اخبار داغ

فرماندار ساوه:

احداث مرکز تجمیع پسماندهای بخش نوبران ساوه

احداث مرکز تجمیع پسماندهای بخش نوبران ساوه
فرماندار ساوه گفت: مرکز تجمیع پسماندهای بخش نوبران به مساحت دو هکتار در شهر غرق‌آباد احداث می شود تا پس از تجمیع، زباله‌ها به شهرک بازیافت ساوه منتقل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نارخبر، محمد بهاروند معاون استاندار و فرماندار ساوه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان ساوه گفت: مرکز تجمیع پسماندهای بخش نوبران به مساحت دو هکتار در شهر غرق‌آباد احداث می شود تا پس از تجمیع زباله‌ها به شهرک بازیافت ساوه منتقل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر،, نارخبر،,

وی افزود: طرح های شهرداری ها باید همراه با پیوست محیط زیستی اجرایی شوند تا به منابع زیستی لطمه ای وارد نشود.

,

بهاروند بیان کرد: طرح تجمیع مراکز دفع و جمع‌آوری با هدف مدیریت مناسب‌تر پسماندهای شهری و روستایی انجام می‌شود و در استان مرکزی علاوه بر شهرهای بزرگ، تعداد ۷۵۲ روستای کوچک و بزرگ وجود دارد که چهار سایت پسماند برای این منظور در این روستاها پیش‌بینی شده است.

,

وی ادامه داد: بر اساس این طرح کشوری، پسماند روستاها در یک مرکز شهری تجمیع و سپس به سایت‌های پسماند اصلی منتقل می‌شوند که دو سایت اراک و ساوه سایت‌های جمع‌آوری و دفع پسماند اصلی در استان مرکزی هستند.

,

پسماند ساوه

, پسماند ساوه,

ساوه برترین شهرستان از نظر پردازش پسماند در استان مرکزی است

, ساوه برترین شهرستان از نظر , ساوه برترین شهرستان از نظر , پردازش پسماند در استان مرکزی است, پردازش پسماند در استان مرکزی است,

فرماندار ساوه اظهار کرد: حفظ محیط زیست برای ادامه زندگی سالم ضروری است و مدیریت صحیح پسماند در این امر نقش بسزایی دارد و شهرداری موثر‌ترین دستگاه در حفظ محیط زیست شهر است.

,

وی افزود: شهرستان ساوه به دلیل بهره برداری از سایت پردازش پسماند، برترین شهرستان از نظر تجمیع و پردازش در استان بوده و وزارت کشور نیز امتیازات ویژه‌ای برای ساوه قائل شده است.

,

بهاروند تصریح کرد: به دلیل عملکرد مناسب شهرستان ساوه از سهم اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی مدیریت پسماند استان مرکزی در سال گذشته، مبلغ ۶ میلیارد سهم شهرداری ساوه بوده است.

,

گفتنی است در این جلسه نحوه واگذاری زمین، تهیه نقشه، جاده دسترسی و تامین منابع مالی مرکز تجمیع پسماندهای شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه