشورهایی که با آل سعود در این محور قرار گیرند نمی‌توان از آن‌ها انتظار اقدام خاصی داشت و بقیه کشورهای منطقه همچون سوریه و عراق که هنوز درگیر مسائل مربوط به داعش هستند و تازه از آن آزاد شدند یمن درگیری‌های خود را دارد و کشوری مانند عمان سعی می‌کند حالت بینابینی را در نظر بگیرد. مصر تمایل به محور عربستان و اسرائیل دارد و با این حساب هر کدام از کشورهای منطقه مواضی را اتخاذ کردند.

ساداتیان با اشاره به سخنان وزیر دفاع مالزی مبنی بر اینکه حاضریم برای دفاع از بیت المقدس نیرو به آنجا اعزام کنیم، ادامه داد: در این روند جریان دیگری به عنوان جریان اسلامی وجود دارد که فراتر از موضوع ملی گرایی به مسائل نگاه می‌کند و به نظر می‌رسد مالزی هم از این منظر موضوع را دنبال می‌کند.

کاردار سابق ایران در لندن با اشاره به اینکه هدف اصلی رژیم صهیونیستی این است که عامدانه اقدام تغییر پایتخت اسرائیل را انجام دهد، گفت: در حقیقت اسرائیل از این کار به دنبال ایجاد بحران در منطقه است، چون ایادی آن‌ها در منطقه به هر دری که زدند شکست خوردند. داعش نابود شد از سوی دیگر ایجاد بحران به وسیله همه پرسی در کردستان عراق با شکست روبرو شد موضوع استعفای سعد حریری نیز با درایت شخص حسن نصرالله و رئیس جمهور لبنان به بن بست رسید از این رو آن‌ها به دنبال آن هستند که با انتقال پایتخت اسرائیل به قدس بحران تازه‌ای در منطقه ایجاد کنند که البته به نظر می‌رسد این اقدام نیز اگر با عقلانیت و تدبیر مدیریت شود راه به جایی نخواهد برد.

وی راه حل برخورد مناسب با این اقدام را اتحاد جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: نکته قابل ذکر و ضروری آن است که باید یادمان باشد به ویژه دولتمردان ایرانی که در سخنان خود به نحوی صحبت نکنند که موجب تحریک دشمن شوند و در زمین دشمن بازی کنند، چون دشمن به دنبال ایجاد درگیری و بحران است و حتی به دنبال آن است که آمریکا در منطقه درگیری نظامی ایجاد کند که این البته به نفع کشورهای اسلامی و ایران نخواهد بود.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/ط
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه