اخبار داغ

اسلام آباد مغان شهری بدون کتابخانه

اسلام آباد مغان شهری بدون کتابخانه
اسلام آباد مغان با پیشینه فرهنگی کهن و 64 روستا هنوز زیر سایه محرومیت است و در کمال تأسف جزء معدود شهرهای کشور است که کتابخانه عمومی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آران مغان، امروز فقدان کتابخانه عمومی در اسلام آباد مغان که در همه جای دنیا به‌عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی هر جامعه‌ای محسوب می‌شود، جای تأمل و دل نگرانی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آران مغان, آران مغان, آران مغان,

اسلام آباد مغان با پیشینه فرهنگی کهن و 64 روستا جزء معدود شهرهایی است که در کشور فاقد کتابخانه عمومی است و هنوز زیر سایه محرومیت به سر می برد.

,

شهریار هلالی یکی از شهروندان اسلام آبادی در این باره می گوید: شهر اسلام آباد جزء شهرهایی است که همه ساله بیشترین پذیرفته شده دانشجو را در دانشگاههای عالی سراسر کشور دارد، اما این دانشجویان هیچ مکان مناسبی برای مطالعه مطلوب ندارند.

,

وی افزود: چند باری این موضوع را به مسئولان مربوطه اطلاع داده و حتی وعده هایی از سوی آنها مبنی بر راه اندازی کتابخانه در این شهر داده شد، اما این وعده ها تا کنون در حد یک حرف باقی مانده است.

,

شهروند دیگر اسلام آبادی نیز در این باره گفت: قشر دانشجو و دانش آموز اسلام آباد در نبود کتابخانه عمومی واقعا در مضیقه هستند و از مسئولین شهرستانی انتظار داریم کتابخانه ای در شهر اسلام آباد تاسیس نمایند تا دانشجویان، دانش آموزان و سایر شهروندان بتوانند از کتابخانه و محیط مطالعه آن استفاده نمایند.

,

نقش کتابخانه‌ها در انتقال علوم به افراد، بسیار سازنده است و لذا این نهاد، می‏ تواند بالندگی و شکوفایی استعدادهای دانش‏ آموزان و دانشجویان را به ارمغان آورده و در نتیجه، به تولید اندیشه، دانش و رشد فرهنگ مطالعاتی جامعه منجر شود.

,

به هر صورت برای شهر اسلام آباد مغان که شاهراه عبوری دو شهر پارس آباد و اصلاندوز است، زیبنده نیست که با وجود دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی مغان و مردم فرهنگ دوست آن یک کتابخانه عمومی نداشته باشد.

,

امید است در دنیای امروزی که فضای مجازی جای کتاب را پر کرده است، مسئولان به همت خیرین با حمایت از کتابخانه‌های عمومی می‌توانند به ارتقای بصیرت و آگاهی جامعه کمک شایانی بکنند و موجبات سعادتمندی افراد را فراهم سازند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه