اخبار داغ

کارشناس مسائل خاورمیانه مطرح کرد؛

مذاکره با استکبار جهانی محکوم به شکست است/ تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا مخالف با نظام حقوقی بین الملل است

مذاکره با استکبار جهانی محکوم به شکست است/ تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا مخالف با نظام حقوقی بین الملل است
علی قادری گفت: مخالفت ظاهری برخی کشورهای عربی با این تصمیم به مانند برچسبی است که بر روی دخانیات، زده می شود. کشورهای عربی، مخصوصا عربستان با عملکرد ضعیف خود نقش اساسی در اخذ این تصمیم از سوی آمریکا داشته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی قادری کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با زیتون، با اشاره به تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، گفت: این تصمیم اخیر، از سبقه تاریخی برخوردار است. طرح انتقال پایتخت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس، در سال 1995، در کنگره آمریکا تصویب شد ولی 3رئیس جمهور قبلی آمریکا،به دلایلی و باتوجه به فشار های مختلف از اجرای این مصوبه،سرباز زده اند.ترمپ، اجرای این مصوبه را جزو وعده های انتخاباتی خود قرار داده بود که با تصمیم اخیر،این وعده خود را عملی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون,

وی افزود:این تصمیم ترامپ،مورد حمایت و استقبال سردمداران و سیاستمداران در داخل جامعه آمریکا  قرار گرفت. رژیم صهیونیستی بیشتر از هرکسی از این حرکت، شگفت زده و خوشحال شد، چراکه این طرح انتقال پایتخت، باعث افزایش جنایت های این رژیم در حق مردم مظلوم فلسطین خواهد شد.

,

وی خاطر نشان کرد: قدس در تفکر صهیونیسم، ماهیت عبری و عربی دارد و به نوعی خود را مالک بیت المقدس می دانند ولی در اندیشه  اسلامی و مسلمانان،به عنوان قبله اول مسلمین و نماد اسلامی، به شمار می آید. جمهوری اسلامی ایران هم به عنوان کشوری بر مبنای مبانی اسلام و پرچمدار مبارزه با صهیونیسم، این حرکت را ناشی از ضعف دولتمردان آمریکا می داند و محکوم می کند و بر تعلق قدس به مسلمانان حمایت می کند.

,

وی تاکید کرد: تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا در مخالفت با نظام حقوقی بین الملل قرار دارد. زیرا سازمان ملل، فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل قبول کرده است. به همین دلیل، حتی اتحادیه اروپا و همچنین انگلیس که یکی از هم پیمانان استراتژیک آمریکا محسوب می شود، از این تصمیم دونالد ترامپ استقبال نکردند  و مورد قبول آن ها قرار نگرفت.

,

این کارشناس مسائل منطقه،با بیان تاثیر حوادث اخیر غرب آسیا و نقش محور مقاومت در اتخاذ این تصمیم گفت: داعش به عنوان زاییده آمریکا و صهیونیسم،درسال های اخیر کشورهای اسلامی را دچار درگیری و گرفتاری شدیدی کرد ولی خوشبختانه با درایت و رهبری ایران، دچار اضمحلال و متلاشی شد. حضور قدرت بزرگی همچون روسیه در کنار ایران، پیروزی بزرگی را برای مقاومت اسلامی رقم زد که در تاریخ ثبت و ماندگار خواهد شد. کشورهای غربی، مخصوصا آمریکا دچار یک سردرگمی بزرگی شده اند.

,

قادری افزود: جبهه مقاومت در قبال این تصمیم نادرست رئیس جمهور آمریکا باید از 3 عرصه وارد شود. کشورهای اسلامی باید از طریق اقدامات حقوقی در مقابل این تصمیم به مخالفت با این عمل ترامپ بپردازند. کشورهایی مانند، ایران، مالزی و اندونزی،از نمونه کشورهایی هستند که به صورت دیپلماتیک این مصوبه آمریکا را محکوم کردند.

,

وی تاکید کرد: در عرصه میدانی ملت های مسلمان، با برپایی تظاهرات و راهپیمایی های مختلف و افزایش اعتراضات در کشورهای اسلامی، این اقدام مذبوحانه را محکوم کردند که البته با افزایش فشار جهانی به آمریکا، ترامپ این طرح انتقال پایتخت را به مدت 6 ماه تعلیق کرده است که این فرصت مغتنم و بزرگی برای کشورهای اسلامی است تا با وحدت و همدلی بیشتر به مقابله با این اقدام آمریکا برخیزند.

,

وی افزود: این تصمیم رئیس جمهور آمریکا این اصل را ثابت کرد که طرح مذاکره و صلح بین فلسطین و رژیم صهیونیستی که از زمان یاسر عرفات آغاز شده بود محکوم به شکست است. زیرا مذاکره با جنایتکاران هیچ گاه به نفع کشورها و ملت ها نبوده است. گروه های فلسطینی مانند حماس نیز در موضع قدرت قرار گرفته اند و مذاکره با رژیم صهیونیستی را بی معنا می دانند.

,

قادری اضافه کرد: رسانه های مستقل و اسلامی باید این تصمیم نابخردانه آمریکا را به گوش جهانیان برسانند و از طریق فشار رسانه ای، با افزایش فشار به آمریکا در سطح جهانی، مانع این حرکت صهیونیستی، آمریکایی شوند.

,

وی با اشاره به نقش کشورهایی عربی در شکل گیری این تصمیم، افزود: مخالفت ظاهری برخی کشورهای عربی با این تصمیم به مانند برچسبی است که بر روی دخانیات، زده می شود. کشورهای عربی،  مخصوصا عربستان با عملکرد ضعیف خود نقش اساسی در اخذ این تصمیم از سوی آمریکا داشته اند.دنیای عرب باید بداند که زمان التماس کردن به استکبار جهانی به سر آمده است.رژیم صهیونیستی دشمن اول و مشترک  دنیای اسلام  به شمار می رود و منفعلانه حرکت کردن در مقابل این رژیم کودک کش، به ضرر دنیای اسلام و مصالح مسلمین است.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه