اخبار داغ

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمدبیان کرد؛

جزئیات جدید از کاداستر در کهگیلویه و بویراحمد/جانمایی بیش از ۸۱۹ هزارهکتار از اراضی منابع طبیعی در بانک کاداستر

جزئیات جدید از کاداستر در کهگیلویه و بویراحمد/جانمایی بیش از ۸۱۹  هزارهکتار از اراضی منابع طبیعی در بانک کاداستر
مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد گفت:با اجرای طرح کاداستر می‌توانیم گامهای موثری برداریم و در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز همانند سایر استانها در حال انجام است اما این طرح برای اجرای کامل آن نیاز به اعتبارات لازم دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید محوری در گفت و گو با این پایگاه خبری صبح زاگرس ، به اینکه اجرای طرح کاداستر در استان از سال 95 کلید خورد، اظهار کرد:کاداستر به نظامی اطلاق می شود که هدف از آن تعیین محدوده های مالکیتی به همراه اطلاعات حقوقی مرتبط به هر ملک است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,  ,

وی بیان کرد: قضازدایی، کاهش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی و کاهش اختلافات حقوقی مردم از مهمترین اهداف اجرای طرح کاداستر است.

,

محوری ابراز داشت: سیستم کاداستر مکانیزه و پیشرفته از جهات بسیاری برای کشور دارای اهمیت و فایده بوده که از مهمترین فواید آن می توان به  ثبت مالکیت اراضی و مستحدثات ، مدیریت و نظارت بر بازار زمین و نقل و انتقالات املاک،مدیریت و استفاده ی بهینه از زمین، مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه، تهیه ی نقشه های بزرگ مقیاس، مدیریت بهینه ی کشاورزی و منابع طبیعی، کاهش مناقشات مربوط به زمین و کاهش حجم دعاوی ملکی اشاره کرد.

,

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان افزود: با اجرای طرح کاداستر می‌توانیم گامهای موثری برداریم و در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز همانند سایر استانها در حال انجام است اما این طرح برای اجرای کامل آن نیاز به اعتبارات لازم دارد.

,

وی عنوان کرد: تکمیل کاداستر نیز مطابق برنامه سازمانی از اولویت های جدی مطرح شده در استان بوده به ویژه در حوزه اراضی ملی، حریم و بستر رودخانه ها که بایستی تمام اطلاعات ارسالی از مراجع در سامانه منعکس شود.

,

محوری گفت: بودجه تعیین شده برای اجرای طرح کاداستر کافی نبوده و باید اعتبار کافی نیز به آن داده شود تا قانون جامع حدنگار(کاداستر) بصورت کامل اجرا شود.

,

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بیان کرد: در ارتباط با فعالیتهای کاداستر، اهم اقدامات انجام شده در استان عبارتند از تامین نقشه و تهیه نقشه کاداستر از مناطق شهری افزون بر 12 هزار هکتار و داده آمائی کلیه دفاتراملاک موجود که افزون بر 800 دفتر املاک می باشد به اتمام رسیده است .

,

وی با بیا اینکه در جهت به روز رسانی اطلاعات دفاتر املاک مقرر شده است که هر سال  خلاصه معاملات در بانک جامع اطلاعات املاک و کاداستر درج شوند، افزود: در جهت تکمیل لایه هندسی بانک جامع اطلاعات املاک وکاداستر تاکنون نقشه موقعیت هندسی (148,314) قطعه زمین در بانک درج شده است

,

محوری با اشاره به اینکه در جهت تکمیل لایه حقوقی نقشه کاداستر در  بانک جامع اطلاعات املاک وکاداستر ،پلاک ثبتی اکثر قطعات شهری در بانک درج گردیده است.

,

وی گفت: در جهت اجرای کاداستر جامع تاکنون نقشه افزون بر 12 هزار هکتار مناطق روستایی و زراعی به بانک جامع اطلاعات املاک و کاداستر اضافه شده است و نقشه کاداستر حدود 638 هزار هکتار منابع طبیعی در بانک جامع اطلاعات املاک و کاداسترجانمائی گردیده است.

,

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان با بیان اینکه در سال 1395 عملیات تهیه نقشه 720 هکتار از اراضی شهری استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است، افزود:از ابتدای شروع عملیات اجرایی تهیه نقشه کاداستر بافت مسکونی روستایی و زراعی تا پایان سال 1395 عملیات تهیه نقشه 2 هزار و 205 هکتار از اراضی بافت مسکونی روستایی و زراعی استان به اتمام رسیده است.

,

محوری عنوان کرد: در سال 1395 تعداد 14 هزار و 700 قطعه به قطعات املاک موجود در بانک جامع اطلاعات املاک و کاداستر استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده است.

,

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ابراز داشت: تثبیت 69 هزار و 814 پلاک ثبت شده در نقشه کاداستر و  اسکن 592 نقشه ثبتی و داده آمایی 804 نقشه ثبتی و همچنین 6 هزار و 244هکتار از حریم و بستر قطعی رودخانه را وارد بانک کاداستر کرده ایم و 819 هزار و 988 هکتار از اراضی منابع طبیعی تاکنون در بانک کاداستر جانمایی شده است.

,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه