اخبار داغ

مسئول میراث فرهنگی شهرستان سرایان خبرداد:

ایجاد اقامتگاه بوم گردی در روستای مصعبی سرایان

ایجاد اقامتگاه بوم گردی در روستای مصعبی سرایان
مسئول میراث فرهنگی شهرستان سرایان گفت: ایجاد امکانات اقامتی و بوم گردی در روستای مصعبی بخش آیسک شهرستان سرایان موجب رونق گردشگری در این شهرستان خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعرب مسئول میراث فرهنگی شهرستان سرایان امروز صبح درگفت وگو با سرایان بیدار گفت: واحد های بوم گردی ، اقامتگاه هایی هستند که در محیط بومی و طبیعی و با رعایت ضوابط زیست محیطی به نحوی که با بافت تاریخی، و معماری بومی و منظر طبیعی منطقه تاسیس می شوند و تعامل زیادی با اجتماع محلی دارند. در این نوع اقامتگاه ها باید به نوع اقلیم منطقه توجه ویژه ای نمود. همچنین شرایط حضور گردشگران با کیفیت مطلوب در آن محیا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار,

وی افزود: شهرستان سرایان دارای جاذبه های متعدد تاریخی و طبیعی و پتانسیل خوبی را درحوزه گردشگری داراست و با توجه به موقعیت طبیعی شهرستان که برخوردار از کویر بسیار زیبا در جنوب شهرستان و روستاهای ییلاقی و مناظر زیبا در شمال شهرستان ، می باشد ظرفیت بسیارخوبی برای سرمایه گذاری و ایجاد واحد های اقامتی بوم گردی ایجاد نموده است.

,

مسئول میراث فرهنگی شهرستان سرایان اظهارکرد: با تکمیل پرونده و اخذ استعلام های مربوطه بزودی اقامتگاه بوم گردی در روستای مصعبی که ازمناطق دیدنی شهرستان می باشد به بهره برداری خواهد رسید.

,

عرب گفت:منطقه گردشگری مصعبی و کریمو در شمال شهرستان واقع گردیده و برخوردار از مناظر زیبا و آب و هوای مطبوع می باشد و روستای مصعبی که مدفن امامزاده سلطان مصیب (ع) نیز می باشد از مناطقی است که بسیار مورد توجه گردشگران و مسافران می باشد که ایجاد امکانات اقامتی در این روستا بر رونق گردشگری منطقه خواهد افزود.

,

وی خاطرنشان کرد:خوشبختانه استقبال بسیارخوبی از اقامتگاههای بوم گردی درشهرستان شده وعلاوه برروستای مصعبی بزودی اقامتگاههای بوم گردی راویج درکویرسه قلعه ، اقامتگاه بوم گردی درروستای کریمو، اقامتگاه بوم گردی بسیار زیبا و با زیربنای نسبتاً زیاد درروستای نوده ، اقامتگاه بوم گردی درشهرسرایان و واحدهای پذیرایی درشهرسه قلعه ایجاد خواهد شد.

,

مسئول میراث فرهنگی شهرستان سرایان بیان داشت: متقاضیان ، سرمایه گذاران و مالکین خانه های تاریخی ارزشمند می توانند برای سرمایه گذاری درحوزه گردشگری درشهرستان اقدام نمایندچرا که هنوزدراکثرروستاها ونقاط شهرستان مناطق و پتانسیل خوبی برای سرمایه گذاری قرار دارد.

,

به گفته عرب: روند ایجاد اقامتگاه بوم گردی با ارائه  درخواست کتبی متقاضی شروع می شود و ارائه اسناد مالکیت زمین، تایید کمیته برنامه ریزی گردشگری استان، ارائه پاسخ استعلام های دستگاههای مربوطه ، تایید موقعیت زمین و صدور موافقت اصولی اولیه  توسط اداره کل و پس از تمام شدن ساخت و یا مرمت اقامتگاه، براساس درجه مورد درخواست، پروانه بهره برداری موقت 6 ماهه صادر خواهد شد.

,

وی تصریح کرد:کلیه اقامتگاه های بوم گردی باید پسماندهای خود را مدیریت و بازیافت نمایند. همچنین پساب های خود را نیز به صورت مطلوبی مدیریت و بازیافت نمایند. اقامتگاه بوم گردی نباید به هیچ عنوان محیط اطراف خود را آلوده نماید. همچنین اقامتگاه بوم گردی باید در مصرف انرژی و منابع آب، منابع روشنایی به صورت بهینه عمل نماید. همچنین برای سیستم های سرمایش و گرمایش، نباید تاثیر منفی بر منطقه بگذارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه