اخبار داغ

مدیر کل زیربنایی معاونت توسعه مناطق محروم کشور:

آئین نامه پرداخت تسهیلات توسعه روستاهای مرزی کشور ابلاغ می شود

آئین نامه پرداخت تسهیلات توسعه روستاهای مرزی کشور ابلاغ می شود
مدیر کل زیربنایی معاونت توسعه مناطق محروم کشور گفت: طرحی با دستور رییس جمور برای توسعه روستاهای مرزی کشور در حال اجرا است و در این راستا با اجازه مقام معظم رهبری مبلغ ۱۱ هزار میلیارد تومان جهت توسعه مناطق و روستاهای ۱۶ استان مرزی کشور از محل صندوق توسعه ملی برداشت شده است که آئین نامه پرداخت آن در قالب تسهیلات تا پایان آذرماه سالجاری ابلاغ می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آرازسسی، محمدصادق مهدوی صبح امروز در جلسه تدوین سند جامع و ملی توسعه مناطق روستایی که در فرمانداری پلدشت برگزار شد گفت: طرحی با دستور رییس جمور برای توسعه روستاهای مرزی کشور در حال اجرا است و در این راستا با اجازه مقام معظم رهبری  مبلغ ۱۱ هزار میلیارد تومان جهت توسعه مناطق و روستاهای ۱۶ استان مرزی کشور از محل صندوق توسعه ملی برداشت شده است که آئین نامه پرداخت آن در قالب تسهیلات تا پایان آذرماه سالجاری ابلاغ می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرازسسی,

مدیر کل زیربنایی معاونت توسعه مناطق محروم کشور با اشاره به اینکه سهم هر استان از این مبلغ مشخص شده است افزود: هر شهرستان باید سند توسعه خود را آماده و در دست داشته باشد تا در هنگام پرادخت تسهیلات بتوانند آن را جذب نمایند.

,

 

,

اکبر عبدالله نژاد گفت: در حال حاضر ۹ پروژه آبیاری تحت فشار با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی بصورت رایگان  در سطح ۳۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان جهت افزایش راندمان تولید و جلوگیری از هدر رفت آب زراعی در حال اجراست که از پیشرفت کلی ۵۷ درصد برخوردار است.

,

 

,

وی تصریح کرد: با اتمام این طرح ها، اراضی کشاورزی این شهرستان تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار می گیرد که از ۵ هزار هکتار به ۳۵ هزار هکتار افزایش می باید.

,

 

,

وی اظهار کرد: یک سوم اراضی آبیاری تحت فشار استان در شهرستان قرار می گیرد که تحول عظیمی در تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان ایجاد می شود که این امر نیازمند آماده نمودن زیر ساخت های لازم در این خصوص همچون ایجاد طرح های صنایع تبدیلی کشاورزی و احداث سیلو جهت نگهداری این محصولات است.

,

 

,

فرماندار پلدشت در ادامه جاده های مواصلاتی، مراکز بهداشتی و درمانی، مراکز آموزشی را از دیگر مشکلات زیر ساختی روستاهای این شهرستان اعلام نمود و خواستار رسیدگی به این مشکلات شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه