اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

کمتر از ۳۰ درصد کارخانجات شهرک صنعتی اشتهارد فعال هستند

کمتر از ۳۰ درصد کارخانجات شهرک صنعتی اشتهارد فعال هستند
یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: اگر حالت خوشبینانه را در نظر بگیریم کمتر از ۳۰ درصد این کارخانه ها یعنی ۸۰۰ کارخانه فعال هستند که از این ۸۰۰ کارخانه ۳۰ تا ۴۰ درصد آن کاملا فعال هستند و بقیه به صورت نیمه فعال و نیمه وقت کار میکنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید ابراهیمی کارشناس صنایع اداره صنعت و معدن شهرستان اشتهارد در گفتگو با خبرنگار تات خبر، بیان داشت: با توجه به اینکه تعداد کارخانه های شهرک صنعتی اشتهارد زیاد است لذا آمار دقیق از کارخانه های موجود در اشتهارد موجود نیست ولی می توان گفت ۲۸۰۰ کارخانه تکمیل شده در این شهرک صنعتی وجود داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تات خبر,

وی در ادامه در خصوص تعداد کارخانه های فعال این شهرک صنعتی، افزود: اگر حالت خوشبینانه را در نظر بگیریم کمتر از ۳۰ درصد این کارخانه ها یعنی ۸۰۰ کارخانه فعال هستند که از این ۸۰۰ کارخانه ۳۰ تا ۴۰ درصد آن کاملا فعال هستند و بقیه به صورت نیمه فعال و نیمه وقت کار میکنند.

,

ابراهیمی در خصوص دلایل عمده ی تعطیلی کارخانه ها توضیح داد: مهم ترین دلیل عمده ی تعطیلی کارخانه ها نداشتن نقدینگی بابت راه اندازی و خرید مواد اولیه جهت تولید و نداشتن تجربه کافی است.

,

وی ادامه داد: منظور از بی تجربگی این افراد این است که با بی تجربگی در تولید و نداشتن اطلاعات و آگاهی کافی در بازار فروش اقدام به تاسیس واحد تولیدی زده اند.

,

وی با اشاره به اینکه ۳۰ تا ۴۰ درصد از کارخانجات موجود در شهرک صنعتی نیمه کاره مانده اند، ادامه داد: مشاوره های اشتباه به افراد بی تجربه، باعث شده است این دست از صاحبان صنایع بدون آگاهی اقدام به تاسیس یک تولیدی کنند و در نهایت باعث انباشت کارخانه های تعطیل در شهرک های صنعتی شوند و یا به صورت نیمه فعال به کار خود ادامه دهند.

,

این کارشناس صنایع با اشاره حمایت های دولتی و غیر دولتی از تولید کنندگان شهرک صنعتی بیان داشت: وضعیت شهرک صنعتی نسبت به سال گذشته مخصوصا از اوایل مرداد امسال به گونه ای بهتر شده است و در راستای زنده کردن بیشتر واحدهای تولیدی شهرکهای صنعتی، دولت قول تسهیلات به کارخانجاتی که با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد باشند را داده است.

,

وی در پاسخ به این سوال که بیشتر چه نوع کارخانجاتی در این شهرک صنعتی فعالیت میکنند، گفت: کارخانجات تولید کننده محصولات غذایی به دلیل اینکه اشتهارد آب شوری دارد در شهرک کمتر مشاهده می شود و رونقی ندارد اما تعداد زیادی از تولید کنندگان شهرک صنعتی اشتهارد محصولات شیمیایی ، فلزی و آرایشی هستند.

,

ابراهیمی کارخانه هایی چون BATپارس،  زاگرس درخشان، بایودنت، کورش و برخی دیگر‌ در زمینه های کارتن سازی، داروسازی، روغن های موتور، چای، ظروف و محصولات یکبار مصرف را از بزگترین کارخانجات شهرک‌صنعتی عنوان داشت و تاکید کرد: دلیل موفقیت این کارخانجات داشتن بازار فروش خوب، ایده های نو و طرح توسعه ی جدید، داشتن نقدینگی توسط سهامداران ، دریافت تسهیلات بانکی و بالا بردن ظرفیت تولید می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه