اخبار داغ

با حضور مسئولان کشوری و لشکری؛

فرودگاه شهدای هفتم آذر جاسک افتتاح شد

فرودگاه شهدای هفتم آذر جاسک افتتاح شد
فرودگاه شهدای هفتم آذر جاسک با حضور مسئولان کشوری و لشکری افتتاح و به بهره برداری رسید
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مکران نیوز ، امیر دریا سیاری ،معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی در مراسم افتتاح فرودگاه شهدای هفتم آذر جاسک با بیان اینکه سواحل مکران دروازه طلایی به آبهای آزاد و مهمترین مرز آبی کشور است، اظهار کرد: دریا و ساحل در طول تاریخ منبع ثروت بوده اما قدرت ها و استکبار جهانی به مرور زمان ما را از سواحل دور کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مکران نیوز ،,

سیاری با اشاره به موفقیت راهبردی کشور با توسعه سواحل مکران افزود: تنها 20درصد توسعه سواحل مکران می تواند منجر به توسعه استان شود اما ثمره اصلی این توسعه به کشور بازمی گردد.

,

وی گفت: رهبر انقلاب اسلامی اهمیت توسعه سواحل مکران و اقتدار نیروی دریایی برای امنیت در سواحل، شرق تنگه هرمز، و حضور در آبهای آزاد را به صراحت اعلام فرموده است.

,

سیاری افزود: امروز ناوهای نیروی دریایی ارتش مایل ها از مرزهای آبی کشور فراتر رفته و اقتدار نظام اسلامی را به دنیا نشان می دهند.

,

وی گفت: توسعه سواحل مکران برای پیشرفت دریا محور کشور بسیار مهم است.

,

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این بهره برداری تبلور اقتصاد نظام است و موجب برقراری عدالت اجتماعی می‌شودکه  با بهره برداری از این فرودگاه مناطق کمتر برخوردار به امکانات ملی دسترسی پیدا می‌کنند تا قدم مهمی در جهت محرومیت زدایی برداشته شود.

,

وی با اشاره به اینکه امروز حمل و نقل به عنوان جزء جدایی ناپذیر، برای توسعه مناطق کمتر برخوردار مطرح است،افزود: حمل ونقل هوایی علاوه بر ظرفیت‌های ملی موجب توسعه مناطق مختلف نیز می‌شود.

,

امیر دریا دار حسن جعفری در ادامه اظهار کرد: طول باند فرودگاه نیز از یک هزار و ۸۰۰ متر به ۲ هزار و ۵۴۰ مترافزایش یافته و قابل نشست و برخاست برای هواپیما‌های نظامی و غیر نظامی است.

,

وی گفت: هواپیما‌های کلاس فوکر ۱۰۰ و اِن دی با ظرفیت جابجایی ۱۰۰ تا ۱۲۰ مسافرمی توانند از فرودگاه شهدای هفتم آذر جاسک پرواز کنند.

,

با بهره برداری از فرودگاه هفتم آذر جاسک یک گام مهم دیگر تا آبادی سواحل مکران برداشته شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه